Pärla skrev 2012-04-29 12:29:10 följande:
Tänkte fråga lite om sittdynan till donkeyn...
Varför köper man sittdyna till vagnen? Kanske låter lite knäppt, men när man tittar på priset så kostar dem 600 kr, och tycker att det låter sjukt dyrt för en sittdyna, men varför har man dem? Går det inte att sitta på själva vagnens sits?
Nån som rekommenderar Bugaboos sittdyna STARKT? Eller är det bara onödigt kostnad?
Vad tycker ni? Jag är osäker, och vet inte vad jag ska göra..
Den stora fördelen med Bugaboos egen sittdyna, den senaste modellen, är passformen. Sitter helt perfekt i Donkeyn. Äldre modeller funkar de också, men sitter inte riktigt lika bra. 600 kr ÄR mycket pengar, försök köpa begagnat på Blocket eller Tradera istället!
Självklart går det att sitta direkt i sitsen, fördelen med sittdynan är väl dels att det blir lite mer ombonat för barnet om man så önskar och sen så skyddar den vagnen från smuts och förslitningar. Enklare att tvätta en dyna än hela sitsen. Men det är fler än Bugaboos sittdynor som funkar i Donkeyn, förstås. Sy en själv eller låt sy upp en?
Här är ett blogginlägg där jag tipsar om lite olika sittdynor!
blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/snyggt-och-smart-med-sittdyna/