• Scorpio

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Dagens mage! Det är bara på morgonen den är så där "platt", sen står den rakt ut! Fast det är väl maten och tarmarna det antar jag =P Har ingen bild på det, men det syns inget bakifrån att jag är gravid...

Vad tror ni att det blir för sort?! =D

• Scorpio

Emiiily: kul med bilder att jämföra dina olika graviditeter!! :) magen såg ju lite annorlunda ur nu ja :) kul att se om det blir en till pojk!

• Scorpio

Ingen som vill gissa på kön utifrån min magform? :)

Ang viktnoja tycker jag också att det är tramsigt att bry sig om sånt när man är gravid! :S visst att man inte ska äta en massa skit bara "för att"... Men att haka upp sig på normal viktuppgång är ju bara dumt!

Jag har nog gått upp runt 10 kg nu och fått massa celluliter, jag jobbar på gym och är fitnessintresserad å håller väl en hyfsad form i vanliga fall, men nu skiter jag i hur kroppen förändras eftersom att den gör det pga något bra!! Det går att träna bort sen...

• Scorpio

Lokesmami: jag har aldrig haft celluliter förut, men i och med att de kommit nu när jag gått upp i vikt så hoppas, och tror, jag att de försvinner/minskar sen när man kommit tillbaka till sin normala träning igen :P ska bli intressant att se hur kroppen funkar faktiskt!

Men ett av mina bästa tips om träning, oavsett om man varit gravid eller inte, är plankan i olika former!! Olga Rönnberg är en av de vettigare personerna jag känner till inom gravid-och mammaträning! Googla efter hennes blogg! :)

• Scorpio

Kalksten: Gud vilka fina kläder! Spec den rosarandiga overallen (?)!! Köpt var? :) Är det en tjej i din mage, eller köper ni alla möjliga färger ändå? :)

Lokesmami: nä jag känner inte henne men hon delar samma tränings- och hälsofilosofi som mig :) jag har varit i kontakt med henne och ville gå hennes mamma bootcamp utbildning, men så blev jag med barn så jag la det på is tillsvidare :)

Fortfarande ingen som kan se om jag kan typisk tjej-eller killmage? :P jag postade bilden före diskussionen om vikt mm. Surfar från mobilen nu så kan inte posta om den :/

• Scorpio

Lokesmami o Camamill: kul med era gissningar! :) min känsla säger att det är en kille, och alla som gissar på magformen säger olika :P så jag har nog en blandmage eller nåt ;)

Vi ska till och köpa hus nu, flyttar in senast 29 feb (o har BF 14 mars :S). Vi har börjat kolla på tapeter till minis rum, det ska bli såååå kul att inreda ett barnrum! :D lovar att bilder kommer på det sen! :)

• Scorpio

Kul med era gissningar på kön på min mage tjejer! :) de flesta säger att det är en pojkmage, vi får väl se vem som kikar ut :P

Barnrummet ska bli sååå kul att börja fixa med, fick reda på idag att vi nog kan flytta in i huset redan 1 feb :D ska lägga upp bilder på tapeter mm sen när jag sitter vid datorn :)

Superfina virkade skallror Mermaid!!

• Scorpio

Vad fina ni är allihopa! =)

Tänkte visa lite av mina senaste inköp: (förlåt att bilderna tar stor plats, jag vet inte hur man ändrar inställningarna =/)

Skötbädd från jollyroom.se

Från fyndiq:

Från strossel.nu:

Den blå sovpåsen blev det. Mycket blått, men jag tycker att tjejer kan ha det. Den enda färgen jag inte köpt är rosa, det fyller vi ut med om det blir en tjej =) Alla dessa plagg är köpta på rea =)  
  • Scorpio

Faceprimer: ja visst! Jag har blivit en liten shopaholic! ;P det är ju så mysigt! :)

Ahaaaa, tack! Då ska jag kika på den funktionen nästa gång! :)

• Scorpio

sofianordstrom: superfint rum! :) jag har också fastnat väldigt för ugglor nu, tycker dom är så söta! :)

En lite dum fråga kanske, men "kan" man ha strumpbyxor till pojkar också? Eller är det tjejkläder? jag har verkligen ingen koll på sånt där :S

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD