Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Är det någon här inne som kommer köpa andningslarm? Jag känner hur livrädd jag kommer vara för att något ska hända vår lilla prins sen, som PSD. Så funderar på att köpa det just för att kunna slappna av lite mer, det kostar men jag känner att det får det vara värt.

I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer

Tittade precis på ett klipp på youtube där dom i princip zoomat in kvinnans underliv när hon föder.
    Frågar mig själv nu iefterhand varför jag tittade på det. Det började på En unge i minuten sen klickade jag mig vidare. Helt sjuk. Man fick se hur det såg ut precis under hela krystningsperioden, precis innan huvudet trängde ut såg det ju ut på riktigt som en ballong var uppblåst där inne och som var påväg att spricka upp hela alltet. Fy vad läskigt. Haha, vad har man gett sig in på?  

En sak som är säker är att jag iallafall kommer tillämpa Dyktekniken så gott jag bara kan.. Nån annan som hört om den?
    Ska läsa på så mycket jag kan om det innan också, ska försöka vara så lugn och "inne i värken" som möjligt istället för att skrika och jobba emot. Ja, säger jag nu innan, haha. Sen när jag väl ligger där så får man ju se hur väl man lyckas men ut måste han ju på ett eller annat sätt, haha och känner att dyktekniken kommer skulle passa mig alldeles utmärkt Är ofta en sån som går in i mig själv vid smärta och försöker fokusera istället för att streta emot..

• faceprimer

Jag har hört att om man väntar en tjej så är man bredare, att magen sätter sig lite mer även på sidorna. Jag har hittills bara fått mage, står jag rakt fram så har jag inte blivit bredare över sidorna alls, man ser nästan inte att jag är gravid om man ser mig bakifrån heller. Men i profil har jag världens kula, haha. Och jag väntar en pojke. Men vet även en som väntade en flicka som hade världens toppigaste mage och man såg ingenting utom i profil typ, så jag tror inte ett dugg på det egentligen
    Men om man ska dömma pga magen så har jag en typiskt pojkmage, och samma sak med de där bikarbonat testet, det har också visat pojke, och de som sägs att mår man illa väntar man flicka mår man inte illa eller ytterst lite så väntar man pojke, och det är samma där, har inte mått illa alls förutom några enstaka gånger.
    Tror dock inte att de funkar med att kunna förutspå via olika saker, utan jag har väl haft tur att de visat samma bara, hehe    Har däremot litat mer på min magkänsla som från dag 1 trott de varit en pojke,

• faceprimer

Jag har idag fått reda på att jag har heptatos. En graviditet komplikation som gör att levern inte kan hantera kroppens slaggprodukter utan gallsyra läcker ut i blodet vilket orsakar kraftig klåda etc.
    Jag har nu blivit satt på medicinering och kommer gå på ytterligare kontroller varje vecka. Läste att risken för att få ett dödfött barn ökar med 10% och det är väldigt ovanligt att få hepatos såhär tidigt som i v.23. Det är bara 1-2% av alla gravida som får hepatos öht.
    Man blir oftast igångsatt tidigare vid hepatos.
    Usch vad jag blir orolig för min älskade lilla skatt i magen. Men jag får se de positivt att de har kommit på vad det är och att de finns behandling. Bara min älskade i magen klarar sig utan komplikationer så står jag ut med all klåda även att det driver mig till vansinne.. Hjärta 

• faceprimer
    faceprimer skrev 2011-11-14 19:07:12 följande:

Jag har idag fått reda på att jag har heptatos. En graviditet komplikation som gör att levern inte kan hantera kroppens slaggprodukter utan gallsyra läcker ut i blodet vilket orsakar kraftig klåda etc.
    Jag har nu blivit satt på medicinering och kommer gå på ytterligare kontroller varje vecka. Läste att risken för att få ett dödfött barn ökar med 10% och det är väldigt ovanligt att få hepatos såhär tidigt som i v.23. Det är bara 1-2% av alla gravida som får hepatos öht.
    Man blir oftast igångsatt tidigare vid hepatos.
    Usch vad jag blir orolig för min älskade lilla skatt i magen. Men jag får se de positivt att de har kommit på vad det är och att de finns behandling. Bara min älskade i magen klarar sig utan komplikationer så står jag ut med all klåda även att det driver mig till vansinne.. Hjärta 

Ska tillägga att jag inte är säker på alla siffor jag skrev, utan dessa är siffror jag hittat på nätet och inte hört från min läkare..
  • faceprimer
    Mary Jo skrev 2011-11-14 21:30:11 följande:
    Men gud,vad jobbigt! Men tur att dom kommer ha extra koll på dig!  Det kommer nog gå så bra ska du se,jag har bekanta som också har haft det.

Får jag fråga,kliar det hela tiden på dig? dygnet runt? Min klåda är främst på kvällarna men nu säger min man hur less han är för han hör mig klia hela tiden . tss.  

Det började med att det kliade mest på kvällen/nätterna, och inte bara lite grann utan ungefär så man vill riva sönder huden.. Sen blev det mer och mer men fortfarande mest på natten. Tills idag så har det blivit värre än nånsin och kliar nästan hela tiden och det bränner på huden också, och jag blir illröd.. Kliar nästan överallt på kroppen..
    Tycker du ska kolla upp de om du känner dig orolig, fast känner du att de inte är något "fel" utan bara lite vanlig klåda så kan du ju avvakta, men i mitt fall kände jag att det kan omöjligt vara normalt att gå och ha sån här ordentlig intensiv klåda.. 
  • faceprimer
    Shirin85 skrev 2011-11-14 22:07:04 följande:
    Tråkigt faceprimer, men håller tummarna för att allt ska gå bra för erHjärta
    Om du blir gravid en gång till, kommer du få heptatos igen då?

Tror det är 50% risk att drabbas av det igen vid nästkommande graviditet, fast det är ju inte så att dom avråder en att bli gravid pga ökad risk för hepatos, utan mer om man själv "orkar", sen innebär det ju en risk för barnet vilket är mitt största bekymmer. JAG kan genomgå detta igen och igen utan problem trots att det är fruktansvärt jobbigt, jag är bara orolig för lilla pojken..
  • faceprimer

Tack för för era inlägg.. Hjärta

• faceprimer
    qatteriin skrev 2011-11-15 08:07:10 följande:
    Faceprimer: Jag läste en artikel om hepatos där det stod att det bara var för dem med allvarlig hepatos som risken för komplikationer ökade, och att det var ca en femtedel av alla med hepatos som hade den allvarliga varianten (med ett serumvärde på över 40). Du har säkert oxå läst det redan men jag tyckte det lät lite hoppingivande - iaf om man tillhör de där andra fyra femtedelarna...

Jag har läst det också, och jag vet inte vad mitt värde ligger på, det sa hon aldrig när vi pratade. Kommer fråga efter det när vi ses nästa gång. Men det är ju bara hoppas att mediciner kan ta ner värderna ordentligt. Läste dock att flera har medicinerats för detta, och sen blivit bra, till att det senare har kommit tillbaka dom sista veckorna så dom måste igångsättas.. Så man vet ju inte. Men det är bara hålla tummarna att allt går bra. eller, det SKA gå bra rättare sagt.
  • faceprimer
    ZJN skrev 2011-11-15 21:02:24 följande:
    någon som kollat upp kön ?? :) isf vad för hjärtljud har ni ??

vi väntar pojke och senast låg hjärtljudet på 144 slag/minut
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)