• trz

Syjunta för gravida!

Nu kanske jag får skäll men jag vill fråga ändå. Trots att det inte är en bebisgrej. Jag köpte en jeansjacka på nätet som inte alls var som jag tänkt, så nu tänkte jag be om hjälp att pimpa den. Har tänkt mig vita ovala lappar på armbågarna i typ vitt skinn och jag tänkt sy fast vit spets någonstans. Frågan är bara var? Funderar på att köpa vitt spetsband. Men hur syr man på det så det blir snyggt? Speciellt dom där armlapparna, utan att det blir liksom fult?

Hjälp mig brainstorma lite idéer! Allt kommer att sys för hand, då jag inte har någon symaskin för tillfället..

• trz

Jhk88: men åh vad fin! Kan du inte bara göra en likadan fast blå och ha som baksida?

• trz

Vet inte om det här hör hemma här, men har en beige/blå emmaljunga som jag skulle vilja färga svart, alltså hela klädseln. Någon som vet om det går att klä av en emmaljunga helt och om det är möjligt att färga i maskin?

• trz

Inte jag heller, och jag hittar ingen lapp och jag vet inte vilken modell det är.. :/

• trz

Nu har jag kommit fram till att det är en Emmaljunga duo edge vi har.. Jag är inte duktig på att sy, kan klara av en simpel kudde eller en grytlapp men nu är jag verkligen sugen på att ge mig på att sy en ny klädsel till vagnen ( bara sittdel och sufflett) när symaskinen kommer om några veckor. Men hur gör man det?

Svar på tråden Syjunta för gravida!