Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Grattis fruL till en jättesöööt tjej
    Weiring- skickat instruktioner i din GB

snuttgurka- ååhh fy, elever Fast alla är ju nybörjare ngn gång..men varför just på dig?? Har ett krav under förlossningen och det är att jag inte vill ha några elever i grupp närvarande!! Om den som (under vägledning av en BM) förlöser mig är EN elev, så är det okey..men i grupp Den 13e alltså?? Det betyder BF+ ???? *räknar*

Snöfall- Hoppla..hoppas att ditt troll väger åt 4 kg och inte mot 5,5... En liten knubbis alltså INGEN får göra sååå mot min livmoderstapp!! Aldrig! AJ!! Tror att du sk lyssna på vad läkaren sa, man kan ju inte gå över tiden hur länge som helst!! Eller?? Ja, en mkt bra fråga du ställer...varför inte snitta med en gång då??? *kliar mig i skallen*

Tokmaja- oj då.. spännande!! Tänk om det sker grejer nu Vi kan ju hoppas

Dom ringde från förlossningen!!! Skrattande
    Den 9/3 kl 8 ska jag infinna mig på UL, på s-valls kvinnoklinik.. På torsdag alltså. Då är jag enligt MVC i vecka 42+1.. BF+16 alltså... Hoppas verkligen att Rolle vill komma ut innan.. Men det tror jag som sagt, inte..

Rolle -vår duracell-bebis som vägrar komma ut..
  • Linda å Fredde

Men åååhh vilken underbar mamma jag har
    Hon har precis varit här och fixat mina nya gardiner som jag blev så besviken på.. Hon har fållat å sytt & nu hänger det sååå fint
    Hennes dotter har tappat all inspiration och lust.. Tack gode gud för mammor Kyss
    Nu ska jag fixa ngt ätbart å se vad som går på dumburken ikväll.. Sitter ju ensam i vanlig ordning Ledsen Men chipspåsen får hålla mig sällis

• Linda å Fredde

Men kidA, det var ju ett jättefint kort!! Skrattande
    Tror inte du ser vad vi ser Kyss Du ska se att tårarna slutar rinna snart men till dess, passa på att vråla så mkt du kan Mkt känslor i kroppen.. Jag fasar själv för hur jag ska bli...med tanke på att det sprutar tårar hejvilt redan nu...

• Linda å Fredde

Efter en bra kväll med sällskap av en väninna så tittar jag in å säger- Go'natt tjejer med och utan bebismagar

• Linda å Fredde

Åååhh... Här kommer en riktigt sjuk Linda.. Gråter

Vet inte om det är matförgiftning eller magsjuka eller att ngt sker snart..
    Åt förvisso en kebab igår!! *rapar vitlök*
    Vaknade när Fredde kom hem vid halv 4. En stund efter det så kom illamåendet.. Vaggade över toalettstolen en stund, men att kräkas är helt enkelt inte ngt jag kan göra.
    Så jag sitter till slut på toan å spottar för fullt in i duschen samtidigt som allt bara forsar ur mig *ursäkta detaljer*.. urk...

Legat på soffan sedan 8 och mått lika jävla dåligt! Dessutom svällde mina fötter upp till GIGANTISK size igår och jag förlorade känseln i dem... Förvånad Förvånad Fattar nada!! Vad ska jag göra? Varför drabbas jag av allt HELA TIDEN!!??? *tårar spruar*

BF +11  idag... tror jag.. *snurr*

• Linda å Fredde

Håller tummarna för dig Snuttgurka-igen
    När ska det bli fart på ditt lilla troll?? *ler*
    tack för kramarna.. Hoppas verkligen att de hjälper..nu ska jag krypa ner i sängen m Fredde å beklaga mig lite... Hoppas på lite förståelse, men han brukar inte vara så najs efter ett nattpass.. *fnyser* Morgonhumör.. *suck igen*

hörs senare...

• Linda å Fredde

Grattis Majja!! Jättekul att få ta del av förlossningen *bockar och niger*
    Och mer eller mindre barb med hjälp av Tens apparaten!! *gapar* TUFFT!!!!! tror jag är lite mer velig, bara ge mig ALLT!!

Snöfall- jag förstår PRECIS hur du känner dig!! Sitter m samma känsla i kroppen.. vad är det för fel på mig? Varför klarar inte min kropp av att fixa detta själv... *suck* Eller så får vi se det så att våra bebisar trivs lite för bra i våra trygga magar
    Har oxo köpt massa godis inför kvällen å ska mysa m fredde... skickar en kram..

• Linda å Fredde

snuttan- tack... vet du.. har bara mått illa sedan i natt, inget mer.. fattar inget. Mår bra nu.. Hoppas att d är kroppen som ställer in sig..

Pussmun- ska oxo på överburenhetskontroll den 9e.. Tror att jag kommer att bli igångsatt då..*hoppas* är ju BF+16 då..fattas bara annat..kan ju inte gå med en bebis i magen hur länge som helst..  

bhelliom- nu när jag vet ett datum, så kanske jag kan slappna av på ett annat sätt, men det verkar inte som att min kropp klarar av att starta en förlossning på egen hand..så jag är väl lite tacksam för detta.. Men ärligt, nej..tycker inte att det ska bli kul..men jag vill så gärna träffa vår bebis nu, så what to do...?

snuttgurka- åååhh lyx att få go'mat å uppassning hääärligt!!
    Tokmaja- hade du en fin födelsedag igår???

• Linda å Fredde

Ååhh vad roligt att höra ifrån dig morotsjos Får mig ett litet skratt då jag får bilder av Dolly med tvillingar i famnen och en liten sjuk son kring benen
    Herregud, du är verkligen tuff som klarar av allt detta. Rätt inställning!!
    Ser verkligen fram mot att läsa om din förlossning och se underverken på bild Skrattande Kyss 
    Ta hand om er nu så länge så väntar vi m spänning!!!

• Linda å Fredde

axxette- var precis inne å kikade på de söta två Nyfiken som man är så klarar jag inte av att vänta på en inbjudan bara mååååste...
    Ja, kaffe har jag hört ska vara jobbigt för bebismagar. Ska nog passa mig, är ju inte så förtjust i det längre heller så det känns ju inte som en jätteuppoffring direkt.. Mer av en The människa..undrar hur bebismagen ställer sig till det..?

Weiring- Gratulerar på bröllopsdagen är det bomull man firar när det är 1 år tro..??
    Fortsätt heja på bebisarna, så får vi se om det händer ngt

snöfall- Jag förstår PRECIS vad du menar!!! Jag vet inte riktigt var jag står i frågan om kejsarsnitt.. Mentalt hinner man ju inte ställa in sig längre, verkar bara bli mer å mer förvirrad här.. Helt plötsligt finns det 2 alternativ..
    Känner mig lite ensam när det gäller denna fråga, då Fredde verkar "tar allt då" ... *suck*

snuttgurka- ja visst är det frustrerande när inte kroppen vill alls.. Önskar att jag hade lite förvärkar iaf, men det är nog minst lika slitsamt att ha det som du.. Upp som en sol och ner som en pannkaka, då värkarna kommer och går... eller har jag fel??

I övrigt- gråter en skvätt varje dag, har blivit en j*vla martyr!! Alla säger att snart så, snart sätter det igång!! Folk ringer å kollar var bebisen tog vägen, tycker att det är konstigt och när dom ser mig så blir dom lite stumma. Ser nog ut som ett monster i ansiktet, helt uppsvälld!! Finner dagligen mer och mer fel på kroppen, en bristning här och en finne där..och så håller det på..
    Förstår om Fredde går i taket snart.. Gråter men det är verkligen inte lätt att vara Linda längre..
    Ville bara bubbla ut allt...

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!