Inlägg från: ThereseX |Visa alla inlägg
  • ThereseX

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Chokladälskaren- Se till så du har klart alla papper med inkomst och sånt och sen väljer du ju själv när du vill börja ta ut föräldrapenning, och då anmäler du ju det då. Smidigast är att ha bankid och göra det på försäkringskassans hemsida..

• ThereseX

Chetti- Jag har samma, men med Astrid fick jag aldrig dom pengarna då jag blev sjukskriven mitt i en månadslön. Så jag blev skyldig en hel månadslön. Men den här gången får jag pengarna, och en månads utbetald semester i pengar typ i februari, så skönt! : )

• ThereseX

Min son är född i Norrbotten, det var ingen höjdar upplevelse men personalen gjorde ett bra jobb.

Min dotter är född i Huddinge och det var superbra, det var en barnmorskestudent som hade hand om oss och förlöste, jag tycker alla som var inblandade var superduktiga. Och jag är nöjd, kommer välja Huddinge denna gång också.. Och hoppas på plats då Mars verkar vara värsta babyboom månaden.. : )

• ThereseX

Min man tittade lite när Astrid föddes, och just då var det ingenting jag brydde mig om. Inte i efterhand heller, han visste att det var på egen risk och att han ska hmm.. hur ska jag formulera mig.. Vara där efteråt också.. : )

Han har inte fått några men efter det om man säger så.. Och han tycker nog det var lite häftigt då det faktiskt var hans barn som föddes.. Och det får man ju tack gode gud inte se varje dag.. : )

• ThereseX

Jag har precis kommit hem från bm, järnvärdet ligger på 127 men hon tyckte jag skulle börja äta järntabletter iaf, för att bunkra lite.. Hmm..

Och jag har hittills gått upp 1 kilo och är i vecka 23+3 ( 24 ) men jag är överviktig gick upp nästan 40 kilo med dottern så det finns att ta från. Då alla kilon sitter kvar fortfarande..

• ThereseX

Stinis83- Läkaren du träffar på måndag kan sjukskriva dig bakåt i tiden alltså från 1:a december..

• ThereseX

Stina- Det kan ju vara ett alternativ, men om du verkligen känner att du inte kommer klara att jobba halvtid så får du helt enkelt förklara för läkaren att det funkar inte, så ändrar han säkert datumen..
    Lycka till!

• ThereseX

Jag fick veta på RUL att min moderkaka satt i framvägg. Vilket den inte gjort någon av mina två andra graviditeter.

Jag frågade vad det berodde på och hon sa bara att den fäster där den anser att det är bäst grogrund. Och sen var det inte mer med det.

• ThereseX

Ponja- man kan ha ett mellannamn som det heter då blir det som två efternamn. Men bara ett "riktigt" efternamn,

• ThereseX

Chetti- jag håller med ovanstående skrivare. Det är inte att ge upp.
    Ring bm och prata med henne, det kanske känns bättre bara av det.
    Och du kanske kan gå ner på halvtid, det kanske känns bättre.

Hoppas det ordnar sig!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)