Hypnotica skrev 2011-07-23 19:45:00 följande:
Appropå tunga besked: Jag var på jobbet igår när bomben small i Oslo och hade återkommande kontakt med min norska kollega. Kontoret ligger inte så långt ifrån var det small, så vi bestämde att han skulle ta sig ur centrala Oslo så fort som möjligt och arbeta hemifrån.
När jag nåddes av besked vad som hänt på Utöya, var jag i sällskap med en annan INTJ. Vi diskuterade ju saken naturligtvis och vi kom fram till att händelserna hängde ihop och att det var en infödd norrman som stod bakom. Ensam.
Jag slås ju av att jag inte är speciellt chockad alls. Människors grymhet förvånar mig aldrig längre. Men igen så är det väl som man är som INTJ: Söker fakta för att söka förståelse.
Jag förvånas över att folk säger att denna händelsen är ofattbar vilket jag absolut inte tycker den är med tanke på vad vi redan vet om terrordåd, men jag ska noga hålla tand för tunga annars kommer nog folk tycka jag är förjävla känslokall (naturligtvis är det en tragedi).
Jag misstänkte det samma när jag hörde om lägret..varför skulle islamister gå på det?? Inget förvånar mig heller. Det enda som stör mig är att alla trodde att det var islamister och då hade det varit katastrof..nu är det bara en galning och det verkar vara mer ok.