• Paisley

INTJ typernas snacktråd :)

Hej och välkomna till INTJ typernas snacktråd! Dvs vi som har fått INTJ (Mastermind) som personlighetsgrupp på Myers-Briggs testet. Ta det här och se om du kvalar: http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

Här kan vi diskutera givande saker och få stöd av jämnlikar. Vad är det som skiljer oss ifrån mängden? Hur orkar vi med vardagslivet? Hur funkar det med familj, barn och vänner? Vem passar vi bäst med, någon som är exakt som oss eller kanske raka motsatsen? 

Här skriver BARA vi som är INTJ.

• Svar på tråden INTJ typernas snacktråd :)
  • Paisley

Hej!

Vi får väl börja med att presentera oss själva.

Jag är 27, mamma till 4 barn. Vi bor på varmare breddgrader under en stor del av året. Min starka sida är språk, jag är flytande på 3 st. Mina specialintressen är religion, etik, medicin och heminredning men har många idéer och tankar inom de flesta ämnen.

Er tur! 

• Inima

Hej.

Min ålder är hemlig, men ni får gärna gissa. Jag är mamma till två barn, en son och en dotter.
    Jag är student och älskar att lära mig nya saker. Jag är en sådan irriterande jäkel som alltid har åsikter om allt

Jag svär också. *pekar upp* Jag är intresserad av psykologi, religion, samhälle och mänskliga rättigheter.

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Helena37

Tack för inbjudan hit... Jag är 37, vilket kanske är ganska tydligt. Jag har också två barn, en son och en dotter.

Mina stora intressen är vetenskap, främst fysik, religion, arkitektur, konst och design. Även jag älskar att lära mig nya saker, och har ofta olika universitetskurser på gång.
    Annars så jobbar jag som koordinator inom produktionsteknik, men skulle gärna vilja utbilda mig till teoretisk fysiker. Kul idé med den här tråden!

• Paisley

Välkomna!
    Som er är jag också jätteintresserad av att studera. Men problemet är att jag hoppar av hela tiden. För låg kvalitet på utbildningen och inkompetenta lärare kan jag tycka. Men jag studerar varje dag efter barnen somnat och det blir mycket research till sent in på småtimmarna. Kan bara inte sluta! Därför sover jag oroligt. Medicin är verkligen min grej, men jag har språkbakgrund så det blir lite krångligt. Ingen hejare på matte eller fysik heller tyvärr.

• Sum quod sum

Hej
     Jag är 35 och en mamma till en son och  är snart färdig molekylärbiolog.

Mina intressen är psykologi, vetenskap, filosofi och religion.

• Paisley

Välkommen, vad spännande!

• zauzz

Hej,

Jag är 33 år, blir mamma i oktober om allt går bra Glad 

Utbildad inom fysik / datavetenskap, och är doktorand nu. Arbetade i ett antal år innan jag började plugga på universitet

Jag är intresserad av näst intill allt, fysik, biologi, matematik, språk, historia, filosofi, psykologi, statsvetenskap, teknik, datorer och så vidare, men  tiden räcker så klart inte till till att hålla mig inläst på allt.

Gillar även att arbeta praktiskt, såväl med sömnad och pyssel som snickrande på huset och att sköta trädgården. 

Jag har några saker jag är aktivt ointresserad av; mode, smink, kändisskvaller, aktuell musik, sport och liknande... 

• Paisley

Hej och välkommen!
    Ja jag håller med, det är mycket som är intressant men det där ytliga kan få vara många gånger. Det är många gånger man får höra ja vaddå hur kunde du veta det? när man har svaret på en fråga.

Jag har ett dåligt närminne men bra minne vad det gäller att komma ihåg fakta och saker och ting som hänt för länge sen. Hur är det med er andra?

• zauzz

Jag kommer ihåg väldigt mycket sen jag var liten, enstaka saker sen jag var två, lite mer sen jag var tre och väldigt tydliga minnen sen jag var 4 år (en resa vi gjorde, dagmamman jag gick hos tills jag var fyra år, att vara ny på dagiset, lite andra specifika händelser)

Närminnet beror mycket på om jag är koncentrerad eller inte på vad som händer... Jag har haft problem med sömn och stress i vissa perioder och då har det inte fungerat bra, men mår jag bra och är fokuserad på vad jag håller på med så fastnar mycket av det som händer.

Konstiga fakta klistrar sig gärna fast i min hjärna, sambon slutar aldrig att förundras vad jag faktiskt minns av saker

Svar på tråden INTJ typernas snacktråd :)