• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • BejbyBoo
    Joddan skrev 2011-08-02 20:02:59 följande:
    Kan inte nån lägga in mina bilder i bildtråden? Jag kan inte hur man gör... Går in o lägger in dynbild i mitt galleri!
    Du går in i tråden som vanligt, sen scrollar du ner till rutan där du skriver inlägg. Nedanför den finns en knapp för "posta inlägget" och därunder "ladda upp en bild". Klicka på den bara och välj vilken bild du vill ladda upp!
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • spigg
    BejbyBoo skrev 2011-08-02 19:44:31 följande:
    Nu har jag iaf fått tummen ur och lagt upp några bilder. Ska ta med rosa sufflan på också, men batteriet i kameran är slut, så jag får vänta lite.
    Jättefina bilder! Och du är så himla fin med magen! Åh jag vill också ha mage igen! (Snälla gud låt inte min man läsa det här..)
  • BejbyBoo
    spigg skrev 2011-08-02 20:08:08 följande:
    Jättefina bilder! Och du är så himla fin med magen! Åh jag vill också ha mage igen! (Snälla gud låt inte min man läsa det här..)
    Tack, vad gullig du är!  Skäms
  • spigg

Joddan: Men så snyggt med den dynan... Nu måste jag kolla upp dem, vore ju kul med lite mönster! Tur att jag inte haft tid att beställa Buggadynorna än!

• Joddan
    BejbyBoo skrev 2011-08-02 20:04:49 följande:
    Du går in i tråden som vanligt, sen scrollar du ner till rutan där du skriver inlägg. Nedanför den finns en knapp för "posta inlägget" och därunder "ladda upp en bild". Klicka på den bara och välj vilken bild du vill ladda upp!
    Det var ju inte så svårt Drömmer
    Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • BejbyBoo

Joddan, jättesnyggt med dynan!! Åh, vad jag blir sugen på en matchande dyna och åkpåse från dem nu!

• spigg

Deras prickiga dyna är ju supernsygg. Och inte alls dyr! Tror jag ska köpa två sådana istället faktiskt, 600 spänn för en dyna känns lite väl saftigt, även om det blir billigare från England.

• spigg

Är det för varmt med en sådan dyna nu på sommaren?

De dynor jag haft förut har varit vändbara men den här är bara glansig? Det kanske är en nackdel ändå, vill ha en som är mysig att sitta på även med bara ben.

• BejbyBoo
    spigg skrev 2011-08-02 20:19:23 följande:
    Deras prickiga dyna är ju supernsygg. Och inte alls dyr! Tror jag ska köpa två sådana istället faktiskt, 600 spänn för en dyna känns lite väl saftigt, även om det blir billigare från England.
    Ja, den passar ju jättefint till en svart bas. Men för min del blir det lite mycket färger med sandbas och blå suffla. :-/ Får hitta något annat. Hojta gärna om ni ser något!
    Lillasyster kommer ju dessutom ha rosa suffla. Så något som passar med båda... 
  • Lillla My
    spigg skrev 2011-08-01 17:41:59 följande:
    Nu har jag börjat fila på en FAQ. Ni med koll kan väl rätta mig där jag har fel och kom gärna på fler vanliga frågor vi kan ha med.

Saknar info om det där med vilket nr på fästet för mugghållare och sufflett, fyll gärna i det den som vet!

------
    FAQ

Vad är det för innermått på sittdelen, själva sätet där barnet sitter?
    27 cm brett, 24 cm djupt.

Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr (2&3). Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey?...

Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.
    Fästena för parasoll och mugghållare är 2 på smala delen och 3 på tjocka delen, fyllde i det ovanför.
Svar på tråden Bugaboo Donkey