Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

OpheliaMR skrev 2013-08-10 17:04:34 följande:
    Hej!
    Jag har nu köpt en donkey från babyplus. Men nu när jag har tagit fram den den så tycker jag att liggdelen "vickar". Den vickar fram och tillbaka inte sidleds. Inte mkt men ändå så kan det väl inte stämma. Har ni samma vickning? Har tidigare bara erfarenhet från emmaljunga nitro city och den liggdelen satt som gjuten.

Tacksam för all hjälp!!!
    Min vickade. Jag störde mig på det i början men inte sen.
  • Luella
    kikidil skrev 2013-08-11 18:03:09 följande:
    Måste bara fråga, ni som använder vagnen med två sittdelar: hur fäller ni ihop vagnen? Vi har hittills fällt ihop vagnen med båda sittdelar på och varje gång så skrapar handtaget i marken när man ska lyfta i vagnen så att den fälls ihop. Om ni förstår vad jag menar? Hur gör ni andra? Finns det ett smidigare sätt att fälla ihop vagnen så att ingen del skrapar i golvet?
    Jag tog alltid av sittdelarna och skrapade handtaget ändå. Jag försökte se till så det kom mot mina fötter istället för marken. Det behövs nog träning bara. Har du testat att söka på Youtube, det finns ju folk som lägger ut klipp på det mesta dom gör.
  • Luella

Absolut Dolphin, min dotter var strax över en meter när jag sålde min men hon hade fått plats ett tag till. Men när hon sov med suffletten nere såg man hennes huvud sticka ut lite som en bula i suffletten, men hon klagade inte och hon sov gott.

• Luella
    Mamisita skrev 2013-08-22 13:28:57 följande:
    Tjatar på då jag ännu inte fått svar
    Hur tycker ni vagnen är som singelvagn?
    Jag tycker att den här helt ok som singelvagn. Men om jag bara hade ett barn skulle jag inte välja Donkey pga sitsen som ingen av mina barn är speciellt förtjust i. Helt ok om dom ska sitta upp och man ska iväg en sväng men dom tyckte det var jobbigt att inte kunna vrida på sig på ett skönt sätt när det var var dags att vila och sova. Men sidokorgen tycker jag är toppen, den saknar jag verkligen. Så smidigt. Varför har inte alla vagnar det? Bredden på sitsarna tycker jag också fungerade jättebra även med vinteroverall.
  • Luella
    kikidil skrev 2013-08-24 14:53:58 följande:
    I morse gick ena hjulet till båten Donkey sönder, ett av de stora. Vi skulle pumpa däcken för första gången och då halkade ventilen på ena däcket en bit ner in i slangen när vi skulle öppna den. När vi sedan försökte pilla ut ventilen igen bröts den av från slangen. Vilken antiklimax! Någon som har råkat ut för liknande?
    Sedan undrar jag om någon har lyckats att pumpa däcken med den medföljande pumpen? Den är ju helt kass!
    Vi hade en del problem med ventilen men den gick aldrig av. Det låter onekligen väldigt jobbigt.

Ja, pumpen kan driva vem som helst till vansinne. Bäst är att pumpa på en mack om man har en sådan i närheten, annars kan man köpa en cykelpump.
  • Luella
    Lakrids skrev 2013-09-02 22:20:58 följande:
    Hej! Kan man använda footmuffs i liggdelarna på donkey twin eller är de för stora/långa? Ska köpa tvillingvagnen via www. Babyplus.nl och funderar på att skippa inköp av cocoons till liggdelarna... Hur har ni andra gjort? Tvillingarna kommer i december. // Lakrids
    Jag hade åkåse från Elodie Details i både liggdelen och sittdelen. Jag har under vår och höst även haft Buggysnuggle som passade bra i vagnen.
    www.buggysnuggle.com/
  • Luella

Mamalolo: mitt knarrade och jag reklamerade. Det är oerhört märkligt att dom inte kommit till rätta med det där ännu med tanke på missnöjet. Den har ju trots allt varit i produktion ett tag nu.

• Luella

The75 och Däg: Det problemet hade jag också . På mitt nya chassi som jag fick efter reklamationen för knarret så vobblade hjulen jättemycket. Jag kunde inte ens gå i rask takt. Jag reklamerade och dom bytte något vid framhjulen. Då blev det mycket bättre men jag kunde inte springa med den.

Svar på tråden Bugaboo Donkey