• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Lillla My
    spigg skrev 2011-08-05 19:25:50 följande:
    !! Mina hack är också på insidan, i böjen!!! Och min dotter har INTE så långa naglar och nej hon bär inte på en liten fick-kniv heller. ;)

Dela gärna med dig om du kommer på en lösning! Ska fundera lite själv på det.
    Jag fattar inte heller hur hacken kommit dit. Har ingen ring på den handen och jag har superkorta naglar. Dottern når inte dit upp heller. Obestämd

Jag postar här om jag kommer på något, blir nog inte den närmsta veckan då det inte är aktuellt än. 
    Men det måste ju vara något som är regn/snötätt och lätt att ta med eller lägga i dotterns fack på förskolan. 
    Man kanske kan göra något fodral i regnklädestyg med vaddering i botten, så den inte får skador när man ställer den. 
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-05 21:08:13 följande:
    Jag fattar inte heller hur hacken kommit dit. Har ingen ring på den handen och jag har superkorta naglar. Dottern når inte dit upp heller. Obestämd

Jag postar här om jag kommer på något, blir nog inte den närmsta veckan då det inte är aktuellt än. 
    Men det måste ju vara något som är regn/snötätt och lätt att ta med eller lägga i dotterns fack på förskolan. 
    Man kanske kan göra något fodral i regnklädestyg med vaddering i botten, så den inte får skador när man ställer den. 
    Mm låter bra, vill också att det ska vara litet när man viker ihop det för regnskydden, bara de, tar ju upp halva varukorgen. Klurigt! Bugaboo borde också fundera på saken, vi lär ju inte vara de enda som tänker göra såhär.
  • Fujji

Nu är jag i full färd att beställa en vagn från Giggle i San francisco. Måste dock betala innan dom beställer hem den. Längtar nästan mest efter att få hämta ut den och i andra hand kommer resan. :)  Priset verkar ligga på 1499$. Såg för övrigt att barnvagnslagret.se säljer dom nu för 14 495:-. Jag körde på en helsvart, får se om jag köper till nåt i USA för att få lite färg...

• Lillla My
    spigg skrev 2011-08-05 21:12:28 följande:
    Mm låter bra, vill också att det ska vara litet när man viker ihop det för regnskydden, bara de, tar ju upp halva varukorgen. Klurigt! Bugaboo borde också fundera på saken, vi lär ju inte vara de enda som tänker göra såhär.
    Man skulle ju kunna göra en bag/påse med en liggunderlagsbit i botten och ett lock så det inte regnar in. Ungefär som en "Dra-maten" men bara bagen. *Spånar lite*

Jag har inte ens packat upp regnskydden, fattar inte att de inte kan göra något smidigt istället?
    Har regnskydd jag köpt på Gekås, de har jag knölat ner i varsin minineccesär. Tar lika stor plats som 1-2 blöjor per styck, så de ligger i ett av nätfacken tillsammans med en liten förstahjälpenväska.
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-05 21:30:40 följande:
    Man skulle ju kunna göra en bag/påse med en liggunderlagsbit i botten och ett lock så det inte regnar in. Ungefär som en "Dra-maten" men bara bagen. *Spånar lite*

Jag har inte ens packat upp regnskydden, fattar inte att de inte kan göra något smidigt istället?
    Har regnskydd jag köpt på Gekås, de har jag knölat ner i varsin minineccesär. Tar lika stor plats som 1-2 blöjor per styck, så de ligger i ett av nätfacken tillsammans med en liten förstahjälpenväska.
    Jag har använt dem, de är ju fina men du har rätt, för mycket jobb. Har ett Tullsa-regnskydd men borde köpa ett till och använda dem istället.

Fattar inte varför inte Bugaboo gör ett regnskydd i sånt svart "prasselmaterial", vill de nödvändigt vis att man ska kunna se igenom det så tycker jag att det bara kan ta själva luckan som finns på nuvarande skydd och ha det i genomskinlig plast mitt på. Det skulle ta såååå mycket mindre plats!

Och det var en bra idé för ett skydd!
  • Xina

Okej är det så lätt att ta på och av Bumperbarskydd så struntar jag i kardborre.. Låter som en bra ide att fixa nån typ av påse eller väska som en sittdel passar i, kommer säkert behöva nåt att förvara en sittdel i ibland.

• Mamma Tes

Jag tänker köpa ett billigt regnskydd på gekås att ha sittdelen i då jag lämnar lillan på dagis.

• spigg
    Mamma Tes skrev 2011-08-05 22:18:02 följande:
    Jag tänker köpa ett billigt regnskydd på gekås att ha sittdelen i då jag lämnar lillan på dagis.
    Tänkte först det också, men det blir ju så öppet på en sidan om man ställer sittdelen på högkant? Plus som sagt, ramen repas väldigt lätt har jag märkt så jag får för mig att jag vill ha något tjockare.
  • solouniko
    Mamma Tes skrev 2011-08-05 22:18:02 följande:

Såg du min fråga tidigare? Såg att din vagn är skickad, när var det du beställde den? Har för mig att jag beställde strax efter så jag hoppas min kommer snart med. Åååhhh vad jag längtar. Och ännu mer efter jag klämt på den IRl

Mailade ju förresten till WH watts ang. att jag fått betala dubbelt så mkt i frakt jämfört med många andra. Fick svar ganska direkt att det måste ha blivit nått fel, att jag fått betala den summan som de betalar för att skicka vagnen och att de alltid tar 60-70 pund för frakt. Så 85 pund för mkt hade jag betalat så istället fick jag två sittdynor och en mugghållare. Så nu känns det ju som att de blev nästan gratis eftersom jag redan betalat de för länge sen    
    Milla 090316 ♥ Freja 110505 ♥ solouniko.blogg.se
  • Lillla My
    spigg skrev 2011-08-05 21:33:13 följande:
    Jag har använt dem, de är ju fina men du har rätt, för mycket jobb. Har ett Tullsa-regnskydd men borde köpa ett till och använda dem istället.

Fattar inte varför inte Bugaboo gör ett regnskydd i sånt svart "prasselmaterial", vill de nödvändigt vis att man ska kunna se igenom det så tycker jag att det bara kan ta själva luckan som finns på nuvarande skydd och ha det i genomskinlig plast mitt på. Det skulle ta såååå mycket mindre plats!

Och det var en bra idé för ett skydd!
    Ja, Tullsan tar ju också lite plats. Vi får skicka in produktförslag till BB! Man måste ju få med sig lite mer än bara regnskydden i varukorgen. 

Nu har jag sytt bumperbarskydd, tycker de blev bra. De är svarta och på håll syns det knappt att man har något på. Ska testa dem med barnen i morgon och sen troligen göra fler med något broderat på, ska bara klura på vad. Det var kul att sy idag! Tungan ute
Svar på tråden Bugaboo Donkey