Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

Eftersom sitsen är vändbar kan man råka tippa barnet ett snäpp för mycket sp barnet nästan är uppochner.

• Luella

Jag var jättenöjd med min, inte alls ranglig. Hoppas någon hjälper dig med beställningen, jag köpte en duo i butik och det räckte att säga det. Sen tala om färg på bas och top.

• Luella
    katja1 skrev 2013-12-14 15:53:19 följande:
    Hoppas ni kan hjälpa mig. Funderar på åkpåse till sittdelarna. Vet inte om det egentligen kommer behövas, har åkpåse till liggdelarna men de är utan hål för sele och skyddar inte för väder o vind men passar bra i liggdelarna med lock på. Vi använder fortfarande liggdelarna, men börjar bli dags att byta. Vid januari säkert. De har tjocka vinterhalare men det känns lite för öppet i sittdelarna...

Skulle ni köpa åkpåsar eller fixa med filtar och något vindtätt? Nästa vinter kommer de ju gå så kanske inte behöver åkpåse alls då så känns lite onödigt att köpa för max 2 månader.

Borde vi köpa nån billig åkpåse tex carena? Passar den? Sittdelarna är ju ganska smala. Kan inte prova i butik tyvärr.
    Jag skulle köpa åkpåsar. Sittdelarna är är inte så lämpade för filtar i sittläge tycker jag. Dom kommer säkert använda åkpåsarna nästa vinter är de sover i vagnen. Min två-åring har fortfarande åkpåse just när han sover.
  • Luella
    ThereseA86 skrev 2013-12-14 21:56:51 följande:
    Vi försöker att registrera vår Donkey på bugaboos webbsida, men det går inte att välja Sverige som land på varken bugaboo.com/extra-warranty eller den andra registreringssidan.

Hur har ni andra gjort när ni har registrerat den för att få det tredje årets garanti?
    Mejla så ordnar dom det.
  • Luella
    Mamma0211 skrev 2013-12-15 16:22:00 följande:
    Hej! Funderar lite på hur man bäddar bäst i liggdelen? Bebis kommer i februari! Har en liten åkpåse som vi hade till babyskyddet som passar bra men det är ju bara det är locket är så kort? Blir ju liksom ett hål emellan suffletten och locket. Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar :)
    Jag la en liten filt över bågen. Om det regnar, snöar och blåser hade jag regnskyddet på.
  • Luella
    Freddy73 skrev 2013-12-16 12:58:11 följande:
    Hej har ni några tips på hur man kan förlänga selen i sittdelen? Just nu har jag bara spänt fast mina 16 mån över höfterna men även det är tight med vinteroverallerna på. Funderar allvarligt på att parkera Donkeyn över vintern då jag tycker sittdelarna är för trånga.
    Jag drog ut den utanför säkerhetsmarkeringarna.
  • Luella
    katja1 skrev 2013-12-15 12:17:45 följande:
    Skulle gärna köpa bugaboos egen åkpåse men har inte råd med två och finns inga begagnade där vi bor, bor inte i Sverige och de jag hittat som kan skickas blir frakten svindyr på.
    Det finns jättemånga bra som inte är Bugaboo .
  • Luella
    katja1 skrev 2013-12-17 09:38:48 följande:
    Luella vet du någon som passar bra i donkeyn? Såg en som verkade bra men den var 48 cm bred! Blir ju jätteknöligt. Och kan som sagt inte prova.
    Jag tror de flesta passar. Det bör vara hål för 5-punktssele bara. Jag har haft Elodie och Buggysnuggle. Den senare är mer som en riktigt tjock filt fast åkpåse. Den tycker jag är superbra faktiskt och man kan ha den vår, vinter och höst. På vintern stoppar jag ned en filt i för lite extra värme.

Googla var det finns, det finns tex på Jollyroom men finns säkert på fler ställen.
    www.jollyroom.se/varumarken/buggysnuggle.html
  • Luella
    Mamma0211 skrev 2013-12-17 21:16:52 följande:
    Tack Luella det var ett bra tips! Som tur är, är det ju förhoppningsvis bara ett kort tag innan våren :) Funkar åkpåsen som är till för sittdelen i liggdelen eller blir det knöligt? Såg även att nån tipsade om Phil and Teds lift, nån som har nån erfarenhet av den?
    Jag hade den inte i liggdelen men jag är ganska säker på att den passar. Jag funderade på Phil and Teds lift men kom fram till att det skulle bli för trångt på vintern.
  • Luella
    Coffie skrev 2013-12-27 15:46:48 följande:
    Jag och min man väntar nr 2 i maj. Kommer ha 17 månader mellan våra barn.

Jag letar nu syskonvagn och har fastnat för Donkeyn. Kan ni hjälpa mig med argument för att köpa den? Min man tycker att den är för dyr (även vid import) så måste övertala honom. Vad är bra och dåligt med Donkeyn? Saker en vagn måste uppfylla:

- stabil (även på sämre vägar och i lite terräng)
    - lätt att köra (även med hund i koppel)
    - lätt att lasta i och ur bil utan att ta upp hela bagageutrymmet.

Hur är andrahandsvärdet?
    Otroligt stabil och bra i terräng.
    Om däcken är pumpade så är den lätt att köra
    Det går nog att lära sig att lasta smidigt. Den största fördelen är ju att det går att skjuta ihop den till en enkelvagn innan man fäller så jag har svårt att se vilken dubbelvagn som slår det.

Andrahandsvärdet är bra på alla Bugaboos vagnar. Bättre att köpa en riktigt bra vagn som går att sälja sen än en dålig som man får skänka bort.

Det är få syskonvagnar där sitsarna är vändbara så bara det är ett argument i sig plus fördelen med att göra den till enkelvagn. Jag skulle aldrig välja en annan syskonvagn faktiskt.
  • Luella
    Tres skrev 2014-01-01 23:40:52 följande:

Hur gör ni när ni använder åkpåse i vagnen? Tänkte på bältena liksom. Är det tänkt att man ska lossa på remmarna och trä igenom dem varje gång? Jag använder min både ute och ibland inne och då kan jag ju inte ha åkpåsen i.

Hur gör man lättast för att trä remmarna igenom åkpåsen? :) 

Det finns inget lätt sätt. Remmarna är inte roliga att hålla på med. Antingen tar man bort locket bara när man är inne och låter botten vara kvar eller så köper du en åkpåse med karborrknäppning som BuggySnuggle där man inte behöver lossa remmarna. Bara öppna karborrknäppningen så det blir ett avlångt öppet hål.
  • Luella
    mopstops skrev 2014-01-26 19:52:10 följande:
    Hjälp! ska eventuellt köpa en donkey mono men hur ser liggdelen ut till den? Fick en bild av säljaren där det såg ut som en "påse" som hon sa är liggdelen som man fäster på chassit? Nån som kan hjälpa? Har bild? Annars får jag försöka lägga in den här.. tack snälla för hjälp!
    Tyget ligger säkert i en påse nu, du sätter fast tyget på ramen så är det klart.
  • Luella
    Stinsen skrev 2014-03-24 16:13:24 följande:

Ställde frågan tidigare men tror ingen svarade :P

När sittdelen är i sittläge,alltså när dottern sitter rakt upp så vickar sittdelen,ska det vara så??
    Irriterande är bara förnamnet!

Ja, både sittdelen och liggdelen vickar lite grand.
  • Luella
    Elmiina: Jag hatade att fälla Donkeyn både med och utan sitsar. Men tar man av sitstarna och drar ihop den till singelläge tycker jag inte att den tar så mycket plats med tanke på att det är en syskonvagn..

Jag kom in med min Donkey precis överallt.
  • Luella
    myran6801 skrev 2014-05-01 12:40:22 följande:
    Tror ni det räcker med sol- och vindskydd med de gamla suffletterna till sittdelarna? Vet inte om jag ska satsa på att köpa nya suffletter (de nya som ger mer skydd) eller ej. Våra tvillingar är fyra månader så snart är det ju dax för sittdelarna på vagnen. Färgen Sand som jag gillar har utgått tyvärr.
    Jag hade köpt solsuffletterna helt klart inför i sommar.
Svar på tråden Bugaboo Donkey