Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Tinisen- Grattis och välkommen, 11 månader det blir spännande.. : )
Tinisen- Grattis och välkommen, 11 månader det blir spännande.. : )
Babybluey- Jag hade då frågat för länge sedan vad som är problemet, det kan ju omöjligt handla om en burk tomatsoppa. Och om ni ska separera måste det ju handla om nåt annat än bara detta.. Jag tycker det verkar löjligt, men ta tag i det och prata med han så här kan ni ju inte ha det.. Hoppas det löser sig. Styrke kram!
Stinis83- Om jag var dej hade jag nog klappat till han. Fan vad arg jag hade varit. Jag tycker du ska fråga han vad problemet är, vänta inte på att han ska ta upp det.. Jag tycker det verkar vara många som bråkar, mitt råd är att ta upp det på en gång istället för att vänta. Som Lyckobebisen skrev så kan ju ingen tycka om att ha det spänt hemma.
Jag kommer bli erbjuden glukosbelastning om nån vecka då jag har högt BMI, men jag tror inte att jag kommer göra det om det inte indikerar på vanligt stick i fingret att det behövs. Jag frågade bm när jag var där och man måste inte, och min erfarenhet är (hade det när jag väntade sonen 2002) att det visst indikerar på stick i fingret.. Så jag kommer avvakta så får man väl se längre fram.. För det är inte speciellt roligt att göra speciellt inte om man reda innan mår illa.. Blä!
Vi har en skötbädd på tvättmaskinen, funkar utmärkt. Vi ska dock göra om lite i badrummet snart men det kommer bli samma funktion bara att vi sätter en bänkskiva på maskinerna istället...
Ponja- Jag gjorde också igår och det visade också pojke, men jag tror det är en flicka.. Jag tror inte att det finns några test över huvudtaget som kan visa vad det är för kön, det stämmer på en del och på en del inte.. Slumpen kanske?
Kolla in www.svenskanamn.se där finns statistik för hur många som heter ex Findus. Och vad namnen betyder.. : )
Såg att nån skrev om Huddinge sjukhus, jag gjorde RUL där förra året och dom var superduktiga och berättade vad det var för kön utan protester då vi frågade. Födde även dottern där och är supernöjd med allt och personalen var jättebra. Kommer välja Huddinge även denna gång.. Sen så vet man ju aldrig hur det blir denna gång men jag hoppas lika bra.. : )
Ooooh, idag kl 10.20 ska jag på tidigt ultraljud för att se hur långt gången jag är. Men min enda tanke är: Tänk om det inte är en bebis i magen? Jag kanske bara är skengravid.. Ha ha Min man försäkrade mig igår att så är inte fallet., så det blir spännande.. : )
Vår dotter som nu är 1 år sover i sin spjälsäng i vårt sovrum, och kommer fortsätta med det även när nästa bebis dyker upp. Jag tror nog det ska gå bra. Jag nattammade henne liggandes i vår säng i 5 månader, så hon sov inte alls i sin säng under den tiden, hon vägrade. Dock kommer jag vara hårdare med att bebis ska sova i sin egen säng denna gång. ( I wish! ) Fast fortfarande i vårt rum. Min son sov väl med mig till han var typ 5.. ha ha Så eget rum till bebis, nej nej säger jag.. : )