Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

Hejsan!

Jag är ny i tråden, min dotter får ett syskon i november och vi har lagt handpenning på en Donkey i Sverige.

Jag har (är) varit lite orolig att min dotter inte kommer få plats i Donkeyn på både längden och även på bredden med en vinteroverall på. Men skönt att det inte verkar vara några problem med längden iaf men ni som har vagnen redan, vad tror ni om  bredden? Sen kan man väl helt enkelt ta bort sufletten om det blir för trångt?

• Luella
    spigg skrev 2011-08-02 18:17:18 följande:
    Min son lär få plats även med vinteroverallen, men han är väldigt smal. Vill du har mer utrymme på höjden kan du ju bara dra upp suffletten lite (du fäster den ju själv på ramen), men mer utrymme på bredden kan du ju inte få. Har man små marginaler så kan man ju förstås strunta i att ha en dyna i vagnen.
    Tack för svar! Min dotter är också ganska smal så det kanske funkar. Jag tänkte köpa dyna från Elodie Details och den går inte upp på sidorna så den borde inte ta bredden i anspråk. Men jag går nog in och testar dynan först när jag fått vagnen för att vara säker.
  • Luella

Joddan, ja det verkar så himla smidigt. Jag har främst tänkt att ha den till och från dagis. Toppen att slippa gå hem och byta vagn när man lämnat.

Föresten, jag kom på en till fråga. Svaret gömmer sig säkert på Bugaboos hemsida men jag hittar det inte. Hur lång och hur bred är liggdelen? Kanske intressanta mått för FAQn?

• Luella
    Joddan skrev 2011-08-02 18:50:17 följande:
    Jag har en elodoe detail dyna jag kan prova i om du vill?
    Jättegärna!
  • Luella
    Joddan skrev 2011-08-02 19:06:12 följande:
    Den satt fint! Du har inte nått nr jag kan mms dig på för datorn är okuperad inboxa det så fall
    Vad snällt, jag har inboxat mitt nummer
  • Luella

Oj vad många fina bilder ni har lagt upp. Jag längtar jättemycket tills vagnen och bebisen kommer så jag också får köra runt med den.

• Luella

Vad roligt det är när folk kommer fram . Vi var bland dom första som började köra runt med en Brio Go precis när den vagnen kom och det komm fram folk och frågade hela tiden om vagnen. Och när man träffade någon annan "Brio Go:are" så hälsade man alltid.

Nu vill jag ännu mer ha vagnen och bebisen. Hoppas dom kommer snaart båda två! Som tur är kan jag faktiskt köra den så fort jag får den med bara min dotter i.

• Luella

Det där med skötväska tycker jag verkar svårt. Man vill ju ha en stor nu eftersom det verkligen kommer att behövas. Men den ska ju passa både i duo- och monoläge utan att det ser konstigt ut och så ska den ju passa också. Jag har kikat på Ju Ju Bes "Be prepared" www.shopjujube.com/Product.aspx&p=JJB01238. Min man tycker att den är för stor så jag funderar på om han kanske får en egen den här gången så kan jag ha mina saker i min väska och han kan organisera sin hur han vill.

• Luella

Vilken del på vagnen är bumpern?

Har det föresten varit några problem att få ha kvar sittdelen på förskolan? Kan man få in den under vagnen i värsta fall?

Svar på tråden Bugaboo Donkey