• spigg

Bugaboo Donkey

daniels baby skrev 2011-08-19 22:22:44 följande:
    typiskt! tack ändå för att du erbjöd dig! efter många funderingar denna kväll så har jag bestämt mig för en helsvart duo å rosa lr en sand färgad dyna. har snöat in mig på elodie details nya åkpåse i leopard som skulle sitta så snyggt i till lilltjejen å då en sand dyna till stora tjejen. vad tycker ni?
    Låter jättefint!
  • spigg
    Catox9 skrev 2011-08-20 17:17:24 följande:
    Hur är varukorgen undertill i storlek, hur mycket kan man få i? Och den på sidan, vad får plats där?
    Är Bugaboo-organizern något att ha, var fäster man den?  
    Passar de andra tillbehören till Donkey'n oxå eller måste man köpa Donkey-åkpåsar osv?
    Hur bra är de i passformen i vagnen?

Sen undrar jag igen om någon vet om vagnen finns att se någonstans i Sthlm?

- Den under är STOR! Man får i massor. Igår hade jag skötväskan, tre filtar, två tjocktröjor, två regnskydd (dock bara 1 av dem Bugaboo, det andra Tullsa), en påse med matgrejer till barnen + lite annat smått och gott. Tar 10 kg. Den på sidan tar 5 kg, så där får du också plats med en del.

-Finns inga särskilda Donkeypåsar utan Bugaboo har kommit med nya grejer som ska passa i alla deras vagnar. De gamla funkar i Åsnan men de nya sitter ännu bättre!

- Inte vad jag vet än. Men säkerligen om du frågar nån av oss här inne snällt! ;) Kommer säkert komma till vad var det... Barnbutiken, NK mfl snart!
  • spigg
    C060908 skrev 2011-08-23 17:53:28 följande:
    Vet inte om någon frågat detta innan men passar Cameleon sufletter osv på donkeyn eller hur ser det ut?
    Nej tyvärr, funkar inte alls. Donkeyns suffletter är mycket smalare och har dessutom 3 skenor, Camens suffletter har bara två skenor. Plus en del andra skillnader. Synd, men det tjänar nog Bugaboo bra med pengar på! ;)
  • spigg

Jo det går att sätta fast en Cam-sufflett på Åsnan, fästena sitter precis lika bra. Men suffletten? Det var inte en vacker syn tycker jag, skulle aldrig kunna ha det så. Lägger upp bilder i bildtråden inom 5 min.

• spigg

Nu finns bilder på Cam-suffla på Åsna i bildtråden! Blev lite suddigt men jag hade bråttom, två trötta barn gnäller i bakgrunden. Drömmer

• spigg
    C060908 skrev 2011-08-23 22:11:47 följande:
    Oj nej det såg ju inte riktigt klokt ut Tack för att du testade iallafall Är ni nöjda ni som fått era Åsnoor? Var det värt pengarna?
    Nöjd? Ja!
    Värt pengarna? Ja!
    Älskar jag min Åsna som vore den ett tredje barn? Ja! Solig

Förresten, jag får ett nytt hjul hemskickat på fredag. Lite jobbigt bara att jag har en del grejer jag måste göra då, vill ju inte gärna missa det.
  • spigg
    C060908 skrev 2011-08-24 19:18:35 följande:
    Okej. Äldsta barnet jag har blir 2 i november och är nu 83 cm kommer hon få plats i den sittdelen eller är det precis?
    Min 2,5-åring som är drygt 90 cm får plats hur bra som helst! Så ja, din dotter kommer ha gott om utrymme.
  • spigg

Emma gbg: Nej vad trist! Tycker inte du behöver skriva mer än du skrivit här. Den låg i en travelbag och blev ändå skadad, borde ju vara solklart att den hanterats fel!

• spigg
    Silvera skrev 2011-08-25 12:58:29 följande:
    Hej, en snabb fråga, som jag tror jag har ställt förut... Men är lite för stressad för att hitta svaret nu...

Ska få åka hem från Neonatalen i morgon, Baby och ska under dagen troligen iväg och köpa babyskydd med svärmor. Men vilket babyskydd är det nu som passar till Donkeyn?  Hoppas på snabbt svar!!! SoligSoligSolig
    Kopierat från trådstarten:

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

Har själv noll koll på detta men hoppas att uppgifterna stämmer. Och så behöver man ju en adapter också, om jag förstått rätt?

Grattis till hemfärden! Vad roligt!
Svar på tråden Bugaboo Donkey