• spigg

Bugaboo Donkey

NaBas skrev 2012-03-30 13:00:50 följande:
    Hej

En fråga ang ståbräda då det är helt främmande för mig..

Kan man använda de "universala" ståbrädorna på marknaden eller är det bara Bugaboos egna som funkar?

Och är det någon som provat?
    Har inte provat någon universal men Lascals Buggy Board maxi ska enligt deras hemsida funka på på både Duo och Mono: www.buggyboard.info/page.php&page=maxi
    Sandra 86 skrev 2012-03-30 13:32:09 följande:
    Hej vet någon om man kan ha donkeys framdäck till cameleonen?
     Nej det går inte.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    ThereseX82 skrev 2012-04-01 15:28:54 följande:
    Vart mejlat man bugaboo? Jag har testat en adress jag fick i facebook gruppen men inte fått svar. Vet någon ungefär hur länge det tar innan dom kan tänkas svara? Jag har problem med knarrande donkey chassi. Någon som haft samma som fått hjälp? Eller ska jag vända mig till barnbutiken där jag köpt vagnen kanske?
    När mailade du? Ibland har svar dröjt en vecka, tio dagar för mig.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Merde skrev 2012-04-01 23:27:59 följande:
    Går det inte att laga punkteringen då? Det verkar ju lite dyrt och opraktiskt att måsta köpa en ny slang om olyckan skulle vara framme.

Apropå däcken. Ventilen på ena bakhjulet har åkt in så att bara en liten del pekar ut vilket gör det lite jobbigt när man skall pumpa däcken. Någon annan som varit med om det/vet orsaken? Trodde det berodde på punktering men så verkar inte fallet vara så jag fattar verkligen inte varför ventilen åkt in. Går ju inte att dra ut den heller.
    Släpp ut lite luft så blir det lättare att dra ut ventilen igen!
  • spigg
    NaBas skrev 2012-04-13 21:33:12 följande:
    Hej!

jag vet att det finns bild på en Cameleon sufflet på en Donkey, och det var inge vidare.. men vet ngn/har ngn provat en donkey på en Cameleon?
    vet att camen bara har två bågar men om man skippar den sista...
    För smalt!
  • spigg
    Elisabeth83 skrev 2012-04-16 06:04:24 följande:
    Jag har också Maxi cosi och det funkar att ha sits och bilstol. Meen, det har blivit ett jack i bygeln(skumgummit), den över sittdelen. Kan man få en ny? Lite tråkigt att den gått sönder efter 2 mån.. och vi har inte använt den mycket :/
    Om det är ett jack som ni orsakat, och inte ett ursprungsfel, så tror jag inte att det går på garantin. Hur uppstod jacket?
    6 Små Älsklingar skrev 2012-04-16 18:24:20 följande:
    Någon som vet var man kan byta skumgummit på handtaget i Stockholm?
    Inget som går på garantin alltså? Hör med Barnbutiken om de kan beställa in nytt handtag som reservdel åt er.
  • spigg
    Sarahkka skrev 2012-04-17 19:37:34 följande:
    Hur länge fick ni vänta på åsnan från PW? Och hur mkt fick ni lägga i deposition? Det är tydligen 5 veckors väntetid plus 1 vecka för leverans. de vill att jag sätter in 50% av summan som deposition. Har ni också fått göra så? Kan man lita på dem?
    Hur länge man får vänta beror ju på om de har den i lager eller ej! Och ja, de är pålitliga. Jag har köpt av dem, inga problem alls.

Men du, har du kollat med Moeders Mooiste i Holland? De har den i lager så vitt jag vet, tror t.o.m. att euron just nu är lägre än pundet. Maila dem och hör! www.moedersmooiste.eu/
    (Ja de är pålitliga, har köpt även av dem. :) ) 
  • spigg
    Pärla skrev 2012-04-29 12:29:10 följande:
    Tänkte fråga lite om sittdynan till donkeyn...

Varför köper man sittdyna till vagnen? Kanske låter lite knäppt, men när man tittar på priset så kostar dem 600 kr, och tycker att det låter sjukt dyrt för en sittdyna, men varför har man dem? Går det inte att sitta på själva vagnens sits?

Nån som rekommenderar Bugaboos sittdyna STARKT? Eller är det bara onödigt kostnad?

Vad tycker ni? Jag är osäker, och vet inte vad jag ska göra..
    Den stora fördelen med Bugaboos egen sittdyna, den senaste modellen, är passformen. Sitter helt perfekt i Donkeyn. Äldre modeller funkar de också, men sitter inte riktigt lika bra. 600 kr ÄR mycket pengar, försök köpa begagnat på Blocket eller Tradera istället!

Självklart går det att sitta direkt i sitsen, fördelen med sittdynan är väl dels att det blir lite mer ombonat för barnet om man så önskar och sen så skyddar den vagnen från smuts och förslitningar. Enklare att tvätta en dyna än hela sitsen. Men det är fler än Bugaboos sittdynor som funkar i Donkeyn, förstås. Sy en själv eller låt sy upp en?

Här är ett blogginlägg där jag tipsar om lite olika sittdynor!
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/snyggt-och-smart-med-sittdyna/ 
  • spigg
    seewhatididthere skrev 2012-04-28 20:50:49 följande:
    Är det någon som har råkat ut för att det inte går att låsa ett av framhjulen? Kan man fixa det eller måste man reklamera?
    Beror helt på vad det är som är fel! Är det spärren som inte går att låsa, eller kan du låsa spärren men framhjulen går ändå att snurra runt?
    down under skrev 2012-04-28 21:42:11 följande:
    Är det någon som vet om uvnätet till cameleon passar på donkeyn?
     Borde funka finfint! Inte testat men Camens sits är ju något större än Donkeyns och myggnätet är ju ändå rätt generöst i passformen.
    Merde skrev 2012-04-28 23:53:43 följande:
    Har faktiskt lagt märke till det på vår vagn också men har ingen aning om det var så från början eller inte.

Någon som vet vart man kan köpa billiga regnskydd som funkar till Donkeyn? Orkar inte med dom man får med...
     Aldrig tänkt på det där med bakhjul, ska kolla det nästa gång jag kör Donkeyn.

Jag använder Tullsas regnskydd men det finns ju en massa andra regnskydd med samma konstruktion men roligare mönster: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/02/regnskydd-i-regnbagens-alla-farger/ 
  • spigg
    EvelinaE skrev 2012-05-14 09:29:37 följande:
    Hej! Jag köpte en bugaboo donkey på blocket begagnad. Jag märkte inte då att chassit var trasigt. Hela handtaget är lixom av på ena sidan. Man kan köra den normalt men skulle jag hålla vagnen i en rulltrappa eller dra upp den för en trappa lossnar handtaget på ena sidan. Alltså helt avbrutet:/ vet ej om detta går att laga. Har inget kvitto & vet ej var den är köpt. Men vet att den är ett år gammal för de står under vagnen att den är tillverkad april 2011 och så står serienummret bredvid. Min fråga är, vet någon om jag har någon garanti på bugaboo utan kvitto för att den ändå är så pass ny. Hur går man till väga? Känns lite surt att köpa ett helt nytt chassi för 4700:- men något måste göras för den är inte säker att köra nu. Hoppas någon har koll på detta med reklamationer:)
    Instämmer med föregående svar. Du har tyvärr ingen garantirätt öht, det är det bara förste ägaren som har. Men jag tycker absolut att du ska kontakta dem du köpte vagnen av och be dem hjälpa dig med detta!
  • spigg
    Bumbibjörn skrev 2012-05-14 21:55:58 följande:

Som jag tidigare nämnde väntar jag tvillingar till juli och vill köpa en donkey från utlandet.
    Tror ni jag även behöver dessa tillbehör:

Ståbräda + adapter (har en dotter på snart 2 år så den borde väl vara till användning)
    Bilbarnstolsadapter
    2st åkpåsar
    2st sittdynor

Är nåt av dessa onödiga?  

Ståbrädan är ju onekligen bra att ha, bilbarnsstolsadaptrarna vet jag inte. Det beror väl på hur mycket ni åker bil och hur ofta du tror att du har användning av dem? Åkpåsar... ja du, åkpåsar är användbart absolut. Och sittdynor också. Du klarar dig utan allt, utom ståbrädan, men det övriga lär du ju använda om du ändå köpt det.
Svar på tråden Bugaboo Donkey