• spigg

Bugaboo Donkey

Idag såg jag en Donkey i mono på stan, med silversufflett. Gissar att det var den som finns till Cam i limited edition. Någon som känner igen sig? Jag kanske är lite petig men jag tycker inte Cam-sufflett på Donkeyn sitter så snyggt... Tyvärr.

• spigg
    Lillla My skrev 2011-09-23 18:38:42 följande:
    Spigg, den såg jag också idag, inte snygg!
    Det är ju bara uppfälld men ens kan komma undan med det, nedfälld hänger ju hela suffletten bakom ryggen på sitsen. Nåja, det är säkert bara en tidsfråga tills det börjar komma lite "roligare" suffletter till Donkeyn också!
  • spigg
    BejbyBoo skrev 2011-09-24 21:46:52 följande:
    Tittade också på Elodie, men den kändes alldeles för stor. Den går att trä över ryggstödet, är ju inget hål för "flärpen" på Donkeyn, men det funkar nog ändå. Jag har ju som sagt tänkt använda den i liggdelen, så då är ju inte det något problem.
    Japp, funkar bra ändå. Jag har Brios åkpåse, inte shiny. Tänkte först göra hål för flärpen men det behövs faktiskt inte, det är inget problem alls att fälla med åkpåsen på. Man får ta lite stadigare grepp bara! Tycker också att den sitter som gjuten i sittdelen, väldigt nöjd med att jag slapp köpa en ny!
  • spigg
    memo skrev 2011-09-24 15:23:51 följande:
    Fujji: Nu har jag lagt upp bilderna på footsacken. Hade inte tid igår, men nu är de där! Jag har aldrig sytt i bävernylon tidigare och trodde tyget skulle vara tjockare och mer oformbart, så är det ej. Footsacken tar lite plats när jag viker ihop den
    Väldigt snyggt gjort, och kul att jag kunde inspirera! ;) Själv orkar jag nog inte sy någon footsack, har precis lagt ganska dyra pengar på specialsydd filt med fuskpäls så min unge får nöja sig med den tills vi börjar med åkpåsen!
  • spigg
    BejbyBoo skrev 2011-09-25 14:01:50 följande:
    Måste be om råd. Jag har ju sand-bas nu men skulle så gärna ha svart istället. Funderar nu på om jag ska ta påbyggnadsdelen som svart. Då har jag en sittdel i vardera färg o liggdelen i sand. Ser det helt knasigt ut att ha bebis i sand-liggdel och storasyster i svart sittdel?
    Nä det tror jag inte. Iom att varukorgen är svart så tror jag inte men tänker på det mer än man tänker på det när man valt att ha olika färger på suffletterna! Förstår du hur jag menar?
  • spigg
    karin1983 skrev 2011-09-25 18:21:11 följande:
    Hej,

skrev här för ett tag sedan och har nu bestämt oss för att beställa en Donkey duo. Frågan är bara varifrån. Alternativen vi funderar på just nu är Holland: ca 13000 med dagens eurokurs, Babyproffsen 14500 eller Kidzshop 14800 + inkl presentkort 1000 kr. Har inte läst hela tråden. Är det någon som köpt sin Donkey eller annan barnvagn från Kidzshop? Vilket alternativ hade ni valt?
    De flesta härinne har köpt från England, och väldigt många från WH Watts. De har betalat drygt 12000 kronor men hur kursen ligger nu vet jag inte, så det kan ju ha ändrats.
  • spigg
    Leonell skrev 2011-09-26 18:51:52 följande:
    Är det nån mer här som har reklamerat sprucket gummi på handtaget? Om det är det, vad har dom sagt till er? Har ni fått det utbytt? Har ni fått nåt replacement set?
    Reklamerade till bugaboo för ett tag sedan, det sista dom sa va att det skulle komma ett replacement set som dom skulle skicka. Men sen har jag inte hört nåt mer o d e så sjukt svårt att få kontakt med dom.
    Det där låter ju bekant.. Minns du mitt framhjul som gick sönder? Min man lyckades ju plocka isär det och fixa det, så nu funkar ju vagnen igen. Men jag fick ju mail från Bugaboo om att nytt hjul skulle komma hem till mig fredagen den 26e augusti. Alltså en månad sen, och jag har inte fått något hjul. Väldigt märkligt att samma hänt dig, att de säger att de skickar men inget kommer? De har inte hört av sig till mig heller och eftersom att de var så svåra att få tag på så har jag inte orkat ligga på.
  • spigg
    karin1983 skrev 2011-09-28 21:37:39 följande:
    En fråga till bara, regnskydden, hur sjutton får man på dem? Är det bäst att sätta på dem i fotänden eller vid sufletten först. Känns ju som det är flera cm som fattas för att skyddet skall räcka runt.
    Börja vid suffletten. Haka på hålet i regnskyddet runt flärpen du andra sittläget med. Ha suffletten i helt uppfällt läge. Dra sen i regnskyddet, hårt, så att det ligger tight runt flärpen. Och sen ner över, se till att det sitter rakt. Sen drar du allt vad du har över ena änden av fotstödet, sen över den andra. Det blir lättare ju fler gånger man gjort det.

Och tycker man att Bugaboos regnskydd är skärp eftersom att de tar upp enormt mycket plats och är så osmidiga som de är, då köper man med fördel regnskydd från t.ex. Tullsa istället!
  • spigg
    BejbyBoo skrev 2011-09-28 23:00:47 följande:
    Spigg, supersnyggt!! Hoppas mina suffletter blir lila bra.
    Tack! Det tror jag säkert, man kommer långt med att bara vara envis! Ska bli kul att se dem sen!
  • spigg
    Fujji skrev 2011-09-29 18:36:53 följande:
    Snyggt Spigg! Hur gör du med den mellersta bågen? Jag tycker det bli lite knöligt i kanalen lixom, om du förstår vad jag menar, eller har du ingen kanal?
    Jo jag har kanaler, tre stycken. Jag har klippt ut dem ur tyget i en böjd form, om du förstår hur jag menar? Inte raka rektanglar, för då knölar sig tyget jättemycket tyckte jag!
Svar på tråden Bugaboo Donkey