Inlägg från: Emma85Gbg |Visa alla inlägg
  • Emma85Gbg

Bugaboo Donkey

Hej.

Hoppar in i tråden... Åker till New York nästa vecka. Har bokat en Donkey Duo på en affär i närheten av där vi bor. Där säljer dom den för 1499 dollar $. Är det mer eller mindre än ni som har köpt i USA har betalat? 
    Har tänkt passa på att köpa lite tillbehör till vagnen när vi ändå är där. Antar att det också är billigare än i Sverige? 

• Emma85Gbg
    BejbyBoo skrev 2011-08-04 09:54:29 följande:
    Emma, vart ska du köpa den?
    Jag köpte min i New York för ett par veckor sedan. Tyvärr hade de inga Donkey-tillbehör. Bara vanliga till Cameleon. :-/
    Har bokat den på littlefolksnyc.com/
    Läggs skatt  på priset? 
  • Emma85Gbg

Hey mamas.

Köper en Donkey i staterna nästa vecka. Blir vår första Bugaboo.
    Ni skriver mycket om bumperbarskydd, vad är det för något? 

• Emma85Gbg

Min dotter vägrade ligga i vagnen dom första fem månaderna. Nu blir hon snart 17 månader och väger bara strax över åtta kilo. Så hon är ingen tungviktare direkt.... Men jag har både en whiplash skada och har haft diskbråck så denna gång ska jag köpa en BRA sele. Hade en gammal babybjörn. Inser nu i efterhand att jag var dum som inte la pengar på att köpa en riktigt ergonomisk och bra sele/sjal. Vad rekommenderar ni? Bebis nummer två kommer i början av januari. Vill köpa en ny sele/sjal tills dess....

• Emma85Gbg
    spigg skrev 2011-08-09 22:06:21 följande:
    Ah ok. Nä min son är för aktiv, han vill kunna springa runt och jag orkar inte ta på och av skorna. Även om han sover i vagnen så håller han sig mer än varm med overall + kanske en filt över om det blir -20. Fast då stannar vi nog inne för lillasysters skull.

För övrigt körde jag Donkeyn som mono för första gången idag. Denna vagn är underbar! Även om jag har en liten lista med grejer som kan förbättras så kan det vara den bästa vagnen jag haft, om man betänker att den är både singel- och syskonvagn så är den ju fantastisk!
    Vad härligt att du skriver att den är underbar. Förmodlingen får jag våran på fredag Glad. Vad tycker du att dom kunde förbättra/ändra på?
  • Emma85Gbg

Tesan L: Nej jag har inte beställt den därifrån. Flyger till New York på fredag morgon. Har bokat den på en butik där. Dom skulle få en leverans med Donkeys på torsdag, så jag hoppas verkligen inte att nått strular sig... Vi lämnar vår Brio hemma och börjar använda Donkeyn på en gång.

• Emma85Gbg

Om en timme öppnar butiken här i New York där vi har bokat en Donkey. Är så pirrig nu :)

• Emma85Gbg

Hej.

Idag var vi och köpte vagnen på littlefolksnyc.com/    =)

Har två frågor som jag hoppas någon kan besvara:
    1. Hur pumpar man hjulen smidigast? Tycker att det är svårt att få in snitsen...
    2. Kan man bara använda regnskyddet på liggdelen? Vi får verkligen inte på den på sittdelen.. 

• Emma85Gbg
    spigg skrev 2011-08-14 23:02:05 följande:
    Med en annan pump än den du får med. Har skrivit om det i FAQen i TS.

Nej det funkar till både sitt- och liggdel! Det är tight i början men ger med sig. Prova att ha suffletten helt ufälld när du sätter på det, och se till att hålet i regnskyddet sitter precis runt "flärpen" du ändrar sitt- och liggläge med. Sen tänjer du, sätt första på på ena sidan av fotändan och sen den andra. Det går, ta i! :)
    Nu fick vi äntligen till det. Tack så mycket för hjälpen. Nu ska vi rulla ner längs Broadway på en premiärtur med Donkeyn =)
  • Emma85Gbg

Köpte min Donkey i söndags i New York. Blir stoppad av folk som vill titta och fråga om vagnen minst fem ggr per dag Glad

• Emma85Gbg

Kom hem till Göteborg idag. Vagnen kom fram åtta timmar senare än oss. Det blev strul med flygbytet....
    Packar upp vagnen och märker att förutom massor med repor så är chassit böjt. Det går inte att reglera höjden på handtaget. Faan vad less jag blir. Hade vagnen i en travelbag så man tycker att det borde tåla lite..... 

• Emma85Gbg
    BejbyBoo skrev 2011-08-24 21:09:06 följande:
    Nej, nej, nej vad trist!!!
    Vi fick ett jack i skumgummit på handtaget, men det är väldigt litet och inte störande. Sen blev det någon liten repa på chassit, men inte heller det något stort och i ögonfallande. Var livrädd för att chassit skulle ha blivit skadat, särskilt eftersom vi inte ens hade någon travelbag.

Hoppas det går på er reseförsäkring! 
    Blev så less bara. Sen så är jag gravid så hormonerna  gör mig extra less... Störigt när man köpt en resväska för 1400:-. Så maila resebolaget imorgon med ett klagomål och bilder på dom skadade partierna. Någon som har tips på vad jag bör skriva?
Svar på tråden Bugaboo Donkey