• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • épouse

Pirogerna. Man tog några extra och hade i skåpet under dagen också hehe

• NenneLo
    Jag är bara jag skrev 2011-09-06 15:27:52 följande:
    Vi hade jättegod skolmat fram till slutet av 8:an. Då fick vi storköksmat som fraktades miltals och innan dess lagades all mat på skolan. Jag fullkomligt älskade blodpuddningen! Typ kokades i stora sjok mattanterna skar ut stycken av. Sååå gott! Glad  Storköksmaten var hemskt utom pannkakan som ofta var slut innan vi hann dit. Pannbiffen hårdstekt som skosulor,spagettin kokt i all evighet,potatisen sönderkokt och smakade blask,leverbiffen åt jag bara inte!,inte kaviarströmmingen heller. Men allt var inte bra innan heller! Att bara servera semlor liknar ju ingenting! HATAR semlor! Leverkakan var ingen hit heller-då gick det åt mycket lingonsylt.
    VA? Fick ni semlor till lunch?
  • erimother

hahaha...det enda jag minns i princip var att vi lurade och sa att vi var muslimer och fick speciell mat som var mycket godare VARJE gång, det var griskött....goda tider det var...idag skulle de väl ha nån slags elektronisk fingeravtryck kontroll för muslimerna....hahahaha

• LaFontaine

Jag minns en gång då skolan skulle vara snälla och servera efterrätt. Det blev äppelpaj. Efter tre tuggor spydde en klasskamrat rakt ut. Det föll sig nämligen så att äpplena inte räckt till varför man helt sonika fyllt ut pajen med potatis. Same same liksom.

Istället för vaniljsås serverades också smält vaniljglass. Smält glass som stått ett tag får lätt en hinna. Det var varken fräscht eller gott.

• Jag är bara jag
    NenneLo skrev 2011-09-06 15:28:48 följande:
    VA? Fick ni semlor till lunch?
    Jajamensan! Bara semlor! Tur det fanns knäckebröd också för såna som jag som bokstavligt talat kräks av semlor...
  • MrsHW

Min ABSOLUTA favorit som jag fortfarande kan sakna va den panerade fisken med potatis och kall sås. Mmmmmmm!!!! :D

Och korvstroganoffen, tonfisklådan.... Jag va väldigt glad för skolmaten :D 

longingfortheone.blogg.se/ ♥ Bebis BF 120213 ♥
  • Kallemero79

Tonfiskasalladen med ägg, ris och tyrolersås älskade jag, likaså Trädgårdsmästargryta! Det skulle jag gärna ha receptet till!

• NenneLo
    Jag är bara jag skrev 2011-09-06 15:34:49 följande:
    Jajamensan! Bara semlor! Tur det fanns knäckebröd också för såna som jag som bokstavligt talat kräks av semlor...
    Vilken jäkla lunch... Det skulle jag snarare kalla efterätt isåfall... Jag trodde skolorna strävar efter att servera god och NYTTIG mat. Semlor, herregud.

Ja visst ja, korvstroganoffen och skink/ostsåsen var väldigt god i skolan också!  
  • Bordeaux

Potatisbullarna skulle jag vilja äta igen, annars är jag glad vara vuxen och kunna välja maten själv.

• MrsHW
    Agapi skrev 2011-09-06 15:16:36 följande:
    mmm kan verkligen sakna skolmaten! spagetti med kottfarssas, kebabgryta, "kinagryta" och en kyckling currygryta (marks de att jag gillar grytor?). Men de blir lixom aldrig riktigt ratt om man gor de sjalv.
    Åhh jag med! Grytor med så mkt i så möjligt. Fint de :D
    longingfortheone.blogg.se/ ♥ Bebis BF 120213 ♥
Svar på tråden Minns ni skolmaten?