• spigg

Bugaboo Donkey

EliasMamma09 skrev 2011-11-14 12:58:17 följande:
    Köpte min donkey i somras och första gången vi skulle pumpa bakdäcken med pumpen som man fick med (som för övrigt verkligen suger) åkte all lust ur så vi tog med däcken till en cykelbutik och han hjälpte oss att pumpa men enligt honom är däcken för stora eller för små till ramen och våra däck är inte runda längre, utan vobblar när man går så hela vagnen hoppar, sååå irriterande, någon annan som råkat ut för detta ellar har tips på vad man ska göra? annars får jag väl skriva till bugaboo för min vagn är köpt i england så svårt att låta dem titta på den;)
    Är det dina fram- eller bakhjul som vobblar?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    emelielj skrev 2011-11-14 13:47:41 följande:
    Spigg: Vilken bra recension!
    Den svarade på flera frågar :)

Jag såg en film där ett par körde sin donkey i tvåhjulsläge i sanden och tänkte ifall det står nånstans att det är likadant i snö för att förenkla, men det var bara en tanke.

Detta är ju mitt första barn och jag har ingen koll på hur snabbt de växer eller om det ändras men det stämmer nog som ni säger, att vikten nu inte säger något om sen. Har hört att större barn har lite svårt att få plats i sittdelen (de som väger under maxvikten självklart), men det kanske inte stämmer då!

Har nästan bara hört positiva saker om vagnen och de flesta verkar ju tycka om den väldigt mycket, Precis som jag när jag läser om den så det ser ju ljust ut! Det enda jag är skeptisk mot är selen, speciellt med vinterkläder.
    Jag ska försöka få tid att klämma på den i butiken senare idag!
    Tack så mycket! :) Jag tror att du kommer bli väldigt nöjd om du köper en Donkey!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Stefanie skrev 2011-11-19 20:25:17 följande:
    Går in och läser de här tråden med jämna mellanrum. Väntar syskon till min snart 11 månaders son i juni och ska SJÄLVKLART byta ut min superfina Brio GO mot en Bugaboo Donkey innan dess!

Jag vet att man kan ha Tulsas regnskydd om man inte orkar med de som hör till vagnen men funderar på om Elodie Details regnskydd funkar också? De finns i så fina mönster och känns roligare än tulsas.

www.babyshop.se/regnskydd-stripes/p/42063#filter-6

Är det någon som vet?
    Jag tror att det är i princip identiska med Tullsas i form, har iofs inte testat men jag är ändå typ 97% säker på att det kommer funka utmärkt på Donkeyn.
  • spigg
    Elisabeth83 skrev 2011-11-21 20:24:42 följande:
    wehoo snart åker vi till USA och då ska jag köpa mig en åsna! Fri frakt har de just nu på hemsidan också... är det billigast att köpa direkt på deras sida eller via någon återförsäljare eller kvittar det? Vi funderar på att liggdelen ska vara rosa och sittdelen svart.. blir det snyggt tror ni?
    Jag har inte själv köpt en Donkey i USA men de jag vet som har gjort det har bokat i förväg i en butik och hämtat den där.

Menar du färg på suffletten? Ska du köpa en duo eller mono?
    lillaknytet skrev 2011-11-21 19:11:30 följande:
    Hej!

Vi är mer eller mindre 100 på att köpa en Donkey duo då vi väntar ett till litet syskon.. 
    Liggdelen, är den väldigt mkt smalare än än Cameleon?

Tack!

Måtten för Donkeys liggdel finns i trådstarten, måtten på Camens liggdel kan jag inte utantill och jag har ingen Cam just nu, men när jag googlar verkar de vara 75 x 32-35.
  • spigg
    EEE skrev 2011-11-24 23:55:51 följande:
    Hej hej!

Googlade på Donkeyn och fann en länk till detta forum! Jag har inte fått möjligheten att testa vagnen än men är så sugen och suget blev ännu större efter att jag läst TS, ett par sidor i denna tråden och även ett superbra blogginlägg!

Tänkte höra om någon beställt den från Pramworld i duo-utförande och vad fick ni då för pris på vagnen och frakten? Har själv beställt en vagn därifrån tidigare i år och är supernöjd med deras bemötande och service, att frakten inte ens tog en vecka var ett enormt plus! Finns det andra webbutiker som ni har beställt ifrån som ni är nöjda med och där vagnen kanske är ännu lite billigare?

Önskar att jag hade fått möjligheten att testa Donkeyn innan vi fick vår bebis för då hade vi säkerligen köpt vagnen direkt och inte en annan vagn i mellan. 

Tog även en titt i bildtråden och måste verkligen berömma er duktiga sömmerskor som "hottat" upp era vagnar!
    Hej och välkommen hit! Misstänker att du kan ha läst i min blogg, är det så så tackar jag för berömmet. ;)

Det bästa är att du mailar Pramworld själv och hör vad de tar för vagnen i duo-utförande + frakt. Men jag tror de brukar ta 1159 eller 1169 pund. Leveranstiden kan ju variera också, vet att leveranstiden från W H Watts (där många här inne köpt sin Donkey) är cirka 4 veckor. W H Watts har varit jättetrevliga och svarat snabbt på mail, jag har själv inte beställt vagnen därifrån men de jag vet har gjort det har fått den på utlovad tid.
  • spigg
    EEE skrev 2011-11-27 19:10:32 följande:
    Glömde fråga...

...ska jag passa på att beställa fotmuff/åkpåse eller vad nu Bugaboo kallar det. Är dem bra? Något annat som är bra att ha och lika bra att beställa när man ändå är i farten?  
    De sitter ju bra i vagnen, men Bugaboos åkpåsar är kanske inte den varmaste som går att finna. Samtidigt verkar du ju bli en mild vinter (fast vem vet) och de är ju inte tunna heller. Jag har dock en Brio-åkpåse i min Donkey och det funkar jättebra. Men vill du ha en buggapåse ska du absolut beställa den samtidigt, det blir billigare då.
  • spigg
    emkalo skrev 2011-11-28 16:09:53 följande:
    Så, idag har vi beställt vagnen från Pramworld! Kul men dyrt! Tråkigt att pundet gått upp så himla mycket nu sista månaden! Skulle varit 1500 kr billigare om vi beställt den i augusti

Men men, jag meddelar hur snabbt lev gick sen. De sa 5-7 arbetsdgr och den skulle lämna affären idag! De hade sagt fel ang priset, frakten kostade 60 pund, inte 40. Så totalt blev det 1159 pund. Beställde den i svart/svart och det hade dem i lager (vet inte vad levtid är om man beställer färger de inte har i lager).

Ni som fått hemlevererat, behövde ni ta emot vagnen hemma eller hur gick det till? Jag jobbar ju och kan inte vara hemma på dagarna....så jag hoppas det går att lösa. Vad jag förstod skulle de höra av sig ngn dag innan de kom, så det kanske går att ordna på ngt sätt... Spännande
    De levererar till dörren tyvärr, och de brukar inte hör av sig innan heller! Om du vet vilket fraktbolag du är kan du kolla med dem om de godtar att man sätter en fullmakt på dörren, för i så fall lämnar de paketen utanför dörren.
  • spigg
    DizNick skrev 2011-11-29 13:24:36 följande:
    Är PramWorld billigast stället att beställa en Donkey? Blir det billigare att plocka ihop delar eller köpa den hel?
    Maila runt själv till olika ställen och hör vad de vill ha för vagnen i det utförande du vill ha den, plus frakt. Så vitt jag vet tar alla i England lika mkt betalt för vagnen men frakten kan variera, och ibland ligger ju euron bättre till än pundet så då kan det vara billigare att köpa från t.ex. Holland. Skillnaden mellan att köpa i delar och hel är det nog också bäst att maila om.
  • spigg
    emkalo skrev 2011-12-02 21:07:55 följande:
    Hallå på er, Ville bara berätta att jag beställde vagnen i måndags (ca 14-tiden) från pramworld o de försökte leverera igår!!! Vi var ju inte hemma så jag får hämta ut den i vårt centrum! Tyvärr hann jag i te idag o de har stängt lördag o ssöndag så det blir till på måndag att fixa då!! Men galet snabb leverans! Spännande men jag hade velat leka m den i helgen
    Ja det är otroligt hur snabbt och enkelt det faktiskt är att beställa från England! Hoppas du kommer gilla den!
    sthlm84 skrev 2011-12-02 22:21:17 följande:
    Hej jag har idag köpt en Donkey svart mono.
    Förut hade jag en icandy peach och var supernöjd, nackdelen är dock hjulen och i vinter vill jag kunna rulla vagnen utan att fastna i snömodd som förra året så det blev en donkey. Funktionellt tycker jag att de är lika smarta, dock vinner donkey på alla utrymmen. Älskar att man kan vika ner regnskyddet och ha det i nätfacket i 10kgs korgen.

jag funderar på att köpa en organizer men hört av bekanta att den är onödig. vad tycker ni?
    Jag håller på att sy en sufflett och tycker att det är himla svårt. hur vet man om man klipper rätt?

tacksam för svar :)
    Jag har en organizer, tycker den är rätt bra faktiskt. Men jag fick den gratis, skulle nog inte köpt den för frullpris faktiskt. Och bästa sättet att sy en sufflett är att måtta utanpå, testklippar, prova, justera osv. Gör inte direkt i det tyg du vill använda, ta ngt billigare istället.
Svar på tråden Bugaboo Donkey