• spigg

Bugaboo Donkey

Joddan skrev 2011-10-04 20:40:29 följande:
    Nä det borde ju ligga i deras intresse faktiskt. Jag har reklamerat varukorg och framhjul också och då inte fått retursedel så då har jag behållt de defekta.
    Ja men dåså! Jag referera till dig om de blir sura då! ;)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Xofina skrev 2011-10-04 21:15:13 följande:
    Åh nu är den i mina ägor! Bugaboo donkey mono, färg off white! Åhh den är SÅ FIN!

Har en fråga nu, hur tvättar man sufletten i tvättmaskin i och med att det är som byglar i den?
    Aha, du måste fått den monterad va? Herregud vilket meck första gången jag skulle förstå hur man fick ihop suffletten, nu har jag nog tagit av och på mina från bågarna typ 100 gånger sen juli. ;)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Xofina skrev 2011-10-04 22:39:07 följande:
    Hoppas det! Tack snälla du kommer nog komma med massor utav frågor, hoppas ni står ut! :-P
    Det gör vi! Barnvagnar är min hobby! :) Gå gärna med i gruppen på FB som jag länkar till här i min sidfot, perfekta forumet om man vill snacka barnvagnar!
  • spigg

Nu har jag lagt upp bilder i bildtråden på hur en Brio-sittdyna passar i Donkeyn! Och jag tycker den sitter så pass bra att jag troligtvis kommer avstå från att köpa någon ny dyna. Skönt, då sparade jag in några hundralappar på det. :)

För övrigt, att få loss selen från fästena..... ARGHJGJHAGJKAJKAKLJ! Jag trodde jag skulle förlora förståndet på kuppen men till slut gick det. Fast jag ser inte fram emot att göra det igen....

• spigg
    Fujji skrev 2011-10-05 19:34:50 följande:
    Spigg: Dina sufletter är bedårande. Jag kommer måsta sno ditt tygval och sy upp dem själv! Jag refererar till att det var din idé så klart när jag lägger upp bilden på bloggen... Vet inte hur många sufletter jag ska ha, men det är så himla roligt att sy och att kunna variera lite. :)

Jag tittade på tyget på Åhléns, men färgen såg inte lika fin ut som på dina sufletter, kanske var för att de hängde på en trist rulle!

Nu väntar jag på att få hem tyg, då blir det åkpåse och även skydd på chassit till sittdelen...får se hur jag ska få till det snyggt bara! Kommer ju lägga upp beskrivningar och bilder på min blogg.

www.lillstrutsen.blogspot.com/
    Jag tycker färgen ändrades en aning när jag tvättade tygerna innan jag sydde i dem, faktiskt! Så testa det? Jag är som sagt sugen på suffletter som passar bättre till vintern, men nästa sufflett blir nog till Cameleon. Måste testa det också!
  • spigg
    Xofina skrev 2011-10-05 20:23:01 följande:
    Åhhh vilka fina sufletter ni gör tjejer! Vill också styla min donkey!
    Hur får man tag i ritningar?
    Man gör en själv! ;) Finns en tjej här inne som länkat till sin blogg där hon visat hur hon gjort. Jag har inte gjort riktigt likadant men mitt sätt var nog inte det ultimata ändå. Testar mig fortfarande fram.
  • spigg
    Länisen skrev 2011-10-07 16:50:17 följande:
    En fråga till er som beställt era vagnar (utomlands?) och fått dem hemskickade. Vet ni vad det blir för mått och vikt på kollit? Min moster ska eventuellt köpa vagnen åt mig i England (hon bor där,) men jag behöver veta vikt och sånt för att hon ska kunna beräkna frakt. Ligger den färdig i en kartong när man köper den omonterad?

Höll på att glömma att skriva vilken typ jag tänkte, men det är en duo. 
    Duo kommer i två kartonger, och de är STORA. Ja den ena i alla fall, den andra är mindre. Om jag minns rätt var vikten typ 18-20 kilo, måtten vet jag inte. Men det största kartong var ju mer än 1 meter lång på längden.

Ja nu blev det ett väldigt oprecist svar, någon annan som vet bättre?
  • spigg
    Länisen skrev 2011-10-07 23:06:49 följande:
    länken funkar inte =(
    Nä oj, det gick inte att klicka på, men om du kopierar hela texten och klistrar in i adressfältet så funkar den!
Svar på tråden Bugaboo Donkey