• Paisley

INTJ typernas snacktråd :)

Hej och välkomna till INTJ typernas snacktråd! Dvs vi som har fått INTJ (Mastermind) som personlighetsgrupp på Myers-Briggs testet. Ta det här och se om du kvalar: http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

Här kan vi diskutera givande saker och få stöd av jämnlikar. Vad är det som skiljer oss ifrån mängden? Hur orkar vi med vardagslivet? Hur funkar det med familj, barn och vänner? Vem passar vi bäst med, någon som är exakt som oss eller kanske raka motsatsen? 

Här skriver BARA vi som är INTJ.

• Svar på tråden INTJ typernas snacktråd :)
  • Inima

Jag kommer ofta på mig själv att svara först subjektivt sedan objektivt.

Det brukar förvirra folk.

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Inima
    Hypnotica skrev 2011-08-01 15:11:52 följande:
    Är det någon annan här mer än mig som har en partner som är INTJ?
    Jag har inte det.
  • Hypnotica
    Inima skrev 2011-08-01 15:35:24 följande:
    Jag har inte det.
    Jag kan berätta att det är hyfsat svårt att dejta en annan INTJ :) Man är så ju pass van att tolka icke-INTJs så när man helt plötsligt kommunicerar med en som är likdan...ja, man får "avprogrammera" sig själv lite.

"Min" INTJ har varit i Tyskland i ett par dagar och vi har inte haft kontakt undertiden.

Men idag så skickade jag efter noggrant övervägande ett sms (vi är i början på relationen så det är inte så att vi har pratat om våra känslor även om de märks när vi är tillsammans) som löd: "Saknar dig."

Svaret jag fick: "Trevligt. Vi får hitta en lösning på det."
  • Inima
    Hypnotica skrev 2011-08-01 16:14:38 följande:
    Jag kan berätta att det är hyfsat svårt att dejta en annan INTJ :) Man är så ju pass van att tolka icke-INTJs så när man helt plötsligt kommunicerar med en som är likdan...ja, man får "avprogrammera" sig själv lite.

"Min" INTJ har varit i Tyskland i ett par dagar och vi har inte haft kontakt undertiden.

Men idag så skickade jag efter noggrant övervägande ett sms (vi är i början på relationen så det är inte så att vi har pratat om våra känslor även om de märks när vi är tillsammans) som löd: "Saknar dig."

Svaret jag fick: "Trevligt. Vi får hitta en lösning på det."

Hahahahhaha
  • ablackcatsd

Åh, egentligen borde jag inte skriva något här. Dock vet jag att första gångerna jag gjorde testet (månader sedan) blev jag INTJ hela tiden, men idag blev jag INTP. Så jag är nästan som er, haha? Inte lika självsäker och besutsam som ni, men lika logisk iaf. Vilken tur att jag önskar att jag var en "arkitekt".

• Paisley

Vad gör ni när det uppstår gräl, hur hanterar ni det? Vägrar ni tex erkänna att ni har fel, eller är det ni som ber om ursäkt?

• Sum quod sum
    Paisley skrev 2011-08-06 16:35:55 följande:
    Vad gör ni när det uppstår gräl, hur hanterar ni det? Vägrar ni tex erkänna att ni har fel, eller är det ni som ber om ursäkt?
    Jga kan erkänna att jag har fel om jag blir bevisad till det. Eller kan säga att jag faktiskt inte vet innan. I hjärtefrågor så tänker jag logiskt så jag har ibland svårt att tänka i känslor om man säger så.
    Jag kan tänka på det och vrida och vända på situationen och ofta har jag en känsla att JAG borde be om ursäkt och då gör jag det. Ofta har man sårat utan att mena det :( 
  • Dojle74

Jag har lärt mig att undertrycka mina hmm mindre socialt acceptabla INTJ-sidor, främst för att det har haft negativa konsekvenser för mig själv. Men när jag var ca 20 var jag en INTJ case study...

Svar på tråden INTJ typernas snacktråd :)