Bugaboo Donkey
www.blocket.se/stockholm/NYA_Bugaboo_Donkey_B...
Och så en helt annan sak, nyheter från Bugaboo är på gång:
blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/bugaboo-says-boo/
Det jag kan säga med säkerhet är att personen ifråga INTE är en auktoriserad återförsäljare av Bugaboo och att garantin därför inte kommer att gälla om man köper av dem. Bugaboos garanti är giltig för förste ägaren endast, och iom att det där företaget inte är auktoriserat så kommer DE att anses som förste ägare iom att det är de som köpt vagnen från Bugaboo. Den som i sin tur köper vagnen av dem kommer anses som andra ägare och därmed ej ha rätten till garanti.
Personen svarar extremt otrevligt på mail, det kan ni se själva inne i barnvagnsgruppen. Som jag förstått det så står organisationsnumret på en typ restaurang.
Med allt jag vet så skulle jag _aldrig_ köpa en vagn därifrån, främst för att jag inte får någon garanti men nästan lika mycket för att jag aldrig skulle vilja ge pengar till någon som behandlar potentiella kunder illa. Jag avråder er verkligen från att köpa från dem. Vill man ha en billigare Donkey, direktimportera den själv från England eller Holland och få alla garantier med full giltighet.
Ang företag som nämns ovan har Bugaboo nu svarat och de avråder från att köpa från dem och bekräftar att garantin inte gäller om man köper av en icke-auktoriserad återförsäljare.
Är det fler än vi som har "problem" med att det svarta runda plastlocket som sitter på sidan av chassit, i själva axeln, lossnar?
Bara på ena sidan dock och den är lätt att trycka dit igen men även om vagnen bara stå,r så vips ligger den på golvet då och då. Vill ju inte tappa den ute sedan när vi börjat använda vagnen :/.
Är supernöjd med vagnen men det har liksom dykt upp små detaljer jag irriterar mig på.... .