• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Mamma Tes
    solouniko skrev 2011-08-05 22:25:42 följande:
    Såg du min fråga tidigare? Såg att din vagn är skickad, när var det du beställde den? Har för mig att jag beställde strax efter så jag hoppas min kommer snart med. Åååhhh vad jag längtar. Och ännu mer efter jag klämt på den IRl

Mailade ju förresten till WH watts ang. att jag fått betala dubbelt så mkt i frakt jämfört med många andra. Fick svar ganska direkt att det måste ha blivit nått fel, att jag fått betala den summan som de betalar för att skicka vagnen och att de alltid tar 60-70 pund för frakt. Så 85 pund för mkt hade jag betalat så istället fick jag två sittdynor och en mugghållare. Så nu känns det ju som att de blev nästan gratis eftersom jag redan betalat de för länge sen    
    Nej den har jag missat! Jag beställde 9/7 och dom sa att dom skulle få hem det som saknades i min beställning på 4 veckor. Imorgon har det gått 4 veckor så dom håller det dom lovat
  • solouniko
    Mamma Tes skrev 2011-08-05 23:20:17 följande:
    Nej den har jag missat! Jag beställde 9/7 och dom sa att dom skulle få hem det som saknades i min beställning på 4 veckor. Imorgon har det gått 4 veckor så dom håller det dom lovat

Okej. 14/7 drogs mina pengar och de sa 4-5 veckor då så jag hoppas de är på gång snart
    Milla 090316 ♥ Freja 110505 ♥ solouniko.blogg.se
  • Fujji
    Lillla My skrev 2011-08-05 23:01:59 följande:
    Ja, Tullsan tar ju också lite plats. Vi får skicka in produktförslag till BB! Man måste ju få med sig lite mer än bara regnskydden i varukorgen. 

Nu har jag sytt bumperbarskydd, tycker de blev bra. De är svarta och på håll syns det knappt att man har något på. Ska testa dem med barnen i morgon och sen troligen göra fler med något broderat på, ska bara klura på vad. Det var kul att sy idag! Tungan ute
    Har du möjligtvis några mått som du sytt efter? Jag ska ju som sagt börja anmvända min vagn i USA och känns bra om jag kan få på skydd på en gång så det slipper bli fult...
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Favoritar...

Donkey ankommen från England och väntar på bebis om en månad eller så.  Funderar på åkpåsar, har en cam åkpåse men den tänkte jag nog ha i camen som kommer användas också. Vad är bra till en spädis? Funderar på typ en Bee cocoon eller babyproffsens egna - någon som testat det?

• Emma85Gbg

Hey mamas.

Köper en Donkey i staterna nästa vecka. Blir vår första Bugaboo.
    Ni skriver mycket om bumperbarskydd, vad är det för något? 

• tvåbarnsmammavillkanske haentill

Funderar också på skötväska, kommer också lämna sittdel med stora barnet på förskolan och mest ha skötprylar till det lilla. Går det att förlänga en Skip Hop single så att den når om handtaget i duoläget?

• spigg
    Emma85Gbg skrev 2011-08-06 20:29:48 följande:
    Hey mamas.

Köper en Donkey i staterna nästa vecka. Blir vår första Bugaboo.
    Ni skriver mycket om bumperbarskydd, vad är det för något? 
    Bumperbaren är själva bygeln som är framför sittdelen/ovanför liggdelen. Den är tillverkad i något slags skumgummi (typ) och det materialet är tyvärr väldigt väldigt känsligt. Det blir lätt hack och har man väl ett hack är det lätt hänt att en helt bit skum lossnar. Inte så snyggt. Så drar man på typ en tub av tyg ovanpå bumperbarne så borde man kunna skydda den lite. Dessutom anser jag att den suger åt sig smuts i allmänhet, och tyg är lättare att tvätta än själva bumperbaren.
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2011-08-06 20:33:47 följande:
    Funderar också på skötväska, kommer också lämna sittdel med stora barnet på förskolan och mest ha skötprylar till det lilla. Går det att förlänga en Skip Hop single så att den når om handtaget i duoläget?
    Vet inget om just den skötväskan men jag har en vanlig Brio-skötväska och den har kardborrband man kan fästa runt handtaget och den funkar lika bra på Donkeyn som på en singelvagn. Finns bild i bildtråden.
Svar på tråden Bugaboo Donkey