Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Grattis kanske en saga!! Äntligen hör vi ngt
    Lite förvånad över att det tog så lång tid och framför allt, det var en liten Elias Komiskt!! Hoppas att du får en bild utlagd snart, så nyfiken hojta till när du, eller om du vill dela med dig av förlossningen fyller dagarna med att läsa om alla andras mirakel som behagat komma ut...

Morotsjos- jättekul att läsa förlossningsberättelsen Tack!! Väldigt imponerad över att du klarade dig sååå länge utan ngn bedövning alls.. Kan ju bara drömma om ngt sånt själv *ler* Två flickor!! Är det enäggs?? Fina namn oxo Lyckliga trebarnsmamman...

cast77- svårt att finna ett namn på lilltösen??
    skånenettan- jättefiiin Viktor! Söt bild på syskonen!!!

snuttgurka & Tokmaja- ja, dessa tårar, dessa känslor & denna uppgivenhet... Vi har verkligen samma tankar och känslor..
    Men snaaaaart tjejer, snart... Åsså tycker jag att det är helt okey för oss att gnälla nu. Faktiskt!

Tusen tack för alla kramar!! Tack för alla fina ord och påmaningar på lill* Rolle.. Kyss Jättegulligt av er...ingen nämnd, ingen glömd

Rolle -vår duracell-bebis som vägrar komma ut..
  • Linda å Fredde

Grattis hild!! En liten Melker!! Måste trippa in hos dig å se om det finns ngn bild *nyfiken* Så nu blir det till att ta det lugnt i många veckor för dig. (snittet, tänker jag på) vila å återhämta dig ordentligt.. myyyyys

frutti. *skrattar* Ungefär så brukar det låta när min förståndshandikappade moster ringer oxo.. Hon ringde ibland 2 ggr om dagen där ett tag. Kan bli tokig för mindre Men nu har hon lugnat sig, insett att det inte kommer ngn bebis fortare iaf..
    Applåder för din mormor!!!
    bhelliom- slemmisen, ingen aning! Inte sett skymten av ngn Kan du inte söka inlägg på startsidan? vänta nu..Under "forum" och menyn till vänster.. där står det "sök inlägg".. Kolla!
    Tokmaja- brrr... att du pallar av den kylan inomhus!!! Hur går det med renoveringen då? Orkar du hjälpa till ngt, eller är det mest plock för dig??
    axxette- MEN!! Stackars lille Olle och stackars er.. vad är det som är fel då? Eller kanske det bara kan vara så från början, innan allt kommit i schack...

Sovit superbra!! Måndag, snart torsdag.. = UL och förhoppningsvis igångsättning..
    Hoppas på att snöfall har sin bebis hos sig nu..
    Psssst...glöm inte att familjeliv är nerlagd imrn!!! Uppdateringar ska ske

• Linda å Fredde
    *skrattar* Det var väl snöfall som blev ordinerad färdknäpp, om jag inte minns fel
    Nää, fy fan säger jag bara!! Har alldeles för ont i mitt stackars underliv & jag vill inte förknippa sex med ngt som man MÅSTE göra & dessutom SMÄRTA... Då får Rolle hellre vara kvar
    *skrattar igen*
  • Linda å Fredde

Snuttgurka- Tror faktiskt inte att din kropp kommer tillåta dig att bli sjuk nu. Min har inte gjort det iaf.. Har varit uppe i en far som har influensa å vänner som snorar konstant! Däremot klarar min mage inte av baciller.. *hmmm*
    Tvinga i han en massa vätska, alvedon och apelsiner/clementiner i mängder!! Åsså en halsduk runt halsen HELA TIDEN (svettas ut skiten), åsså en thekopp i handen.. massa vila, så hoppas vi att han blir piggare till dess att barnet ska komma
    Kul med sällis, även om han är dålig
    Jag har Fredde hemma i flera dgr nu, det är fördelen med att han ibland jobbar som en galning och man hinner inte träffas mer än ngn timme per dag.. Kompensation!!

• Linda å Fredde

Ååhh..jag vet inte.. Hoppas att min livmodertapp är mogen, så jag slipper den där j*vla ballongen!! *RÄDD* Sen vill jag höra att dom ska sätta igång mig...Kommer bli mycket, mycket besviken om jag får åka hem utan bebis..vet inte om jag pallar det..
    Nu ska jag dra iväg..hörs av senare idag å mys m sjuklingen nu

• Linda å Fredde

Morotsjos- herregud, glupska töser Fick mig ett litet skratt över dessa hackande fågelungar *skratt* Förstår mkt väl att du inte orkar! Eller kan, för den delen! Stackars lille sonen då..förkyld igen. Vad är det för bacill-dagis han går på?? Skönt att tjejerna är lugna och i behov av sömn samtidigt, så ni får lite tid för er själva.
    Ja, här är det bekväma bebisar som gäller, vägrar komma ut av sig själva.. Så vi får tvinga ut dem Inte direkt det man hade hoppats på, men...

Snuttgurka- blev inget städande för mig idag. Vi tog en tripp på stan ist. Fredde har lagat mat medan jag vilade på soffan å snart väntar Floor Filler på tv Undrar, har du inte fått ngn tid ännu? Har du inte varit till din BM???

Tokmaja- kanske det drar igång för dig nu när du fått ett datum...? Mina vänner trodde att det skulle bli så för mig, men inget händer här.. tror inte det kommer göra det heller..
    Du har en mkt bra teknik, när det kommer till renovering *fnissar* Peka här å där, påpeka ditt å datt Effektivt!!

• Linda å Fredde

Sorry snuttgurka- jag är sååå snurrig.. har iaf fixat lite med symaskinen idag..å påbörjat lite städning...å tvättat.. Kan inte hålla fingrarna i styr

Hörs på onsdag..då FL ligger nere imrn.. Hoppas på fler bebisar till dess tjejer!
    Kram kram...

• Linda å Fredde

Jippiiii!! var rädd att jag inte skulle komma in förrän imrn :D *erkänner ett visst beroende*

Vaknade inatt av att det var blött i trosorna å sen kom det en hel hög sammandragningar & molande mensvärk
    Lyckades "somna" om i 3 timmar, upp igen vid 7. Åt frukost, ringde en väninna, duschade, målade tånagla och rakade benen..man vet ju aldrig
    Tog  alvedon och la mig i sängen igen vid 9.. Fick sova i 1 ½ timme iaf..sen var det bara att kliva upp. 
    Det där molnandet har kommit å gått hela dagen. Var ju tvungen att åka på akuten m Fredde idag!! Han har bara sovit 1 timme i natt pga smärtor i nacke, axlar å skuldror.. Glad at det inte blev ngn bebis idag   
    Så där satt vi på akuten, vägg i vägg med förlossningen--- märkligt.. 

men på torsdag, då SKA jag oxo bli mamma..   

Vad roligt för snuttgurka- äntligen!!!!!!

• Linda å Fredde

Så sitter man här då..mitt i natten..
    Denna molande mensvärk gör mig galen! Fy fasiken vad ont det gör!!
    Tagit fram penna å papper, ska kolla hur ofta dessa sammandragningar kommer egentligen..
    Tinar bröd just nu å ska koka lite thevatten så jag sitter nog en stund.. Uscha så trött jag är.. Men jag blir ju inte alls förvånad om det är "på låtsas"... *morr*

Men inget vatten, ingen slemmis...*hoppas på*

• Linda å Fredde

Här har värkarna kommit med 7 min mellanrum, 8 min, 10, å nu 15..tycker ni inte att det går åt FEL håll?? *skratt*
    Är iaf helt slut, har försökt sova men hur lätt är det?? Har fått tips om att gå en promiss nu, så jag ska väl göra det.. måste bara vila ögat på soffan i en timme först *gäsp*
    En del av slemmisen har oxo gått.. Nu hoppas jag på att detta tar fart, så jag slipper morgondagens UL och igångsättning.. Fast det är ju klart, kanske behöver hjälp iaf..

• Linda å Fredde

tror jag åker in nu...... klarar inte av att ta dem själv längre..ONT ONT ONT!!!!!!

• Linda å Fredde

Tillbaka från BB och en kort vistelse på patienthotellet..
    Är helt slut.. vi sover alla tre, så mkt som möjligt.. Melvin är en liten ängel..snäll å alldeles underbar..givetvis
    Föddes på internationella kvinnodagen kl 22.44. 3850gram och 53 cm lång. Mkt hår, stora fötter å händer!!!
    Han å pappsen sover tillsammans i soffan..
    Återkommer med berättelse å bilder .. kanske orkar lägga in en bild nu.
    Tack för alla gratulationer!! Å grattis till Snuttgurka!!
    Frutti, Tokmaja & Bhelliom hejja hejja!!

Kram från en otroligt trött mamma....

Nybliven mamma till tjuriga lilla Melvin
  • Linda å Fredde

Hejja tokmaja!! Nu är det banne mig dags Ska tänka på dig...

Här lever man i sin lilla bubbla minsann..

TUSEN TACK för alla gratulationer tjejer Kyss Jag, Fredde & Melvin kastar slängkyssar som tack..

Vilken resa jag har gjort!! Från i onsdags har jag bara andats Melvin & Fredde..mina prinsar..
    Jättejobbig förlossning! Väldig smärta i svanskotan och bäckenet efter & en bebis som vägrar ta brösten.. Ut & in på vårdhotellet 2 ggr och sömnlösa nätter.. Kyss
    Men nu är allt på topp igen.. Vi börjar lära känna varann och mjölken har äntligen kommit igång (dock trasiga bröstvårtor), och i natt fick vi sova 5 ½ timme innan han äntligen ville ha mat.. Brösten läckte rejält!!
    Han åt konstant igår kväll, i 4 timmar innan han somnade in!! Kunde inte i min vildaste fantasti tro att en liten kille kunde få i sig sååå mkt..men nu vet jag

Ska försöka läsa igen mig lite nu.. Skickar en gratulatione till Snuttgurka oxo!!
    Hoppas oxo att jag får läsa ngt om snöfall och frutti

• Linda å Fredde

*gaaahh*
    Nu har jag ammat i 2 ½ timme!!!!! Är detta normalt eller?? Jag har inge mjölk kvar att ge Melvin & bröstvårtorna går upp i molekyler... Gråter Gråter Åså rapar han ner alla klädesplagg, så nu har jag världens berg av kläder som ska tvättas.. På med haklapp hädanefter..
    axxette- tro mig, känner igen det där. NU är han fulltankad...men ack så fel jag hade... Förvånad

Elias mom- vad är det för droppar du pratar om? *intresserad*

ska tillbaka till bb idag. PKU provet..*snyft* Vill inte se han bli ledsen..
    Lagt in fler bilder på lillkillen våran.. tjuriga lilla rolle blev tjuriga lilla Melvin Kyss

Älskade Melvin är äntligen här
  • Linda å Fredde
    Grattis Tokmaja!!! Skrattande Äntligen är lilla Moa här!!
    Grattis snöfall!! Skrattande Det var verkligen en lång väntan på miraklet..

Ni får förlåta mig..att jag inte har varit så synlig, men här har det varit cirkus!
    Som alla vet är man rätt trött efter en förlossning (snart vet du oxo caza) och sen ska man ju ta med sig miraklet hem oxo Flört Väl hemma börjar "tusen frågor-inga svar"!!! Amningen var det första som började strula, fick åka tillbaka till vårdhotellet för yttligare en natt. Sen hem igen. Lille Melvin bokstavligen ÄTER UPP mig!! Ammat i flera timmar i sträck så att brösten är tomma & såriga.. Tillslut ger man upp helt enkelt!
    Så nu ammar jag på morgonen (eller natten, vaknar vid 5 ca) och en gång till efter det, sen är det ersättning som gäller..iaf fram till kvällskvisten. 
    Har mått dåligt å känt mig som en usel mor, men har nu insett att jag måste göra det som är bäst för mitt barn och mig, oavsett hur många råd jag får av vänner, familj och böcker.. 

Har läst ikapp mig, men minns inte vad jag ska svara på eller kommentera längre..*snurrig* Längtar oxo till vi får kliva över till föräldraforumet :D :D Men vi inväntar caza först :)
    Hoppas att alla mår bra. Tänk, nu är vi mammor..somliga för första gången andra för 2a, 3e eller 4e gången!! Vilken känsla!!!!!!
  • Linda å Fredde
    Tack för uppmuntran Kyss 

Här börjar det sakta men säkert gå bättre, vet inte vad jag hade gjort om jag inte haft Fredde.. Han lugnar en "nära-till-gråten-hela-tiden-Linda" 6 igår ringde han till amningsjouren för att stilla mitt sinne.. Kyss normalt beteende sa dom, bara att ge ersättning, hans apptit är lite häftig för mina bröst..
    Elias mum- Amningsnapp har jag använt från början.. Denna tjuriga lilla bebis vill nämligen ha STORA bröstvårtor & det äger jag inte på denna kropp. Har förgäves försökt att få honom till att försöka ta bröstet utan, men icke.. Men jag tycker att det funkar bra iaf dom gånger som jag ger bröstet
    Julius- tack för tips! Kan oxo skärpa mig på chokladfronten *sneglar åt Snuttans håll* Brukar "cykla" med Melvin flera ggr per dag och han verkar njuta. Under natten vaknar han dock och gnäller.. Livrädd för kolik, då både jag & Fredde haft det..Kan det vara ärfligt??
    Hild- Melvin däremot, han kan vara vaken 1 timme lite här & där Visst, jag tycker att det är mysigt, men har nog undrat om det är så för andra..
    Morotsjos- kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur man gör när man dubbelammar Hade jag haft 2xmelvin så hade det varit skinn & ben av mig nu.. Hoppas att småtjejerna snart får lite kontroll på nattsömnen så ni får sova regelbundet..i den mån det kan vara regelbundet..

Nu har jag varit vaken sedan klockan 5. Melvin vaknar oftast bara en gång per natt & det är kl 5. Sen kan han sova i 2-4 timmar till... Men vid läggdags är han kinkig & vi får oftast kliva upp en gång (om vi ens hunnit lagt oss) & "yscha" honom till sömns igen. 
    Har tvättat en hel del kläder som Melvin har fått & nu laddar jag faktiskt för en promenad till butiken. Maten sinar i kylskåpet & dammtussarna flyger runt.. Herregud, man hinner verkligen inte med sig här..men oj oj vad jag struntar i det.. Räcka ut tungan
    Oj--långt..igen..
  • Linda å Fredde
    Frutti- Känner igen ditt problem Jag fick dock förstoppning och inte ens 2 microlax hjälpte..fråga mig inte hur jag löste det tillslut men svetten ann å jag var hysterisk..
    Men bara jag närmar mig toalettstolen så är den som en reflex som säger till hjärnan att kissa.. Jättejobbigt!! Håller på med knipövningar för fullt nu, så här vill jag inte ha det.. Hoppas att du blir bättre snart, annars säger jag som alla andra, kolla upp det.. Lycka till

Här skriks det om nätterna för full hals.. Tack gode gud för att vi började med minifom i tid sitter å väntar på hembesök från BVC, får se hur mkt Melvin har gått upp..för nu har han banne mig fått äppelkinder

Otroligt hur mkt man kan älska någon... härlig känsla!!
  • Linda å Fredde

Silikonnapp är det som gäller här. Melvin tog napp redan på andra dagen. Inga problem alls.. Han hade ett otroligt stort sugbehov & ratade ju bröstet då.. gillade inte mina små bröstvårtor Fundersam 
    Idag har vi haft besök av BVC . Melvin har gått upp 310 gram på en vecka..känns ju bra! Men det är verkligen inte min mjölks förtjänst direkt..*fnys*

Ny tråd! Jippiii... Namn..oj oj oj.. *funderar*

• Linda å Fredde
    Gissa vem som har fått sovit en HEL NATT ??!!
    Fredde tog hand om Melvin i natt, en av fördelarna med att ge ersättning.. Vaknade helt utsövd vid 6 tiden Mycket nöjd Linda...

Sen har vi varit en tripp till KK idag..Jag har ju haft sååå ont i underlivet å knaprar alvedon för brinnande livet, vilket hjälper föga.. Till min lättnad så var allt helt ok.
    Fick en lektion i att det faktiskt kommit ut ett barn den vägen & att det just därför ömmar lite... LITE??!! *gaaahh* Fundersam

Melvin är förstoppad!! Uscha mig..lillkillen min.. Gråter Fick hjälpa till med termometern & han pressade för fulla hus.. Ut kom en stenhård korv Blir så orolig..
    Har köpt en ersättning från apoteket "bifidus", som ska vara bra mot förstoppning. Man ska alltså ersätta 1-2 mål om dagen med detta.. å i kombination med minifom så måste ju magen komma igång.. Stackars liten..

Angående detta med tårar. Jag skrattar lätt när jag läser hur ni gråter å eldar upp er.
    Här kommer det oxo ngn tår emellanåt, men kan inte påstå att jag blivit mer bitsk, nej. Kanske att man blir lite sur ibland, men inget allvarligt.

Sorry Snuttan, men jag har inget tips ang trådnamn.. Förvånad Helt tom i hjärnan...
Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!