Bugaboo Donkey
Jag skulle för första gången montera på regnskyddet på liggdelen härom dagen men lyckades inte få på det. Jag har googlat men hittar ingen video på hur man gör. Är det bara jag som är korkad som inte lyckas? Jag tror jag har listat ut hur det ska sitta men jag får inte på det.. det känns typ som att regnskyddet är ett par centimeter för litet. Någon annan som upplevt samma sak eller någon som kan förklara hur man gör?
"Nu går vi in lite på detaljnivå och jag börjar med regnskydden. På bild 2 och 3 ovan använder jag de originalregnskydd som medföljer vagnen. De är i genomskinlig plast och om jag anstränger mig hårt för att komma på något bra med dem så är det att de är snygga på. I övrigt är de otympliga, hur noga jag än försöka vika dem som tar de ändå upp nästan hela varukorgen om jag har med mig bägge två. De är dessutom rätt stela och svåra att få på, tricket är att haka på dem runt flärpen som man fäller delen med, och sedan dra dem över den åtminstone halvuppfällda suffletten. När man når fotstödet drar man regnskyddet först över ena hörnet och sen över det andra. Det ger med sig med tiden och blir lättare, men när man sen ska ta på det andra regnskyddet så uppstår en sån friktion mellan de två regnskydden att det är svårt att få dem på rätt plats där de kläms mellan delarnas suffletter."
från här: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/27/bugaboo-donkey/