• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • BrödernaBus

Sprödbakad fisk med kall sås, fiskburgare, chilisoppa, kyckling med ris och currysås, och stjärnsmäll i pitabröd var det som gick att äta. Jag äter inte blodpudding, lever (i nån form), potatisbullar/plättar eller nån annan soppa än chilisoppa än idag trots att det är 13 år sen jag tog studenten. Skolan har förstört mycket mat som kunde vara god tror jag...

• Grodan001
    Anova skrev 2011-09-06 14:23:23 följande:
    Jag hade både pizza och framför allt kebabgryta (som bytte namn ibland till t.ex. texmexgryta då de la till extra tomater, kryddor och majs). Jag är född -78
    jag är född -88 o har ingen aning om vad kebabgryta är , (däremot kebabspätt :P) 
     så man kan nog inte gå efter det riktigt :) 
  • BrödernaBus
    Anova skrev 2011-09-06 14:23:23 följande:

Jag hade både pizza och framför allt kebabgryta (som bytte namn ibland till t.ex. texmexgryta då de la till extra tomater, kryddor och majs). Jag är född -78

jag är -79:a och fick varken pizza eller kebabgryta vad jag kan minnas. kan nog bero på var i landet man bor/bodde
  • LaFontaine

Anova: Bästa kompisen var  demi-vegetarian och fick hela mellanstadiet broccoli på längden och tvären. Det var soppa, stuvning, grätäng, bakad, kokt, stekt och gratinerad. Hon har fortfarande lite svårt för broccoli.

• YokohamaNr2

Också född -75 och vi hade inte kebabgryta eller pizza men något som hette Ryssröra, som var någon konstig köttgryta med ris. Detta var gymnasiet dock så en nymodighet

Annrs minns jag från lågstadiet leverbiffarna med lingonsylt och lappskojsen. Mumma, det var nästan pinsamt att erkänna att man tyckte om leverbiffarna för det skulle man ju tycka var asäckligt men det var det ju inte alls

• Anova

BrödernaBus skrev 2011-09-06 14:26:54 följande:

jag är -79:a och fick varken pizza eller kebabgryta vad jag kan minnas. kan nog bero på var i landet man bor/bodde

Det tror jag också. Jag är uppväxt i en förort till Stockholm (som idag är en typisk invandrarförort).
  • Anova
    LaFontaine skrev 2011-09-06 14:29:23 följande:
    Anova: Bästa kompisen var  demi-vegetarian och fick hela mellanstadiet broccoli på längden och tvären. Det var soppa, stuvning, grätäng, bakad, kokt, stekt och gratinerad. Hon har fortfarande lite svårt för broccoli.

Berodde det på okunskap? 

man kan ju bli "förgiftad".. Jag har inte ätit potatisbullar sedan jag gick ut gymnasiet.  
  • sallybuse
    071001 skrev 2011-09-06 13:52:48 följande:
    Pizza, kebabgryta och salladsbord är helt okända rätter i min skolmatsal, född -74.

Ja de är ju samma här.Visserligen är jag äldre än er.Jag är född 59 Kunde ju vara er mamma.
  • fjonkan

Älskade lapskojsen men så är jag uråldrig också:)

Svar på tråden Minns ni skolmaten?