Myyy skrev 2011-10-12 22:38:10 följande:
Vad är det som är negativt med dem?
Sonen kommer vara drygt två när nästa kommer, om allt går som det ska, är det lönt att köpa en sån här vagn då? Eller ska man satsa på en billigare version med ståbräda om sonen inte åker så mycket vagn?
Selen är väldigt kort och tight, plus dåligt konstruerad på så sätt att det är riktigt svårt att ta loss den från sittdelen om man vill kunna sätta dit en dyna eller en åkpåse. Regnskydden är snygga men de är så stora och otympliga, tar ju upp nästan hela varukorgen om man ska ha med sig bägge två. Jag har två regnskydd från Tullsa istället, finns bild på det i bildtråden.
Det beror väl på hur man bor och hur man använder vagnen? Skulle jag bara fram och tillbaka till förskolan varje dag så skulle vi klarat oss med en vagn + ståbräda (har för övrigt en sådan också, en Cam, förutom Donkeyn). Men jag har inget körkort och sonen sover fortfarande middag, så ska vi iväg en heldag vill jag att han ska kunna sova i vagnen. Plus att han inte orkar gå en hel dag. Och vi bor i Sthlm så jag tycker det känns tryggt att han kan sitta i vagnen och inte springa bort sig mitt inne i stan eller snubbla ner på tunnelbanespåret eller något.