• spigg

Bugaboo Donkey

Fast dess styrka är som syskonvagn, finns många bra singelvagnar där ute. Var den bara singelvagn skulle jag inte köpt den.

• spigg
    zasata skrev 2011-08-12 23:39:11 följande:
    men man kan inte ta ihop den helt liksom, måste man ha den korgen på sidan?
    Ja det måste du. Eller du kan ju gå utan, men fästena för den andra sitsen finns ju alltid kvar så då kan man lika gärna ha korgen där. Så den går inte ihop helt, dvs i monoläge är den inte halva bredden från duo-läget. Om du förstår hur jag menar?

*sent på kvällen, mannen jobbar natt, barnen vaknar tidigt imorgon, boooorde sova*
  • spigg
    memo skrev 2011-08-13 09:31:35 följande:
    Har en liten fundering...vad jag förstår så går inte sittdelen att lägga helt då den är framåtvänd, eller? Hur pass går den och vinkla - nog bekvämt för barnet att sova? Går det vända på den med barnet i, eller måsta man ta ut barnet, vända och sen lägga honom/henne i den?
    Det stämmer, i framåtvänt läge kan du ha sitsen antingen i helt upprätt läge eller i tillbakalutat läge. Bägge mina barn har somnat i tillbakalutat läge så visst kan de sova så, även om det ser mycket mer bekvämt ut när sitsen är i fullt liggläge.

Ja du kan vända sitsen med barnet i, även fast jag tror att det är rätt så bökigt, men det beror väl på hur tungt barnet är också? ;) Min 7-månaders skulle jag nog orka vända runt, men inte min 2,5 åring. Sen blir jag liiiite osäker på hur mycket tungd bumperbaren klarar, någon som vet?
  • spigg
    Luella skrev 2011-08-13 10:06:12 följande:
    mjmc: vad bra med prisinfo, jag ska nog ringa runt till de butiker där jag står på intresselistan och höra om dom har några uppateringar som dom inte orkat mejla ut. Datum för leverans är ju en annan intressant uppgift som jag skulle uppskatta. Den får ju helst inte komma för tidigt heller men absolut inte försent.

När jag tittade på cammen inför min dotters ankomst sa säljaren att sittdelen även går att använda som typ en babysitter. Dvs man kunde ta av den och sätta på någon typ av konstruktion så kunde man ha sittdelen inne. Är det någon som vet vad jag menar? Och går det i så fall att göra även på Donkeyn?
    Ja det går! Jag har gjort så hur mycket som helst nu i sommar när vi varit iväg hela dagen och haft picknick till lunch. Då har min dotter suttit i sittdelen som jag ställt på filten och så har jag använt den som matstol. Supersmidigt, verkligen en bra grej! Sett flera andra mammor sitta med sina barn i knät och snegla lite avundsjukt på den lösningen.
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-13 09:42:28 följande:
    Jag vänder runt min 2,5 åring på drygt 16 kilo. Bär upp honom också i sittdelen! Praktiskt!
    Du måste vara rejält stark! Tror jag har alla mina muskler i benen och noll i armarna.
  • spigg
    Luella skrev 2011-08-13 10:09:15 följande:
    Åh vad bra, det är ju verkligen toppen
    Eller vänta, nu läste jag din fråga mer noga. Jag behöver inte sätta på något alls, jag bara lutar fästena bakåt när jag ställer ner sittdelen på marken. Skulle någon (säg en storebror) hänga sig i den kan den tippa bakåt, men annars står den stadigt. Har alltså inte köpt till någon konstruktion.
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-13 11:48:11 följande:
    Sketna vagn!!!!!!
    Hur får man ut "pumpventilerna" igentligen??? Den ena va ute men de andra vill inte ens ut med tång!!!!!
    Släpp ut luften ur däcket och sen ska det vara enklare att vrida ut ventilen!
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-13 15:06:53 följande:
    Nu äntligen! Hahahah! När jag väl kunde pumpadäcket så la sig slangen "uppåt" pga vagnens tyngd så kom mer slang på vissa ställen så däcket blev helt buckligt! Så jag fick ta av hjulen och pumpa det utan vikt för att få däcket "rakt". Men faktiskt den är skönare att köra nu! *slutat morra, lovar att jag inte bits *
    Vad bra! Både att det ordnade sig och att den blev mer lättkörd!
  • spigg

Nu har jag sålt bägge mina andra vagnar så nu är det endast Åsnan som gäller! Känns jättekonstigt, har haft minst två vagnar hemma sen sonen var drygt 1 år.

• spigg
    Catox9 skrev 2011-08-14 21:25:28 följande:
    Har precis upptäckt Donkey'n och har blivit alldeles kär! Dock är jag inte speciellt kär i priset :/
    Men men, vi får se hur vi gör, har ändå två vagnar att sälja och mellanskillnaden får man väl spara i hop på något sätt :)

Jag vet inte om detta har avhandlats tidigare i tråden, då ber jag om ursäkt Men ialla fall.. 
    Frågor;
    Min dotter är runt 80 cm lång, kommer hon att ligga bra i sittdelen tror ni?
    Ny bebis kommer i slutet av januari, när ska jag boka/beställa och vart gör jag det?! (Sverige och utomlands)
    Ni som har den hur är köregenskaper, komfort och svikten i vagnen, kan den komma i närheten av Emmaljungas slagskepp ;)

Hur är tyget, lätt att underhålla, bleks det lätt, tvättbart hur mycket då?

Oj det var nog allt för nu.. hoppas på svar!

//Cato            
    - Min son är 90 cm, eller han var det i maj så nu är han nog ännu längre, och han sover jättebra! Finns bild på det i bildtråden.

- Vet inte var i Sverige, verkar ju ännu väldigt oklart när den kommer och hur det kommer se ut med leveranstid och så. Vad gäller utlandet så har jag tidigare kollat upp följande affärer MEN priserna och fraktavgifterna har säkerligen ändrats nu i och med valutkursen osv, så de kan du inte gå på till 100%. Leveranstiderna är garanterat också annorlunda, jag gjorde sammanställningen i början/mitten på juli.

Baby Plus - Holland
    1339 euro + 80 euro i frakt = 1419 euro = 13502 kr
    Leveranstid beror på vilka färger.

W H Watts - England
    1159 pund = 12 488 kr
    Leveranstid 4 veckor.

Moeders Mooiste - Holland
    1339 + 40 euro = 1379 euro = 13 121 kr
    Leveranstid, svart bas hos dem sista veckan i augusti.

Kids Room - Holland
    1339 + 125 euro = 1464 euro = 13 930 kr
    Leverans tid, 2-3 veckor.

- Har aldrig haft en Emmaljunga, gillar faktiskt inte dem alls. Donkeyn upplever jag som väldigt lättkörd och lättstyrd, går att styra med en hand fast bägge barnen sitter i. Helt okej gung, finns bättre förstås.

- Tyget går att tvätta. Om det bleks lätt tror jag ingen kan svara på, vagnen är fortfarande så ny! Har haft min snart en månad, finns fläckar lite här och var men jag torkar av med våtservett ibland och tänker tvätta när den blivit ännu skitigare.
Svar på tråden Bugaboo Donkey