• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Fujji

Gör ett nytt försök på datorn...

Jag har nu varit i kontakt med en butik i San Francisco som säger att vagnen måste beställas från dom i butik och leveransen då är två veckor minst från då beställer, suck! Ska jag försöka få kontakt med någpon annan butik?Butiken i SF tog 1499 för  vagnen... Är ni många som köpt den helt osedd?

Vad är det som ingår i grundpriset?

• Cassie2007
    Fujji skrev 2011-08-04 08:57:24 följande:

Jag har nu varit i kontakt med en butik i San Francisco som säger att vagnen måste beställas från dom i butik och leveransen då är två veckor minst från då beställer, suck! Ska jag försöka få kontakt med någpon annan butik?Butiken i SF tog 1499 för  vagnen... Är ni många som köpt den helt osedd?

Jag köpte den helt osedd och tror nog de flesta har gjort det faktiskt =) Ingen vad jag fattat det som är onöjd med vagnen..

Beror ju på i vilket utförande du köper den i men i Duo så får du två sittdelar, en liggdel, två regnskydd, pump och sufflor o lock. i twin är det samma fast två liggdelar då. o mono som till en såklart Tungan ute Så den är ju komplett man behöver inte tänka på att köpa till någonting om man nu inte vill då.
  • Silvera
    Fujji skrev 2011-08-04 08:57:24 följande:

I mitt grundpris, 1099$(tror jag) så ingick monodelen, dvs en bassinett och sittdelen. och en shoppingkorg och varukorg förstås. Sedan tillkom canopyn/bassinett apron, (suffletten och liggdelslocket)för 90 eller 99$. Vet inte varför de inte var inräknade i priset 1099, men det var så i flera affärer, så jag antar att de gör så. Sedan tillkom lokal skatt.

I juni, när jag köpte min Donkey, så var det bara Buybuybaby som hade Donkeyn hemma. Andra kedjor hade knappt börjat att sälja den, och där var Donkeyn en beställningsvara. Så kolla på ett Buybuybaby-varuhus, om du kan, de borde ha någon på lager. 
  • Xina

Jag har sett flera donkey ute på stan, men aldrig känt på någon så kan säga att jag köper osedd. Men den är den enda vagn som har allt det jag vill ha: går att ha som mono o duo, går att vända på sittdelarna, bra lufthjul, tar inte så stor plats ihopfälld m.m. Tror absolut jag kommer bli nöjd när jag får hem den!

• Emma85Gbg

Hej.

Hoppar in i tråden... Åker till New York nästa vecka. Har bokat en Donkey Duo på en affär i närheten av där vi bor. Där säljer dom den för 1499 dollar $. Är det mer eller mindre än ni som har köpt i USA har betalat? 
    Har tänkt passa på att köpa lite tillbehör till vagnen när vi ändå är där. Antar att det också är billigare än i Sverige? 

• BejbyBoo

Emma, vart ska du köpa den?
    Jag köpte min i New York för ett par veckor sedan. Tyvärr hade de inga Donkey-tillbehör. Bara vanliga till Cameleon. :-/

• Emma85Gbg
    BejbyBoo skrev 2011-08-04 09:54:29 följande:
    Emma, vart ska du köpa den?
    Jag köpte min i New York för ett par veckor sedan. Tyvärr hade de inga Donkey-tillbehör. Bara vanliga till Cameleon. :-/
    Har bokat den på littlefolksnyc.com/
    Läggs skatt  på priset? 
  • Emmazz

Ni som köpt vagnen i USA kommer ni ihåg hur mycket skatt som tillkommer på priset 1499 i butik?

Svar på tråden Bugaboo Donkey