• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Luella

Jaha, gör dom det. Ja det låter iofs ganska troligt eftersom dom har så kort leverans.

Jag förstår att det bara blir bökigt att köpa en vagn i Stockholm när du bor i Göteborg .

Hoppas killarna håller sig i magen ett tag till.

• Luella
    Frila2 skrev 2011-08-06 23:54:03 följande:
    Åh och grattis till er också. Förstår att ni kämpat rejält för detta.
    Tack! Ja det har vait en ganska lång och dyr resa men nu känns allting så bra verkligen.
  • Frila2

Ja, det känns ju lite onödigt långt och det är ju lika besvärligt om man ska reklamera något som att köpa via en nätbutik.
    Tack, hoppas att vi får oktoberbebisar båda två

• Joddan

Ääh att feklamera till kids är bara att slänga iväg ett mail med beskrivning eventuellt bild till. Har reklamerat flera gånger gill drm.

• Fujji

Dom säljer vagnen på barnvagnslagret.se vet dock inte om det är omedelbar leverans. De annonsersr iaf på blocket. Vet någon om det finns någon butik som hsrr ett demoex att titta på?

• Luella
    Joddan skrev 2011-08-07 08:28:00 följande:
    Ääh att feklamera till kids är bara att slänga iväg ett mail med beskrivning eventuellt bild till. Har reklamerat flera gånger gill drm.
    Men hur gör man för att åtgärda felet? Måste man inte skicka vagnen någonstans?
  • Joddan

Nä jag har haft fel på chassi tyger hjul etc etc. De har bara skickat nya reservdelar. När chassit gick sönder fick jag bara lägga det gamla trasiga chassit i samma låda som de nya kom i och så skicka tillbaka med en förfrankeraf lapp de skickade med! Supersmidigt!

• Joddan

Fujji
    Köp inte i den butiken. Den är ibte auktoriserad och du köper "i andra hand" för du blir "andra köpare" eftersom de själva köper från annan butik.

• tvåbarnsmammavillkanske haentill

En fundering om "andra köpare" -  är det inte den som registrerar in garantin hos Bugaboo som har den rätten?

• Luella
    Joddan skrev 2011-08-07 10:48:38 följande:
    Nä jag har haft fel på chassi tyger hjul etc etc. De har bara skickat nya reservdelar. När chassit gick sönder fick jag bara lägga det gamla trasiga chassit i samma låda som de nya kom i och så skicka tillbaka med en förfrankeraf lapp de skickade med! Supersmidigt!
    Det verkar iofs smidigt. Det enda är väl om det inte går att använda vagnen att det är svårt att få en lånevagn. På Brion fick vi nått fel på sitsen och i väntan på reservdelar fick vi en annan Brio Go under tiden. Och så är det ju skönt att någon annan fixar allt .

Men om Donkeyn blir försenad i Sverige kan det ju absolut vara ett alternativ att köpa på nätet. Det är otänkbart att vara utan syskonvagn eftersom min kära dotter är en riktig rymmare. Jag kommer precis hem från en promenad med henne där jag inte hade vagnen med mig. Det började spöregna och hon vägrade att gå hem. Orka hålla på med sånt i vinter när man ska till och från dagis med en liten bebis också.
Svar på tråden Bugaboo Donkey