Jag är kristen och hon är muslim
Hej,
Jag träffade för några månader sedan kvinnan i mitt liv som är det mest underbara som finns. Naturligtvis är livet inte helt enkelt trots allt eftersom hon är muslim. Vi kan inte träffas på vad vi kristna kallar traditiollet sätt och det gör livet ganska jobbigt, utan ända sättet för oss är att jag konverterar till islam som på sätt och vis inte är något stort problem. Fast min konvertering bygger framförallt på kärlek och inte övertygelsen om att Isalm är den ända sanna läran om Gud. Jag vill verkligen bygga en framtid med henne men är väldigt osäker på hur jag skall hantera situationen utan att förolämpa henne och hennes familj genom att inte hantera min tro på samma sätt som dom. Jag är idag allmän troende kristen om det nu finns något sådant uttryck och ser igentligen inga större problem att konvertera eftersom i grund och botten är det samma gud vi tillber. Har väl inte varit en god kristen så jag kommer knappast heller bli en god muslim men en tro på gud finns trots allt ändå.
Jag hoppas att det finns någon man som har konverterat eller någon muslisk kvinna som kan ge mig lite råd för jag vill verkligen gå vidare med detta förhållandet. Det skall också tillägas att hon inte heller är djupt troende men följer dock dom flesta reglerna även om vi redan kanske har brutit en del ganska rejält t.ex. sex innan äktenskapet. Fast det hade hon redan gjort innan mig med två andra förhållanden som resluterade i att männen inte ville konverta trots allt.
Nu börjar det bli luddigt i min förklarning så hjälp någon.