Wielkip skrev 2011-12-08 18:06:32 följande:
Har kollat upp det där med hp och man måste ha Sgi för att beviljas, vilket jag ju inte har.
Och jobbar denna veckan 16h, nästa två veckor 24h och sen är schemat slut, man skriver upp sig på de pass man kan liksom.
Är inskriven på af men skulle bara fått nån tusenlapp om jag gick med i deras jobbgaranti-program, som man måste vara aktiv arbetssökande i.
Har inte jobbat tidigare, och utan sex månader inkomst kan man varken få hp eller högre fp än lägsta belopp.
Det enda man kan få är socbidrag, men min sambo tjänar för mycket för att jag ska kunna få det såååå jag är körd, måste jobba eller säga upp mig och gå hemma med noll kr i inkomst.
Vilket dilemma :/
Fast med arbetsförmedlingen, det är inte därifrån du får pengar ifrån som jag fattade det. Utan isåfall får du pengar från försäkringskassan men att du måste vara inskriven på arbetsförmedlingen för att ha någonstans att vara sjukskriven ifrån. Sen behöver du nog inte vara med i deras jobb program utan bara du är inskriven räcker. Fattade jag det som somsagt. Jag mailade och frågade dom idag och fick de till svar.
Men det är så himla krångligt allt sånt här, jag kan bli galen på det.
Jag har gått som timvik sen sommaren 2010,och har nu ett vikariat på 60% sen 2 månader tillbaka. men vet inte om jag kommer få en bra sgi för det. Vet inte hur dom räknar heller när man jobbat som timvik på olika ställen..
Hoppas verkligen det löser sig på bästa sätt för dig, men tänk på att det viktigaste är att du och bebisen mår bra
Dock förstår jag dig, man är ju så beroende av pengar.