• spigg

Bugaboo Donkey

Tant Mutti skrev 2011-09-11 20:33:04 följande:
    Undrar lite om varukorgen på sidan. Om det regnar, fylls den med vatten då eller är typ hål i botten? I andra vagnar har man ju bara en varukorg undertill och då regnar det ju inte i den. Kan man sätta regnskyddet även över varukorgen?
    Regnskyddet som följer med kan du inte sätta över. Har du ett Tullsa-skydd ska det tydligen gå att dra över! Varukorgen är ju typ som en nätkorg, så den vattenfylls inte helt men ja, det kan nog bli en del vatten i botten. Duggar det är det således lugnt, ösregnar det kan det nog vara smart att dra över en plastpåse?
  • spigg
    wiesio skrev 2011-09-11 21:38:39 följande:
    Dolphin, Vår son kommer bara att vara 1 år och 10 månader när vi börjar använda syskonvagn men vi vill ju gärna ha en vagn som kan användas tills han blir runt 3 år om han fortfarande har behov av vagn då och det är ju jättesvårt att prognostisera hur han kommer få plats. Funderar på att ta med mig min kompis treåring och testa vagnarna
    En 3-åring får absolut plats. Min son är 2,5 år och har växtmån kvar. Sov 1,5 timme i vagnen senast idag.
  • spigg
    Fujji skrev 2011-09-12 22:28:05 följande:
    Tänkte lägga upp bild nu men det funkar inte...suck! Ni får se min suflett en annan dag. Godnatt! :)
    Åh jag som är SÅ nyfiken!
  • spigg
    Fujji skrev 2011-09-13 10:31:55 följande:
    Hur gör jag för att lägga in bilder? Känner mig helt oteknisk! När jag klickar på lägg upp bild så hamnar jag högst upp på sidan, kan alltså inte bifoga! För övrigt är jag hemma då dottern inskolas, vilken lyx! Full färd att påbörja sittdelsöverdrag, känns sååå mycket enklare än sufletten...
    Du menar i bildtråden va? Du scrollar ner till att göra ett nytt inlägg, precis som här, och där under finns en knapp som heter Ladda upp en bild. Bara att trycka där och välja bild. Om du menar att det är det du gör, men det funkar inte, så skulle jag testa en annan webläsare. Vilken använder du nu?

Vår första sufflett blev klar för prövning igår. Något måste ha blivit skevt i mönstret för provsuffletten satt perfekt medan den här var 2 cm för kort på ena sidan, vilket resulterade i att sufflettbågen inte kunde fälla ut sig helt och hela suffletthelvetet blev snett. Så nu ska jag sprätta upp och flytta sömmen. Det går ju att åtgärda, men supertrist att mönstret blivit fel någonstans. :(
  • spigg
    Joddan skrev 2011-09-13 11:28:02 följande:
    Ni som undrar vad jag inte var nöjd med min donkey under de 5 veckor jag hade den i mina ägor är följande

-Låg maxvikt (17kg), min son 2,5 år väger om ett par hundra gram 17 kilo och tyvärr tyckte jag att det märktes att sittdelen tyckte det var tungt med honom i. Den "knäckte" till ibland osv.

-Bred, som mono. Visst "de" säger 60cm i mono lägen men en Explorer (62cm) kommer in i min gamla hiss men inte donkeyn? Sedan kändes den bökigt bred i duo och monoläget. Kan ha att göra med att jag är van att köra smaaaala Bee.

-Dyr, ja den är för dyr för att ha ståendes 5 av 7 dagar i veckan tyvärr.

Älskar dock att kunna ha barnen mot mig, älskar att lillan fick plats i liggdelen trots stadiga 8,5 kilo. Älskar utseendet på den. Älskade lufthjulen efter att jag lärt mig pumpa dem . Den är kortare än UJ-DUO och det gillade jag. Fick bra med plats på bussar...

Har nu köpt en phil
    Jag upplever också Donkeyn som bredare än UJ Duo trots att de ska vara lika breda. Men jag har insett att den stora skillnaden är VAR den bredaste punkten är på vagnen. Och Donkeyn är bred om hjulen medan UJ Duo är bredast vid sittdelen, vilket ju kan ge med sig lite och därför går den in på ställen där Åsnan inte går in.

Hoppas du blir mer nöjd med din P&T!
  • spigg

Fujji: Säger som de andra, jättesnyggt! Min blir också i blommigt tyg, fast på svart botten!

• spigg
    Fujji skrev 2011-09-13 14:56:48 följande:
    Har nu lagt upp en bild på sittdelsöverdraget, det är grönprickigt på baksidan och jag struntade i att ta ut hål för selen då vi ändå bara använder den runt midjan. :) Handlade på mig massa tyg på rea igår, turkost manchester, rosa grövre tyg och ett rött med runda stora prickar på. Det som jag lagt upp var av tyg jag hade hemma, alldeles för stretchigt tyg inuti...
    Väldigt snyggt, verkligen!
  • spigg
    C060908 skrev 2011-09-14 17:56:25 följande:
    Någon annan än jag som haft mycket problem med framhjulen? Vad ska man göra åt det?
    Vad för slags problem?
  • spigg
    C060908 skrev 2011-09-14 18:06:18 följande:
    Det låser sig på något sätt eller alltså när jag kör med vagnen och oftast när jag har bråttom så slutar fram hjulen att snurra.. inte rotera utan att snurra det liksom är som om att någon sätter i en broms och vagnen bara stannas upp
    Hm. Det låter lite likt vad som hände mitt ena bakhjul. Visade sig vara en massa grus som kommit in i navet, problemet försvann när man man tog isär hjulet.
  • spigg
    C060908 skrev 2011-09-14 20:19:50 följande:
    Ska jag gå in till affären ?
    Ja varför inte? Eller ja det skulle jag ha gjort, definitivt.
Svar på tråden Bugaboo Donkey