• spigg

Bugaboo Donkey

Myyy skrev 2011-10-12 22:00:58 följande:
    Verkligen ÄLSKAR Bugaboon! Har dessvärre ingen själv men funderar starkt på en då vi planerar syskon just nu! Jag har hört att sittdelen är ganska liten, och att barnen växer ur den snabbt. har en 8-månaders som är väääldigt lång redan nu och jag vill inte att sittdelen ska vara för liten!
    Finns massa bilder i bildtråden på stora barn som åker i Donkeyn. Min son är 2,5 år (ca 92 cm och 14 kg) och han har gott om plats, sover i den och allt.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Myyy skrev 2011-10-12 22:26:10 följande:
    Jaa titta, nu ser jag ju :) Ååh den är ju helt suverän! Är det värt att lägga dom pengarna verkligen? Blir man så frälst som alla säger?
    Yes! Tungan ute Jag älskar den, den är nästan helt perfekt. (Minus för selarna och regnskydden.)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Myyy skrev 2011-10-12 22:38:10 följande:
    Vad är det som är negativt med dem?
    Sonen kommer vara drygt två när nästa kommer, om allt går som det ska, är det lönt att köpa en sån här vagn då? Eller ska man satsa på en billigare version med ståbräda om sonen inte åker så mycket vagn? 
    Selen är väldigt kort och tight, plus dåligt konstruerad på så sätt att det är riktigt svårt att ta loss den från sittdelen om man vill kunna sätta dit en dyna eller en åkpåse. Regnskydden är snygga men de är så stora och otympliga, tar ju upp nästan hela varukorgen om man ska ha med sig bägge två. Jag har två regnskydd från Tullsa istället, finns bild på det i bildtråden.

Det beror väl på hur man bor och hur man använder vagnen? Skulle jag bara fram och tillbaka till förskolan varje dag så skulle vi klarat oss med en vagn + ståbräda (har för övrigt en sådan också, en Cam, förutom Donkeyn). Men jag har inget körkort och sonen sover fortfarande middag, så ska vi iväg en heldag vill jag att han ska kunna sova i vagnen. Plus att han inte orkar gå en hel dag. Och vi bor i Sthlm så jag tycker det känns tryggt att han kan sitta i vagnen och inte springa bort sig mitt inne i stan eller snubbla ner på tunnelbanespåret eller något.
  • spigg
    ThereseX skrev 2011-10-13 07:35:14 följande:
    Alltså hur många här använder åkpåse i sittdelen? Vi köpte ju en men hon ryms inte i selen med en jacka på när man har åkpåsen. Och till vintern med overall kommer det ju omöjligt funka.. Så det var nog ett dåligt köp. Inte vagnen men åkpåsen.. : )
    Jag ska använda åkpåse till min bebis, hon är 9 månader nu. Min son på 2,5 år har ingen. Om det blir för tight för dottern sen efter jul så kanske jag tar bort åkpåsen och bara har henne i overallen + en filt, men till en början (t.ex. just nu, det är ju kyligt på morgonen!) tycker jag det är smart med en åkpåse.
  • spigg
    ThereseX skrev 2011-10-13 08:19:32 följande:
    Spigg- det var ju så jag tänkte att nu kan det vara skönt att ha en. Men det gick ju inte så det var ju bortkastade pengar, den är dessutom rosa så kan ju hoppas att nästa bebis som kommer i mars kan ha den nästa höst. Jag tror det är en tjej men det vet man ju inte. Annars får vi väl sälja den.. Min tjej är ett år men ja det passar som sagt inte..

Jag vill ha samma sele som dom har i camen! Den här selen känns lite tio much..
    Förlåt, jag personligen är lite allergisk mot alla uttalanden som relaterar färg till kön, så just det kan/vill/tänker jag inte svara på här.

Men det jag undrar över är vilken åkpåse du har och hur stor ditt barn är?

Det går ju att köpa en lös sele och ha i istället, så kan man ha den som sitter fast bakom en dyna. Men det är kanske lite väl meckigt. Man får väl hoppas att det här med selen är något de förbättrar på kommande verisoner av Donkeyn!
  • spigg
    ThereseX skrev 2011-10-13 15:59:53 följande:
    Spigg- Jag tycker också att båda könen kan ha alla färger men just åkpåsen är alldelens för rosa i mitt tycke för en pojke. Men alla tycker vi olika..

Det är den nya åkpåsen som ska vara anpassad för Donkey. Men njae.. Jag tycker det blir för klumpigt iom att sittdelen är såpass smal.. Min tjej är ett år och väger ca 13 kilo och är väl runt 75-80? Lång nåt sånt.. Det funkar inte helt enkelt..
    Jag ska kolla om man får lämna tillbaka den där jag köpte den, vet inte om det är öppet köp på sånt?
    Usch det där ville jag inte höra, jag som tänkt köpa den nya åkpåsen för Donkey! Hm. Min dotter är ju också ganska stor. Fast iofs, det är ju bara den här vintern hon ska ha den... Kanske får jag skippa det då, så använder jag min Brio-åkpåse tills det inte funkar längre och då får det bli bara overall + filt ovanpå.
  • spigg
    BejbyBoo skrev 2011-10-14 13:30:53 följande:
    Haha, nu måste jag säga att jag är lite mallig!
    Var på Underbara Barn-mässan i Älvsjö idag med vagnen och min egensydda sufflett. Knappt hade jag kommit in på mässan så kom en tjej fram och presenterade sig, hon var representant från Bugaboos huvudkontor i Holland. Hon kommenterade suffletten och ville ta ett kort för att visa "dem i Holland" som hon sa!
    Nämen åh, vad roligt! Du skulle tipsa henne om vår tråd och bildtråd också! ;)
  • spigg
    Silvera skrev 2011-10-17 19:17:54 följande:
    Har inte joggat med Donkeyn, men har försökt att springa till bussen med den... Det går inte bra... Obestämd
    Donkeyn är inte till för att springa med. 
    Det går bättre om man låser framhjulen! Jag har dock inte testat att jogga med den på riktigt, bara provsprungit kortare sträckor.
  • spigg
    emkalo skrev 2011-10-18 09:59:56 följande:
    Hejhej,

Vi (läs: jag) funderar på Donkeyn till vintern/våren då syskonet kommer i februari. Storasyster blir då 2 år o 5 månader. Jag undrar dock, ni som har den, kommer den in utan problem genom dörrar på bussarna i Stockholm, i duo-läge (dvs 74 cm bred)?

Vi bor på Ekerö och åker både "blå buss" (som de blåa innerstadsbussarna nr 1-4) samt röda mer old fashion bussar. Vissa av dem är utformade som de blåa låga bussarna och vissa är gamla, med upphöjning. Då måste man upp för 2-4 trappsteg.

Vad är era erfarenheter?
    Ja du kommer in genom bussdörrar utan problem på de blåa bussarna. Om du menar de där riktigt gamla röda bussarna som man måste typ klättra upp i så är jag lite mer osäker. Jag tror att det går, men jag skulle verkligen inte vilja ge mig på att dra upp en syskonvagn för en så brant trappa.
  • spigg
    smoolan skrev 2011-10-18 19:57:05 följande:
    Så ingen har fått bugga-pumpen att funka?
    Jo jag har fått den att funka och pumpat med den. Men eftersom att det är en bilventil så räcker det med att komma lite snett så man kommer åt piggen mitt i ventilen och då pyser all luft ur. Jag har pumpat mina däck på bensinmack och kommer göra samma sak igen nästa gång det behövs.

Alla bågar är lika långa!
Svar på tråden Bugaboo Donkey