knyttenasmamma skrev 2011-10-26 09:15:55 följande:
Hej!
Vi har en donkey twin edition som står i vardagsrummet, ännu oprövad. Vi är förstagångsföräldrar och väntar snart hem våra vackra tvillinggossar. Vi har ingen tidigare erfarenhet vad det gäller barn/barnaccessoarer. Vi funderar nu på inköp av åkpåsar, och undrade om vi av er experter kunde få intelligent input i frågan.
* Vilken åkpåse använder ni i era donkeys?
* Ni som inte har bugaboos egna åkpåsar vad använder ni, och hur funkar det?
* Är det värt att satsa ca 1000 kronor på buggans egna jämte tex Bozz basic för ca 300kr? Någon som har specifika erfarenheter av just den åkpåsen?
Tack för svar!
Hej!
Jag använder en Brio åkpåse i min Donkey, deras vanliga modell. Den funkar riktigt bra i sittdelen tycker jag, har precis laddat upp en nytagen bild på hur det ser ut i bildtråden. Vad jag vet så funkar även Elodies åkpåsar, och förstås Bugaboos egna. Det viktigaste är ju att kolla så att hålen för selen stämmer med var selen är lokaliserad i sittdelen. Själva passformen är mer en smakfråga, en del vill inte att det ska se för pösigt ut och andra bryr sig inte.
Jag tycker personligen inte att Bugaboos åkpåsar är så fantastiska att det för mig är värt att allt krångel med att sälja den jag har och köpa en ny. Hade jag inte haft en hade jag antagligen köpt en av deras senaste modell, den som är anpassad även för Donkeyn. MEN deras näst senaste modell funkar finfint i Åsnan och den är det relativt enkel att hitta begagnad, om man skulle vilja.
emkalo skrev 2011-10-26 09:48:37 följande:
Kom själv på en liknande fråga. Ni som har donkeyn, har ni köpt Bugaboos egna sittdynor? Känns lite dyrt, men dem rä ju ändå billigare i USA om jag ändå ska köpa vagnen därifrån. Försöker kolla på blocket efter begagnade.
Shinypåsen kommer bli jättefin i Åsnan! Och nej, jag har inte köpt Bugaboos-sittdynor. Har varit sugen men nu har jag ju åkpåse i ena sittdelen, och i den andra har jag inget alls. Men jag har testat min Brio-dyna i åsnan och den passade jättebra, så högst troligen kommer jag nöja mig med att använda den.