• spigg

Bugaboo Donkey

Pärla skrev 2012-02-20 22:10:23 följande:
    Spigg: Jo, jag tror att hon drog ut spännena vid axlarna och bara förlängde dem, alltså pillade ut remmen ur klämman. Sen vid benens rem gjorde hon samma sak. Jag såg inte så himla bra och tydligt, så ursäkta min dåliga förklaring.
    Men ni som klagar på tighta seler, ta er till barnbutiken där dem säljer Bugaboo Donkey, och kolla upp selen!
    Jag lovar, det är det värt!
    Så den där lilla sömmen som spärrar remmen från att åka ut ur spännet för enkelt är nu inte "innanför" spännet? :/ Det låter farligt, så är nog selen inte tänkt. För jag har redan mina remmar ute på det längst men jag vill inte riskerar att barnen tar sig loss precis när vi åker tunnelbana eller rulltrappa eller dylikt.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Aleksandra 954 skrev 2012-02-21 15:12:55 följande:
    Hej!
    Jag har en Bugaboo Donkey, twin configuration. Vet någon om den passar med liggdelarna till stokke prampack?  
    Det tror jag inte att den gör. Ska du flyga? Kolla upp airshells.se!
    Berry85 skrev 2012-02-21 15:25:07 följande:
    Åh, äntligen!! Nu har min beställning kommit in till wh watts. Dom ska skicka min donkey duo med alla tillbehör imorn och enligt dom bör frakten ta ca 3 dagar:) låter nästan för bra för att vara sant! 3 dagar? Har det gått så snabbt för er andra eller är dom lite för optimistiska?
     Det kan nog stämma, fast lägg på någon extradag för utkörning hem till dig också!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    irruz skrev 2012-02-25 15:33:11 följande:
    har idag varit o kikat på en bugaboo donley, o blev kär!! men nu sitter man såklart här med tusen frågor som man borde ställt i butiken.. hoppas någon här kan hjälpa mig!! min dotter sover ute i vagn, o tanken är att hon lär göra det även nästa vinter. är sittdelen för "tunn" för barn att sova ute i när det är kallt ute?? fick känslan av att den kanske inte är så supervindtät eller går det att bona om i den o få varmt o mysigt? sittdelen då alltså... 

sen undrar jag med strlk, hur länge kan ett barn använda sittdelen? dottern kommer vara 19 mån när nästa kommer o man vill ju gärna kunna använda vagnen ett tag framöver med tanke på vad den kostar..! :) 17 kg säger tyvärr inte mig så mycket då jag inte har ngt äldre barn än vår 1-åring som nu väger ca 9,5.

är mycket ute o går på långpromenader, funkar vagnen bra även då eller är det mer en "city"-vagn??

som sagt är det mest sittdelen jag funderar över, att den är tillräckligt rejäl o att den kommer funka en längre tid.. går det att använda åkpåse i vagnen?

tpf för svar!!  
    Här kommer lite svar på dina frågor:
    - Sittdelen går absolut att göra ombonad. Jag har haft en massa olika åkpåsar i Donkeyn, en del har funkat bättre och andra sämre. För bästa passform bör man välja Bugaboos egna åkpåsar, den senaste modellen. Vill man ha en riktigt varm och gosig kan jag varmt (hehe) rekommendera 7 AM Le sac Igloo. Den finns i tre olika storlekar (S, M & L). Jag har en M till min 1-åring men hon har precis vuxit ur den, hon är ca 80 cm.

- Du kan också ha sittdyna i sittdelen och komplettera med tjock filt över om barnet ändå har en vinteroverall på sig.

- Min son fyller 3 år om två veckor och får fortfarande plats att både sitta och sova i vagnen. Han är cirka 97-98 cm lång och väger knappt 15 kg.

- Det fina med Donkeyn är att den är så otroligt mångsidig. Både smidig inne i stan men Donkeyn är också en grym terrängvagn! Bättre än många andra vagnar jag har testat. Kan varmt rekommendera den här vagnen.
  • spigg
    irruz skrev 2012-02-25 17:31:17 följande:
    Tack snälla för ditt snabba o superbra svar!! Har såklart en fråga till.. :) det verkar som att många här beställer sin vagn från eng eller USA? Vad beror det på? Å hur går man till väga isf? O om ngt blir fel med vagnen, hur gör man med reklamation om man köpt den från utlandet?
    Det finns ganska mycket information om det om du bara läser tillbaka lite i tråden, eller söker på "import". Men kort förklarat så blir det mellan 2000 och 3000 kronor billigare att importera en Donkey Duo från England eller Holland än att köpa den i Sverige. Ska du köpa från USA så behöver du ha någon som flyger hit den, alt. flyger hem den själv. Man gör helt enkelt så att man mailar till företaget (de som många köpt från är Moeders Mooiste, W H Watts och Pramworld) och ber om prisuppgift för vagnen i det utförande man vill ha den inkl. frakt till Sverige. Vid reklamationer mailar man butiken och visar bilder t.ex, och så skickar de reservdelar hem till dig.
  • spigg
    babykorv skrev 2012-02-25 23:28:43 följande:
    hej!
    skulle behöva era råd...
    köpte en donkey när vi var i nyc i våras och har fått lite problem med vagnen. skummet på handtaget fick en liten liten repa, som nu har vuxit sig större och är ca 5 cm. skitfult! dessutom kärvar chassit lite i teleskop-breddnings-mekanismen, ett av de vita snäppena nere vid marken (om ni fattar). hur som helst har vagnen "gått sönder"...
    jag har inte importerat någon vagn tidigare, utan har alltid köpt direkt av återförsäljare i swe, och då kan man ju bara gå dit med vagnen och få hjälp att fixa det trasiga. 
    hur har ni gjort vid privatimport om ni fått problem? hört av sig till återförsäljaren eller direkt till bugaboo?
    hoppas någon kan svara
    tacksam i så fall! 
    Maila återförsäljaren. Men repor i skumgummit tror jag tyvärr inte går på garantin om den inte var så när du fick den. Spännet låter ju som något som bör åtgärdas.
  • spigg
    Plly skrev 2012-02-26 14:49:47 följande:
    Ah glöm min fråga, såg den igen och tyckte mig se en "hemmagjord" etikett på sidan på sufletten. Men snyggt var det! Ska nog sätta mig och sy lite själv...
    Haha, jag tror jag vet vem du såg och även vem som gjort suffletten. Bägge är med i facebookgruppen Barnvagnar! som jag länkar till här nedan. :)
  • spigg
    EEE skrev 2012-02-27 10:28:23 följande:
    Måste ändå ställa samma fråga som Berry85. Får man nytt trackingnummer när posten tar över eller ska jag använda samma som vid tracking via TNT? Har redan testat samma nummer men inget.Obestämd
    Det från TNT kan du inte använda i Sverige, be om dem om det internationella trackingnumret istället, det funkar här!
  • spigg
    Berry85 skrev 2012-02-27 18:46:52 följande:
    Åh. Nu har den äntligen kommit och jag lyckades montera ihop den själv:) är så nöjd. Har inte provkört den än, men den är superfin! Jag är så nöjd över att jag tidigare köpt en maxi cosi pebble i färgen off White. Det var riktigt snyggt med babyskyddet på vagnen tillsammans med topsetet i off White:) Det enda jag är lite skeptisk till är åkpåsen. Jag köpte en för att ha i liggdelen. Jag visste ju att den är anpassad till sittdelen, men att det ska funka bra även i liggdelen. Jag tyckte det blev väldigt buckligt och trångt. Vet inte om det är jag som lagt i den konstigt kanske? Annars är allt toppen! Lite ovant med så mycket olika delar, men ska man ha två barn så blir det så:)
    Ett tips jag själv fått från andra är att rulla ihop den översta delen på åkpåsen så att den blir som en kant runt bebisens huvud, och sen placera huvudet där rumpan annars är. Då får den plats i liggdelen!
    Tant Mutti skrev 2012-02-27 13:08:52 följande:
    En fråga om Facebook-gruppen: Jag gick med när den var alldeles nystartad men gick snabbt ur den igen för man blev helt spammad. Så fort nån skrev ett inlägg så blev det en ny notifiering i Facebook. Går det att stänga av? För i så fall vill jag gärna vara med i gruppen igen!
    Nu har du ju redan fått svar men självklart kan du göra det! Det är enkelt att stänga av notfieringarna. Jag förstår vad du menar, det är ju min grupp och mitt FB plingar till jämt men det gör mig inte så mycket för jag vill ju läsa allt! :D Men jag har full förståelse för om andra lessnar lite... ;)

• spigg
    cattiwik skrev 2012-02-28 14:02:07 följande:
    Oj vad många sidor. Orkar inte läsa igenom allt. Jag undrar om det är nån som har erfarenhet hur denna vagn fungerar i snö?

Sen undrar jag också om det går att få tag på vagnen billigare från utlandet?
    Du kommer kanske tycka att det här svaret är lite snäsigt. Men om du inte orkar läsa bakåt ens fem sidor (vilket kommer ge dig svar på åtminstone en av dina frågor, och söker du på ordet "snö" i trådens sökfunktion så får du svar på den andra) - varför ska vi här inne då orka besvara dessa frågor för tusende gången? Man får ge och ta lite tycker jag. Jag hjälper gärna till om du har ytterligare frågor efter att ha gjort som jag beskrev först.
  • spigg
    cattiwik skrev 2012-02-28 18:06:58 följande:
    Det är ju lite svårt att veta att jag ska gå tillbaka 5 sidor när det finns 264 sidor att välja på.
    Men det är ett första steg, eller hur? Det är fem klick med musen, kräver varken särskilt mycket tid eller ansträngning. Sen finns det som sagt en sökfunktion också.
Svar på tråden Bugaboo Donkey