Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

LinnL skrev 2012-04-23 10:07:29 följande:
    Någon som har erfarenhet (från Donkeyn eller annan bugga eller vagn) med solskydd? Parasoll, den dyra silvriga solsufletten, eller ska man gå på någon universalsuflettförlängare?
    Jag är inte såld på barnvagnsgardinkonceptet, speciellt inte i sommar när det blir varmt. Har inte haft barn sommartid så jag känner mig vilsen. 
    Jag köpte den silvriga solsufletten till min Bee Classic och den har hängt med i två somrar och tre solresor. Jag tycket att den har varit så bra, svalt och skönt. På stranden där det inte fanns någon skugga kompletterade vi med parasollet när hon sov middag.

Så till Donkeyn köpte jag den dyra silvriga solsufletten för 700:- (Förvånad) på Bonti. Jag har använt den i ca en vecka och jag tycker att den är toppen. Det sitter ett blixtlås på den här som gör att man kan förlänga sufletten. Det är hål på sidorna och min son älskar att sitta och titta ut där. Jag vet inte om den är prisvärd, bra är den i alla fall. Men vi har bara köpt en till bebisen. 3-åringen får klara sig med solhatt och eventuellt en sån skärm man sätter på sufletten.
  • Luella
    LinnL skrev 2012-04-24 10:02:09 följande:
    Luella: Tack för dina erfarenheter. Då låter det ju inte helt tokigt i alla fall - även om jag håller med om att man ifrågasätta prisvärdheten! Vi kommer ha väldigt tätt mellan våra så det lutar åt att det behövs två i alla fall. Men bättre köpa tidigt på säsongen hur som - så man kan nyttja så länge som möjligt
    Tycker det är synd att den inte är insektsskydd också, det verkar ju de andra vara... men universalmyggnät är ju iaf inte många kronor  
    Om du utnyttjar hela sufletten tror  jag inte att det behövs något insektsnät. Jag ska ta en bild och lägga upp i bildtråden tror jag så du ser hur det ser ut i de olika lägena.
  • Luella

Men fy vad jobbigt Smoolan. Jag beskrev felet för Babytown där jag köpte den. De reklamerade sedan till Bugaboo och de skickade nytt chassi. Jag har kvar mitt gamla. Men det nya chassit jag fick tycker jag är sämre. Det knarrar fortfarande och dessutom vobblar framhjulen när man springer med vagnen.

• Luella
    smoolan skrev 2012-05-07 09:53:24 följande:
    Ni som har köpt uv-suffletter till donkeyn, var har ni hittat dem? Jag har kollat kidzshop, jollyroom och bonti men kan inte se att de säljer dem. Håller med den som ovan skrev att suffletterna är fattiga. Solen går ju rätt igenom. Men det är väl uttänkt av bugaboo så att man ska behöva köpa på sig mer grejer...
    Jag köpte min på Bonti. Då hade dom bara fått in en men dom skulle få in fler. Ring och kolla med dom tycker jag.
  • Luella

Jahl: jag har, kolla mina tidigare inlägg och bildtråden. Skriver fr mobilen nu men jag tycker den är bra

• Luella

Jag håller med Söte. Jag skulle inte stå ut med Camens hjul där fram, och varukorgen är toppen. Sen har jag inte märkt av någonstans där jag inte kommer in med vagnen där jag skulle behöva en två cm smalare så det är ju bra för.mig :)

• Luella

Är det någon som har problem med vobblande hjul? Har ni reklamerat och i så fall, hur gick det? Alternativt, går det att göra något åt det själv? Jag tycker att det är så galet irriterande. Nu kan vi inte ens gå i rask takt med vagnskrället.

• Luella
    MrsL skrev 2012-06-11 09:43:50 följande:
    Hej!

Vad anväder ni för solskydd på era åsnor? Tycker solsufletten är så ful och dyr så jag funderar på ett parasoll.
    Någon som har ett annat parasoll till än bugaboo orginal till sin vagn? Eller något bättre förslag? Vill gärna kunna se sonen i vagnen samtidigt!  
    Spelar roll om den är ful . Jag tycker att den är jättebra, men precis som du säger så är den dyr. Ett parasoll tycker inte jag har riktigt samma funktion eftersom man måste hålla på och justera om det hela tiden om man är ute och går. Det funkar bara bra om vagnen står stilla och man måste vara i solen (typ på stranden eller uteservering utan skugga).
  • Luella

Stoce: den finns på Babytown på Kungsholmen. Det är nära beroende på var i Vasastan du bor. Annars är det nära in till stan också, tex NK.

Nu har jag reklamerat vobblande framhjul. Får se hur det går.

• Luella
    Hejåhå skrev 2012-06-13 20:51:53 följande:
    Luella: funkade det inte med det jag skrev innan? Är däcket osymmetriskt tror jag det beror på slangen i däcket!
    Nej, tyvärr. Min man hade redan testat det .
Svar på tråden Bugaboo Donkey