Inlägg från: ThereseX |Visa alla inlägg
  • ThereseX

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Bristningarna kan ju komma precis när som, eller inte alls det är olika för alla.. Jag har rätt mycket men dom syns knappt då dom bleknar med tiden. Mina är 9 år gamla och fick jag några nya under förra graviditeten så syns dom då inte.. : )

• ThereseX

Ponja- Vårtgårdarna kommer bli mörkare hur du än gör, nr det försvinner sen och dom blir samma färg som innan. Större blir dom väl inte direkt heller det har nog mer med att hela bröstet blir större och att dom ser större ut för att dom blir mörkare..

Detta är min tredje graviditet och jag kan inte påstå att brösten hänger speciellt mycket. Men sånt är väl också olika för alla antar jag.

Magen däremot den hänger och är slapp.

• ThereseX

Från graviditetsvecka 20 är väl yngsta som överlevt tror jag, dock vet jag inte vilka men det barnet fick.,

Min man är född i v 32 han vägde 1.2 kilo och han mår hur bra som helst..

Hans lilla syster föddes i v 26 hon vägde 700 g, idag är hon 18 år gammal och fullt frisk..

Men deg är väl från v 22 man hör till gyn akuten? Skulle tro att det är därikring dom försöker rädda barnet..

• ThereseX

Wielkip- Jag använder oftast vanliga blöta tvättlappar ( såna i paket ) så jag skulle nog säga att man klarar sig utan. Nu är ju min tjej 14 månader. Men när hon var pyttebebis hände det ju att man var tvungen att spola av henne, då var det bra med vatten nära. Men ni har ju vatten nånstans i huset så det borde ju inte vara ett jätte problem kan tyckas.. : )

• ThereseX

Dragongirl- Välkommen!

Jag är beräknad den 23:e så nästan samtidigt.. : ) Jag väntar både mitt och sambons 3:e fast vårat andra gemensamma och tillsammans har vi fyra. Haha krångligt!

Jag tänker inte jobba alls, är fortfarande mammaledig med dottern 14 månader. ; )

• ThereseX

Jag har två barn, en pojke och en flicka och väntar nu en till flicka, och min mage har då sett likadan ut alla gånger. Stor och bred. Alltså en typisk flick mage, om det nu finns sånt..

Så jag kan ju säga att det inte stämmer, tror mer på att magens form har med ens egen form att göra likaså hur livmodern är formad, och den lutar vanligtvis oftast åt höger därför magen kan se sned ut.

• ThereseX

Mermaid- kolla cariwells sortiment på exempelvis Nelly.com Det Ör mer som en top i jättebra mjukt och skönt tyg, utan kupor som skaver och blir för små, jag hade såna förra amningsperioden och kommer köra det nu också. Dom kanske inte är världens sexigaste, men sköna.

• ThereseX

Ponja- Påslakansset, lakan, Skötbädd, filtar, kläder, hela bebisavdelningen? : )

Jag har aldrig varit där så vet inte vad dom har riktigt.

• ThereseX

ZJN- Vi ska ha en till flicka.. : )

• ThereseX

Jag sover på höger sida, gjorde samma förra graviditeten och det gick bra.
    Om det nu skulle hända nåt med bebisen jag har i magen så skulle jag knappast tro att det beror på att jag sovit på höger sida.

Det finns så mycket råd och regler och saker man ska och inte ska som gravid, jag tror nog att man ska ta en del grejjer med en nypa salt och känna efter lite själv vad som känns bra och rätt.
    Men det är ju bara min åsikt.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)