Inlägg från: tvåbarnsmammavillkanske haentill |Visa alla inlägg
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Bugaboo Donkey

Favoritar...

Donkey ankommen från England och väntar på bebis om en månad eller så.  Funderar på åkpåsar, har en cam åkpåse men den tänkte jag nog ha i camen som kommer användas också. Vad är bra till en spädis? Funderar på typ en Bee cocoon eller babyproffsens egna - någon som testat det?

Funderar också på skötväska, kommer också lämna sittdel med stora barnet på förskolan och mest ha skötprylar till det lilla. Går det att förlänga en Skip Hop single så att den når om handtaget i duoläget?

En fundering om "andra köpare" -  är det inte den som registrerar in garantin hos Bugaboo som har den rätten?

Hej!

Hur gör man med sidokorgen på väg till dagis med två barn? Jag tänkte lämna sittdelen där och sen dra iväg med liten i mono. Kan man tillfälligt stuva sidorkorgen under när man har den som duo elelr ryms inte det?

Tre små älsklingar skrev 2011-08-15 19:26:06 följande:
    Någon som har några tips på snygga åkpåsar som passar vagnen?
    Är också intresserad. Har funderat på Simpleworlds bara för att jag gillar funktionen (öppnas för skorna längst ner.

Usch vad tråkigt Spigg. Vad bra att du hittade en Cam.

Är lite trött själv på att vänta, vår nya Donkey går inte att fälla upp och har väntat ett tag på svar själv.  Tre veckor till BF, men vi har Camen kvar och ska köpa bräda så det funkar i nödfall.

spigg skrev 2011-08-15 19:56:58 följande:
    Nej vad trist! Varifrån har du köpt vagnen? Den affären kunde inte hjälpa dig?

Usch det är verkligen trist när sånt här händer.
    John Lewis jag med...
    nybliven fru skrev 2011-08-15 20:10:58 följande:
    John Lewis jag med...
    De kontaktade faktiskt  Bugaboo åt oss, och vi fick snabbt ett mail om att filma problemet och skicka in, vilket vi gjorde. Därefter väntar vi på svar och om chassiet ska returneras tar det väl tid att få ett nytt...
    Leonell skrev 2011-08-15 20:17:59 följande:
    Nybliven fru, när mejlade du bugaboo?

En vecka sedan idag ungefär.

Usch vad läskigt med vältande vagn. MIn dotter väger närmare 17, hade tänkt låta bli att spänna fast henne eftersom selen är lite trång.

Det var alltså i monoläge och den kantrade mot dig? Inte hade du väl liggdel med liten också?

nybliven fru skrev 2011-08-15 20:23:42 följande:

En vecka sedan idag ungefär.

Och fick höra idag att ett nytt chassi är på väg till mig så jag hoppas det hinner före bebisen (BF om drygt två veckor)...

Grattis Silvera! Hoppas allt går bra!

spigg skrev 2011-08-17 19:45:50 följande:
    Hurra! Verkar som de hade stora "svara på mail"-dagen idag! Jag kan inte klaga, två dygn tog det så det är bra service minsann!
    Håller med, det var en veckas svarstid drygt visade det sig när jag kollade närmare så det känns verkligen helt ok.

Jag kollade lite på Barnvagnslagret och eftersom de förbinder sig till två års garanti så tror jag man kan vara hyfsat trygg om man nöjer sig med det.  

Har också hört kommentaren oj vilken liten liggdel, men det var folk som sett bilder på nätet bara...

Ännu en med nedräkning, här är BF 5 september.

Vår Donkey väntar på utbyteschassi eftersom det första inte gick att fälla upp, skulle ta 8 arbetsdagar med UPS vilket borde vara på måndag så jag hoppas det kommer nu... Vill också provköra med dottern! Fast hon har sin Cam så det funkar bra så länge.

Tänkte köpa ståbräda på Kidzshop och hade hoppats att de skulle få in adaptrarna på hemsidan den 26/8 fast så verkar det ju inte ha blivit än.

Äntligen tog jag Donkeyn i drift med ny liten bebis och storasyskon precis på viktgränsen. Hon ser lite stor ut (102 cm), men hon gnällde inte utan tyckte det var mysigt. Klart det blir utmaning med overall, men det kändes bra och inte rangligt trots att hon klättrar själv, höll dock i chassit när hon klättrar. Hon får klara sig utan åkåse tror jag av platsskäl. Lilla ska dock kanske ha, funderar på coccon. Hmm. Eller bara lammskinn, overall och filt. Eller lammskinn och Bunker Lodger eller vad de nu heter bara för att det är mysigt?

Men så lättrullat! Bor på backkrön och trots mördarbacke gick det smidigt med ca 16+4 kg barn och rejäl skötväska.

Återkommer med mer feedback.

Svar på tråden Bugaboo Donkey