• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • BejbyBoo
    spigg skrev 2011-08-04 21:01:37 följande:
    Idag kom en kvinna fram till mig i bussen och ville prata om vagnen! Hon tyckte det var jättefin och såå smart! Jag kunde ju inte göra annat än hålla med. Hjärta Älskade åsna! Flört
    Ja, den är grym!!
    Så där var det hela tiden i USA, folk kom fram och pratade och frågade vart vi än gick. Här i Sverige är de lite mer försiktiga, men jag ser att folk vänder sig om och viskar.

Tycker dock fortfarande att det är lite kul att jag ser en Donkey om dagen här i Stockholm, men i USA såg jag inte en enda! 
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • spigg
    BejbyBoo skrev 2011-08-04 21:24:32 följande:
    Ja, den är grym!!
    Så där var det hela tiden i USA, folk kom fram och pratade och frågade vart vi än gick. Här i Sverige är de lite mer försiktiga, men jag ser att folk vänder sig om och viskar.

Tycker dock fortfarande att det är lite kul att jag ser en Donkey om dagen här i Stockholm, men i USA såg jag inte en enda! 
    Jag tror jag sett totalt 4 stycken i Sverige, exklusive min egen förstås! ;) Hon är faktiskt inte den första som kommit fram men som du skriver har jag också sett mååååånga som vänder sig om och en hel del som går fram väldigt nära och kollar på den när man står på tunnelbanan eller ställt den ifrån sig i en park och så!
  • Joddan

Jag har använt min skip hop idag. Super!!! Man kan förlänga de ögglor som finns till handtaget så krokar tycker jag inte bejövs...

• Luella

Vad roligt det är när folk kommer fram . Vi var bland dom första som började köra runt med en Brio Go precis när den vagnen kom och det komm fram folk och frågade hela tiden om vagnen. Och när man träffade någon annan "Brio Go:are" så hälsade man alltid.

Nu vill jag ännu mer ha vagnen och bebisen. Hoppas dom kommer snaart båda två! Som tur är kan jag faktiskt köra den så fort jag får den med bara min dotter i.

• Lillla My
    Joddan skrev 2011-08-04 21:46:49 följande:
    Jag har använt min skip hop idag. Super!!! Man kan förlänga de ögglor som finns till handtaget så krokar tycker jag inte bejövs...
    Låter bra, såg även CherryD's bild i bildtråden. Såg bra ut, ska nog kolla på en sån när jag åker till USA.
  • Luella

Det där med skötväska tycker jag verkar svårt. Man vill ju ha en stor nu eftersom det verkligen kommer att behövas. Men den ska ju passa både i duo- och monoläge utan att det ser konstigt ut och så ska den ju passa också. Jag har kikat på Ju Ju Bes "Be prepared" www.shopjujube.com/Product.aspx&p=JJB01238. Min man tycker att den är för stor så jag funderar på om han kanske får en egen den här gången så kan jag ha mina saker i min väska och han kan organisera sin hur han vill.

• Mamma Tes

Igår skickades vagnen som sagt och idag är den i Köpenhamn. Antar att min också ska roa sig på tivoli som Joddans

Stämmer det att det ska vara 2 paket? Jag hade för mig att det ska vara 3..? 

• Leonell

Nån mer som tycker att däcken ser lite skeva ut? Alltså att bakdäcken lutar inåt upptill o utåt nertill mot marken? Förstår någon vad jag menar, eller e d bara min vagn som e så? Eller ska det vara så kanske? O är det nån mer som gummit på handtaget spruckit på? :( det har det gjort på min vagn, har mejlat bugaboo om handtaget... Hoppas dom svarar o undra vad dom säger.

• Mamma Tes
    Leonell skrev 2011-08-05 11:07:19 följande:
    Nån mer som tycker att däcken ser lite skeva ut? Alltså att bakdäcken lutar inåt upptill o utåt nertill mot marken? Förstår någon vad jag menar, eller e d bara min vagn som e så? Eller ska det vara så kanske? O är det nån mer som gummit på handtaget spruckit på? :( det har det gjort på min vagn, har mejlat bugaboo om handtaget... Hoppas dom svarar o undra vad dom säger.
    Har det redan spruckit? Hoppas du får hjälp!
  • Läängtar

Leonell: så är mina däck också, har också funderat om det ska va så! Misdtänker att det har något med stabiliteten o göra. Tråkigt med handtaget, har aldrig vart med om det på nån av mina bugaboo vagnar.

Svar på tråden Bugaboo Donkey