Syjunta för gravida!
Någon som pimpat upp Ikeas barnfåtölj poäng? Köpte en begagnad idag som ser jättetrist ut, tänkte om man kanske kan färga tyget?
Någon som pimpat upp Ikeas barnfåtölj poäng? Köpte en begagnad idag som ser jättetrist ut, tänkte om man kanske kan färga tyget?
Smart att ha den som fyllning! Fick för mig att det skulle bli sladdrigt om man bara sydde som ett överdrag. Man kanske kan sy fast den ändå i dynan..
Jo stommen ska målas, men den måste slipas först
Det är nog den här också.. Men fortfarande smutsig.. :/
Jag är ju verkligen nybörjare, så kan någon titta på det här mönstret och berätta hur man gör? hur får man fast armar och ben? syr man dom separat och syr ihop för hand? skulle verkligen behöva en beskrivning for dummies Det är alltså en nalle..
Nej hittade bara den här bilden tyvärr.. Men om man syr rörligt, syr man ihop hela kroppen och hela armen var för sig då? Och sen syr ihop för hand?
Jag vet att jag frågade förut och fick massa bra svar, men nu hittar jag inte tillbaka..
Poäng-barn-fåtöljen? Nu är den ommålad men jag måste göra något åt dynan.. Om man bara lägger ett tyg över och syr en raksöm i alla tidigare sömmar, blir det jättefult då? Jag är ju verkligen.. Värdelös på att sy..
.. Så att sy en ny dyna är nog alldeles för avancerat skulle det stå också. Jäkla app!
Tänkte så först, men känns som den blir så säckig då? Ja snälla, kom och visa! Har ingen i min bekantskap som kan sy och jag är helt lost! Jag som var bäst i syslöjden i sexan fixar inte ens ett par bebisbyxor med resår längre!
Äsch, jag struntar i det. Det får vara en smutsig dyna. Det är liksom inte ens lönt att försöka. Så dålig är jag. Kommer bara bryta ihop. Men tack ändå..
Fin klänning! Är det i stumt tyg eller trikå? Och vad har du i hals och armhålen? Bara vikt in och sytt eller typ kantband? :)
Okej, tack! :)
Åh denna ångest! Skulle sy nytt överdrag till en poängfåtölj för barn från Ikea, men då mina kunskaper brister la jag helt enkelt bara tyget över och sydde i dom gamla sömmarna noga. Det tog nio symaskinsnålar då det vart så himla tjockt på sina ställen. Nu har jag en nål kvar och vill ha den färdig innan vi flyttar i veckan, och i den lilla staden jag bor i finns inga att köpa som passar min maskin. Så syr jag färdigt den finns risken att jag inte kan sy mer sen på ett tag. Åh vilket dilemma!
Tack! Men hur sjutton vet man vilket sort man ska ha? Jag har en vääääldigt gammal husqvarna..
Jag slängde ju nämligen den gamla förpackningen.. Ibland är man smart!
Tack! Ska kolla nålen och hemsidan
ÄLSKAR uggletyget! Vart är det köpt?
Var det inte någon som brukade använda såna där ringar man har till duschdraperi?
Har försökt mig på att sy kläder i trikå och liknande, men det blir ingen strech i sömmen alls, så drar man lite i tyget över sömnen så går tråden av, och det är ju inte så praktiskt när det är barnkläder har en supergammal Husqvarna så jag har inte förstått mig på mer än att man kan göra raksöm och sicksack
Vad är skillnad på Jersey och trikå och interlock?
Min maskin har inga elastiska sömmar.. Jag får köra liten sicksack.. Hemskt!
Min maskin har inga strechsömmar. Men liten sicksack går utmärkt!