NittonNittioTvå skrev 2012-04-29 15:18:34 följande:
Tack för svar! Det är Hi Way'n vi ska ha i bilen med mjuka säten. Men det kanske blir bättre med ett liggunderlag :) Det får vi prova :)
Så du har en Axkid alltså :) Hur är det med ryggstödet i dom, det ser ju ut som att det inte är någon dyna högre upp på ryggstödet och bara längre ner, på bilderna jag har sett. Blir inte ett större barn utan dyna vid skulderbladen då eller har jag sett fel? :P Tar dom väldigt stor plats i bilen? Går det att ha den i mitten på en V70 tror du? :) Många frågor nu ^^
jag tror inte det blir någon påverkan på komforten, vet många längre barn som åker i den och är nöjda. Min kille är liten än så nackstödet är långt ner fortfarande.
Den tar inte stor plats, som TW, kanske lite mer, har man isofixfästena i så tar den mer men den går att ställa upp på sätet. Den kanske kan passa i mitten, den är rätt så bred uppe vid huvudet men det bästa är att testa.
Igår provade vi att sätta våran kidzofix utan isofixfästet i svärmors bil, vi ska låna den på en långresa, hon har en pytteliten citroen C1. Med isofix så kan ingen sitta framför stolen, men nu provade vi att sätta stolen med bälte bakom mig som förare och det gick, jag är inte jättelång 166cm men det var imponerande. Så då kan sambon sitta fram och om sonen blir ledsen så kan han hoppa bak och ändå ha gott om benutrymme. När han sitter bakom mig som förare så är det lite trångt.
Alternativet hade varit att ta TW, istället men kidzofixen är bättre. :)