Inlägg från: ThereseX |Visa alla inlägg
  • ThereseX

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ruttenfrukt- Jag har likadant, men jag tror det är för att det börjar bli trångt. Men ring bm om du är osäker.. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite..

• ThereseX

Wielkip- och ni andra som inte fått eller kommer få graviditetspennig.

Ni vet väl om att ni har rätt att börja ta ut föräldradagar 60 dagar innan bf. Det är ju samma tid som graviditetspenningen.
    Att säga upp sig eller jobba ihjäl sig känns ju dumt. Ta några dagar och varva ner och vila.
    Tro mig det behövs.

• ThereseX

Jag väntar också en flicka och har grumligt urin, hade samma med Astrid.. : )

• ThereseX

Kalksten84- Bärsele och barnvagn behöver du definitivt inte på bb. Bebisen åker ju i sin lilla plastlåda det lilla man lämnar rummet.

Jag har två barn och ingen av gångerna har jag behövt eget toapapper.
    Lypsyl däremot är ett måste då man blir som ett russin av lustgasen. Likaså dricka. Men man får då både vatten och saft på förlossningen.

Data är trevligt till bb tiden men på förlossningen tvivlar jag på att den används. Om man nu inte får en låååååång förlossning med mycket vila.

Min man fick en kaffekopp precis i början när vår Astrid föddes och den stod orörd när hon kom ut 4 timmar senare.. Man har liksom lite annat att göra än att äta och slappa bara. Även karlarna! : )

• ThereseX

Vi har döpt och kommer döpa igen, dock blir dopet till sommaren i norr i stället för här. Då all våran släkt och vänner bor kvar.

På vår dotters dop gifte vi oss innan. Och det var bara ett kompis par till oss som visste om det då dom fick ta Astrid under ceremonin. Båda våra mammor var på plats och dom grät och var väldigt förvånade. ( Vi förlovade oss på julafton i fjol och gifte oss två dagar senare, så ingen misstänkte nåt)
    Det var trevligt.
    Min man sjöng handens fem fingrar och en annan vän till oss sjöng en sång för oss under vigseln. Vi hade Shirley clamps Du är allt som ingångsmarsch.

Sen hade vi fika i ett stort växthus man kan hyra här dör vi bor. Mitt i vintern med en massa snö runt omkring, värmekanoner och eld i brasan så ingen behövde frysa.

Det var en hellyckad dag, och snart har vi bröllopsdag för första gången.. :)

• ThereseX

Bensin! Det luktar så gott när man tankar. Och avgaser. Aaaah! Men knappast hälsosamt, varken för en själv eller bebisen.
    Men jag erkänner att jag tar ett extra andetag varje gång jag tankar bilen.. :)

• ThereseX

Stinis83- Hoppas att det löser sig för er.
    Jag tycker du ska köpa en fin julklapp åt dig själv för det förtjänar du!
    Och så tar du och har barnvakt iaf, och så kan du ta hand om dig själv och bara är. Bada badkar och gå runt i morgonrock. Och sov ordentligt. Så är du ju pigg i vart fall.
    Din man kommer förhoppningsvis på andra tankar han med. Ignorera han och hans negativa energi ett tag. Även om det är svårt.

Hoppas ni får en fin jul i vart fall.
    Det hoppas jag vi allihopa får!

• ThereseX

Jag har också kollat Victorias fashion show, kollar varje år. Men jag jämför inte mig själv på något sätt med en super modell. Så mitt självförtroende är lika som innan.. : )

• ThereseX

Evelinas- Jag har ätit lufttorkad skinka och sånt både under denna graviditet och min förra. Och det har då gått bra, jag tror inte det är nån fara men man behöver ju inte vräka i sig som sagt.
    Jag skulle tagit den, men det är ju ditt val i slutändan.

Lycka till och grattis till bröllop!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)