irruz skrev 2012-02-25 15:33:11 följande:
har idag varit o kikat på en bugaboo donley, o blev kär!! men nu sitter man såklart här med tusen frågor som man borde ställt i butiken.. hoppas någon här kan hjälpa mig!! min dotter sover ute i vagn, o tanken är att hon lär göra det även nästa vinter. är sittdelen för "tunn" för barn att sova ute i när det är kallt ute?? fick känslan av att den kanske inte är så supervindtät eller går det att bona om i den o få varmt o mysigt? sittdelen då alltså...
sen undrar jag med strlk, hur länge kan ett barn använda sittdelen? dottern kommer vara 19 mån när nästa kommer o man vill ju gärna kunna använda vagnen ett tag framöver med tanke på vad den kostar..! :) 17 kg säger tyvärr inte mig så mycket då jag inte har ngt äldre barn än vår 1-åring som nu väger ca 9,5.
är mycket ute o går på långpromenader, funkar vagnen bra även då eller är det mer en "city"-vagn??
som sagt är det mest sittdelen jag funderar över, att den är tillräckligt rejäl o att den kommer funka en längre tid.. går det att använda åkpåse i vagnen?
tpf för svar!!
Här kommer lite svar på dina frågor:
- Sittdelen går absolut att göra ombonad. Jag har haft en massa olika åkpåsar i Donkeyn, en del har funkat bättre och andra sämre. För bästa passform bör man välja Bugaboos egna åkpåsar, den senaste modellen. Vill man ha en riktigt varm och gosig kan jag varmt (hehe) rekommendera 7 AM Le sac Igloo. Den finns i tre olika storlekar (S, M & L). Jag har en M till min 1-åring men hon har precis vuxit ur den, hon är ca 80 cm.
- Du kan också ha sittdyna i sittdelen och komplettera med tjock filt över om barnet ändå har en vinteroverall på sig.
- Min son fyller 3 år om två veckor och får fortfarande plats att både sitta och sova i vagnen. Han är cirka 97-98 cm lång och väger knappt 15 kg.
- Det fina med Donkeyn är att den är så otroligt mångsidig. Både smidig inne i stan men Donkeyn är också en grym terrängvagn! Bättre än många andra vagnar jag har testat. Kan varmt rekommendera den här vagnen.