• spigg

Bugaboo Donkey

Fujji skrev 2011-09-29 19:25:30 följande:
    Nej, förstår nog inte riktigt... :) Har du gjort helt egna kanaler och sytt kanalerna endast i innertyget? Jag ser inte att du har någon sömnkanal på utsidan...
    Jupp. Vi gjorde det på det absolut mest komplicerade och mest tidsödande sättet MEN det blir minimalt med sömmar på utsidan. Vi klippte ut separata kanaler, i en böjd form, som vi sydde fast i innertyget. Sen sydde vi ihop innertyg med yttertyg.

Nästa sufflett kommer vi försöka konstruera på ett lite mer effektivt... Även om det blev väldigt snyggt på vårt sätt.
  • spigg
    Smultronpajen88 skrev 2011-10-01 10:44:12 följande:
    Hej alla!

Jag är ute efte syskonvagn och funderar på bugaboo donkey!

Men jag har provkört en singel, och tyckte handtagen glappade, hur är den på donkeyn?

Vart finns den att köpa? Och var finns "delar" att köpa till den? Och är det svindyrt med tillbehör?
    Hoppas bi vill hjälpa mig med
    Mina frågor! :))
    Handtaget glappar inte alls på Donkeyn, det är en väldigt annan känsla än på Cam. Det är ju trots allt två helt olika vagnar.

Den finns att köpa på massa olika ställen, både i Sverige och utomlands. Pris på tillbehör hittar du på t.ex. kidzshop.se, de är förstås också billigare i England eller Holland.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    ThereseX skrev 2011-10-02 09:28:38 följande:
    Tjohooo! I går sålde jag våran cam, och idag ska jag och lägga handpenningen på en Donkey, som beräknas anlända i veckan. Bara bebisen som saknas, bf mars 2012, storasyster får åka själv ett tag. : )
    Grattis! Tror inte du kommer bli missnöjd med den!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    karin1983 skrev 2011-10-02 19:39:36 följande:
    Hej,

nu kört Donkey i någon vecka och är i stort sätt jättenöjda. Två saker stör mig dock. Vagnen gnisslar. Inte mycket men liksom hela tiden. Gör era också det? Dessutom har vi redan från början haft problem med spännet mellan bakhjulen som inte klickar i lika lätt som de andra när man ändrar mellan duo- och singelläge.

Känner ni igen de här problemen. Är det brister man får leva med eller skall man gå in till butiken och klaga?
    Ang gnisslet, testa att spraya med silikonspray på typ alla leder på vagnen! Det borde göra susen.

Ja det spännande är svårast för mig också. Men jag tycker det blivit mkt bättre nu än när jag först fick vagnen, så lite ger det med sig med tiden.
  • spigg
    rivkale skrev 2011-10-02 23:40:50 följande:
    Hej!

Är det ngn som vet om Lascals ståbräda funkar på donkeyn? Eller om buggans egna är bättre? Jag vill ha en då jag inte hinner hem och hämta sittdelen.
    Vad JAG har hört så ska bara Bugaboos egna funka, med adapter för Donkeyn. Men jag har gärna fel. Någon annan som vet?
    Smultronpajen88 skrev 2011-10-03 07:50:27 följande:
    Tack för svaret :))

Är det svårt att beställa från Holland och England?
    Näpp, inte svårt. Bara att maila företaget, fråga vad det du vill ha kostar inklusive frakt och sen beställa!
  • spigg
    Xofina skrev 2011-10-03 10:30:37 följande:
    Hallå alla! Förhoppningsvis får jag joina er inom en mycket snar framtid, äntligen har jag lyckats få mannen att gå med på en donkey! Så nu försöker vi sälja våran nästan sprillans nya Emmaljunga (1½ månad gammal) för att kunna köpa vagnen! Glad

Har en fråga bara, hur funkar det med lufthjulen? Andra vagnar får väldigt lätt punka, ska man undvika att köra på något underlag eller hur funkar det? Har nämligen aldrig haft lufthjul Glad

Sen är jag väldigt intresserad utav färgen off white! Men är så rädd att den ska bli smutsig, hur är tyget? fastnar det lätt damm etc. på den? går det att tvätta? Tell me! Skrattande   
    Har inte fått punka, än, däremot råkat tömma däcket på luft när jag skulle pumpa det med den lilla handpumpen som följer med vagnen. Så varning för att testa att pumpa däcken om man befinner sig långt från typ närmaste bensinmack!

Jag tycker suffletterna blir rätt skitiga, och jag har inte ens offwhite utan blåa. Men det går att tvätta, 30 grader.
  • spigg
    Catox9 skrev 2011-10-03 20:18:59 följande:
    Spigg!!! Dreglar som sjutton över din fina sufflett :)
    Älskar blommigt mot svart botten :) 
    Vågar man fråga var du hittade tyget?!

Fujji, verkligen fina saker på bloggen! Kanske återkommer med en beställning :D
    Är sjukt usel på att sy sånt där själv :)    
    Yttertyget är från Åhléns, innertyget från Ohlssons tyger! Och tack! Jag gillar verkligen mina suffletter, och det verkar andra också göra för det kommer fram folk ibland och berömmer! :) Är ganska sugen på att sy julsuffletter nu. :D
  • spigg

Jahapp. Idag kom mitt framhjul till Donkeyn från Bugaboo. Hm. Det skulle varit levererat den 26 augusti och idag är det 4e oktober. Schysst leveranstid.... ;) Men eftersom att jag trodde att de glömt bort mig så lagade ju min man mitt hjul för länge sedan. Om jag minns rätt ville de att jag skulle skicka dem det trasiga hjulet men 1) det är inte trasigt längre (bara helt fult och repigt och 2) jag har ingen adress eller så att skicka det till. Ska jag börja jaga dem med mail igen eller ska jag strunta i det? Vad tycker ni?

• spigg
    Joddan skrev 2011-10-04 20:23:33 följande:
    Spigg
    Tror de levererar med en returlapp på paketet som du fick? Så är det med chassin iaf...
    Näpp, finns ingen returlapp. Det enda som låg i paketet var hjulet och en instruktionslapp om att jag skulle se det vanliga instruktionshäftet för tips om hur jag fäster hjulet vid chassit. Det är därför jag undrar lite... Ska JAG ligga på för att få en returlapp? Känner att jag inte riktigt har lust och tid med det just nu, men vill heller inte att Bugaboo ska bli sura.
Svar på tråden Bugaboo Donkey