• spigg

Bugaboo Donkey

EEE skrev 2012-03-22 00:06:32 följande:
    Nu är jag också sugen på att sy egna sufletter! Ni som har sytt själva har ni valt något speciellt tyg eller bara kört på det ni tycker är snyggt? Känns ju som ett lite kraftigare vattenavstötande tyg hade passat bäst.

EEE skrev 2012-03-22 00:42:15 följande:
    Hm, ganska självklart att utsidan bör vara i något vattenavstötande tyg men vad har ni valt till insidan? Tygåtgång? Någon som vill dela med sig hur ni har sytt dem, tips och idéer på hur man får dem så släta och snygga som möjligt?
    Jag har plastad bomull/acrylatväv på utsidan av suffletterna. Kallas även textil vaxduk. Finns på Åhléns, Ohlsons Tyger, Jysk och säkert många fler ställen. Tror det gick åt en knapp meter tyg per sufflett. Vi hängde ett lakan över den befintliga suffletten och ritade av men jag tror det är enklare och blir bättre med mönsterpapper.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Tant Mutti skrev 2012-03-22 11:15:48 följande:
    Jag har helt vanligt bomullstyg på utsidan. Om det regnar har jag ju regnskydd ändå! Man kan ju impregnera tyget om man vill.
    Jag vet! :) Jag föredrar ändå att ytterskitet är behandlat, mycket lättare att hålla rent då och om det bara duggar så slipper jag regnskyddet.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    fettofjant skrev 2012-03-22 14:41:53 följande:
    hejsan. jag är lite sugen på en donkey duo.. har Bf om ca 2 veckor och dottern är snart 21 månader så känner att det är dags att börja ta tg i syskonvagnsgrejen :-P är det nån av er som beställt sin donkey duo från pramworld? isf undrar jag lite vad som ingick i priset.. "allt" man behöver eller tillkommer kostnader på tillbehör? på en del svenska sidor ingår ju det mesta men då kostar det ca 4000 mer.. tänkte man kanske kunde komma undan lite lindrigre
    Samma saker ingår i en Donkey Duo oavsett var du köper den, om inte något återförsäljare har ett särskilt erbjudande förstås! Men standard är:

Chassi med alla hjul, varukorg under och sidokorg för när du har vagnen i mono. Två ramar, ett liggdelstyg och två sittdelstyg. Två suffletter med spännen och bågar till förstås. En pump. Två regnskydd. Två byglar till sittdelarna. Liggdelslock till liggdelen.

Det är är många här inne som köpt från PW, de är en pålitlig återförsäljare. 
  • spigg
    Putte skrev 2012-03-22 23:34:48 följande:
    Är sugen på att också köpa en vagn från PW för att stilla sambons "Bygga bo" känslor inför skrutt nr 2 som kommer i April. Med risk för att verka helt bortkommen måste jag bara fråga.
    Vi har hittat pris gällande Donkey Duo i Sverige med två sittdelar och allt annat som spigg tog upp i tidigare inlägg. Bara så det blir tydligt. Ingår det 2 sittdelar och en liggdel när man köper en DD från PW eller tillkommer det något i priset 11100kr (beroende på vad pundet ligger i)? eller är det bara att packa upp, lägga skrutten i liggdelen, vilden i sittdelen och börja gå av mamma och pappakilona med en mycket snygg vagn??
    Haha, ja förutom att du måste montera vagnen, vilket inte är så svårt, så stämmer det du skriver. Oavsett varifrån du köper en Donkey Duo (Sverige, England, Holland, USA...) får du med allt det som jag räknade upp i ett tidigare inlägg. Dvs du kan använda den med två barn samtidigti och du får med en liggdel och två sittdelar.
  • spigg
    jean1 skrev 2012-03-25 16:00:37 följande:
    Punkteringskit? 

Ni som börjat använda era Donkeys, har ni alltid med er något litet punkteringskit utifall man mot all förmodan skulle få punktering när man är ute med vagnen? Om, isåfall vad innehåller detta punkteringskit?

Tänkte att det kanske kunde vara bra att gardera sig Skrattande.     
    Nej det har jag inte. Jag har haft många vagnar med lufthjul och faktiskt aldrig fått punka. Däremot har jag alltid med mig den lilla pumpen. Men cykelaffärer brukar ju ha färdiga lagningskit!
  • spigg
    myrra skrev 2012-03-26 12:28:37 följande:
    Om man beställer från t.ex pramworld, hur går man tillväga? Skickar man bara in ett mail att man vill köpa Bugaboo Donkey (är dålig på att prata engelska så jag vill inte ringa) då? Och får man välja färg själv eller får man dom bara i helsvart eller helt beige?
    Ja du mailar dem men sen tror jag att de vill ringa upp för att sköta själva betalningen via telefon. Basen får du i antingen svart eller sand, sen väljer du själv färg på topset. Här kan du se vilka färgkombinationer du kan välja mellan: www.bugaboo.com/compare
  • spigg
    smoolan skrev 2012-03-26 12:44:41 följande:
    Tack för svar om chassireklamation. Vi hat köpt vår vagn fr England. Funderar på om man ska kontakta återförsäljaren eller bugaboo direkt i det fallet.
    Kontakta återförsäljaren i första hand, men om de inte vill hjälpa er kan ni alltid vända er direkt till Bugaboo istället!
  • spigg
    Sarahkka skrev 2012-03-27 12:10:42 följande:
    Ni som har reklammerat chassin och behövt skicka tillbaka den, har ni betalat frakten själva eller hur går det till?

Vi ska beställa vår om ca 3 veckor....tänkte förbereda mig lite ifall vi skulle råka ut för det...
    Nej, jag har fått behålla det reklamerade chassit och det nya har, förstås, skickats hem till mig fraktfritt. :)
  • spigg
    linaloo skrev 2012-03-27 22:30:08 följande:
    Helt klart värt det att köra som mono. Enda nackdelen är att jag får slut på sopåsar sen jag börjat gå o storhandla med åsnan.
    Hahaha! Det blev faktiskt ett stort problem hemma hos oss också, så nu när jag handlar med åsnan så har jag börjat köpa påse fast packar ändå inte i den. :)
  • spigg
    Freddy73 skrev 2012-03-30 10:52:40 följande:

Det är ett sådant här babynest som jag undrar om det behövs till en Donkey när bebisarna är nyfödda (kommer i augusti). Glömde kolla om det fanns handtag och det därför även fungerar som babylift. Någon som vet?

Nej nej, det behöver du inte, det kommer bli toksvettigt! Och på vintern kommer barnen vara så stor att de inte får plats i liggdelen med den där i.
Svar på tråden Bugaboo Donkey