Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nikis skrev 2011-11-18 15:28:18 följande:
    Vi trodde att flicknamn var spikat tills vi fick veta att vi väntar en flicka :P tydligen började sambon tvivla då :P haha
    Nu pratar vi och Juno eller Lovis. Men jag vet inte, det känns inte helt rätt. jag har fortfarande mitt favoritnamn kvar som jag trodde vi va överrens om, men nix så blir de inte :P 

Lovis tycker jag är sött
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer

ÄNTLIGEN känner jag av lilla pojken dagligen! Åå äntligen. Som jag längtat efter lite action där innifrån, Sambon kunde känna första sparken utanpå igår och idag har jag känt bebis flera gånger. Såååå underbart.
    Har fått mig en rejäl karatekick så hela jag hoppade till, men mest känner jag buffar men jag är lika glad för det. Vilken mysig känsla det är

Fick lyssna på hjärtat hos BM idag (går ju på regelbundna kontroller delvis pga hepatos) och hjärtljudet var fint och jämnt och låg på 148-152 där nånstans sa hon
    Kommer även få göra ett TUL i v.32   Åå som jag längtar efter att det ska bli mars nu!

• faceprimer

Jag längtar SÅÅ efter förlossningen. Just för att jag inte är förlossningsrädd och sen att jag är så inställd på att det är ju förlossningen som kommer föra vår lilla son till världen. Då är det värt det.  Och alla andra har klarat det, då gör jag det också.
    Jag är van med sjukhus besök och allt som har med sådant att göra, så att vara på sjukhus i sig är inget jag heller tycker är obehagligt, sen att föda barn har jag ju aldrig gjort innan så det är ju något nytt, och smärtan, ja, den får jag hantera när den kommer. Jag vill ju föda med hjälp av Dyktekniken, som verkar passa mig jättebra. Så jag ser verkligen bara fram emot förlossningen och hoppas verkligen jag kan följa dyktekniken i den mån att allt går som det ska..
    Jag kommer vara öppen för diverse smärtlindrig, känner jag att jag inte fixar det utan vill ha EDA så kommer jag ta det, känner jag att jag klarar det utan, så försöker jag utan. Kommer inte bestämma något innan utan mitt mål är verkligen att vara såå djupt fokuserad och avslappnad i hela kroppen sen får man se hur det går.
    Har läst så himla mycket positivt om dyktekniken så jag ser liksom fram emot det    

• faceprimer

När jag duschade idag, så blev jag heeelt blå om benen. Någon som vet vad de kan bero på? Det var helt fläckigt med blått/vitt på benen. Jag blev helt chockad och vad tvungen att ta kort på det. Dålig blodcirkulation i benen?.. Det såg mest bara otäckt ut, det var ändå från låren ner till fötterna. Såg ut som.. ja, jag vet inte vad.
    Stödstrumpor kanske vore något för mig? om det nu har något med blodcirulationen att göra.  

• faceprimer
    k girl skrev 2011-11-24 10:45:51 följande:
    Samma här. Jag tillämpade någonting liknande när jag fortfarande var hemma, när förlossningen med sonen hade startat. Att avslappningsandas har aldrig varit någonting för mig, då börjar jag bara tänka på hur jag andas, och det känns forcerat och krystat.

En sak jag har insett att jag nog vill ta med i mitt förlossningsbrev, det är att jag helst inte vill att förlossningen ska skyndas på genom ingrepp eller värkstimulerande dropp (som sist) utan att i första hand försöka annat för att få igång den igen.
    Ellieott skrev 2011-11-24 13:08:39 följande:
    Faceprimer: jag tänker väldigt likt dig! Har också fastnat för dyktekniken. Jag vill inte ha nån smärtlindring. Men det är liksom ingen prestige i det, ångrar jag mig så ångrar jag mig! Hoppas på personal som stöttar mig i det! Min bästa kompis jobbar på förlossningen på Huddinge sjukhus, där jag ska föda, och hon säger att det tyvärr är väldigt stor skillnad beroende på vilken barnmorska man får. Att vissa är väldigt mycket för EDA och andra inte. Och då påverkar de kvinnorna väldigt mkt... Trots att man skriver i brevet att man inte vill :/. Man är nog ganska lättövertalad i den situationen!

Jag kommer skriva i mitt förlossningsbrev att jag kommer vilja göra detta så avslappnat som möjligt, och att även personalen ska försöka göra det så avslappnat som möjligt för mig. Påminna mig om att andas, "känna mig tung" i kroppen och slappna av överallt. Det har jag faktiskt tänkt på, att tänk om man får personal som inte alls "jobbar med mig" utan gör på deras sätt. Så jag kommer verkligen betona vad jag vill och hur jag vill ha det, samt att min sambo vet det så han kan prata för mig om jag inte orkar/kan. Jag vill kunna gå in i varje värk och följa den, och inte arbeta mot den. Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna föda med dykteniken, Jag ska läsa boken, Föda utan rädsla tror jag den heter, det ska finnas lite om dykteniken där i, och även ett avsnitt anpassat för ens partner så han/hon kan följa med i detta och underlätta det för en själv.

Får jag som jag vill kommer jag lägga mig i badet, med lugn musik, släckt, tända ljus och bara vara så avslappnad jag kan, och försöka vara hemma så länge som möjligt. Och att bara slappna av och slappna av hela tiden. Åh vad jag längtar. Jag kommer verkligen försöka göra detta till en underbar upplevelse, självklart kommer det göra ont, men det gör det ju för alla, och jag anser att bättre att jobba med kroppen än mot den. Det är ju trots allt min lilla son som vill ut, så jag kommer göra allt jag kan föra att underlätta för kroppens arbete. Sooom jag längtar när jag pratar om det Jag har nog aldrig längtat efter något så mycket.. haha Och jag går ju hellre in med en god inställning än negativa tankar. Sen kanske det inte alls blir som jag vill, Det kanske blir raka motsatsen, snitt, igångsättning på sjukhuset eller dylikt eller allt allt kommer ske jättesnabbt. Men det känns ändå bra att veta vad mina tankar kring det är Om det nu blir så att jag kan vara med och "bestämma" hur jag vill göra      
  • faceprimer
    Ellieott skrev 2011-11-24 17:42:57 följande:
    Det låter som en bra plan! Jag tror att det är bra att utgå ifrån att man ska klara av att vara avslappnad, men samtidigt vara realistisk. Inte tänka "äsch, att föda barn gör inte ont, folk överdriver" och sen få en chock, haha. Man hoppas och förbereder sig på att klara av det bra, och tar resten som det kommer, så tänker jag i vilket fall!

Ja, men verkligen. haha, jag kommer förvänta mig att det kommer göra så ont att jag typ svimmar av smärta, (alternativt att jag ber om att få svimma)  jag förväntar mig verkligen den värsta smärtan i världen, vilket också kan vara rätt bra. Ska intala mig själv att det kommer bli värre och värre hela tiden än att tänka motsatt "Nu kan det inte göra ondare!!" utan verkligen tänka "Okej, nu har jag klarat denna smärta då klarar jag när det gör ännu ondare också" 
    Ja, man kan ju inte göra annat än att ta det som det kommer heller. Det är därför jag inte bestämmer mig kring smärtlindrig i förväg, jag får se hur jag känner då helt enkelt.  Lustgas tycker jag dessutom verkar jätteläskigt, haha.
  • faceprimer
    Kalksten skrev 2011-11-24 18:13:53 följande:
    hihi härligt samma här! Det började förra veckan!! Då kunde även sambon känna!! =)
    heheh jag hoppar också till med hela kroppen flera ggr, men det är sådana sparlar som komemr när jag ligger ner.

Åhh vad mysigt, vi ska o lyssna på hjärtat o mäta magen på tisdag! Längtar!!!

Jag ska också göra TUL v.32 :) Hoppas inte moderkakan är för långt ner hon kunde inte se det, det var så diffust men hon sa hon inte trodde det var någon fara, men att de för säkerhetsskull vill kolla upp det såklart! var det samma för dig elelr?

Ja visst är de hräligt
    Ja dom starkaste sparkarna känner jag också när jag ligger ner..

Aha okej, så dom ska kolla så moderkakan flyttats upp? Nej för mig ska dom kolla för jag har en grundsjukdom, så dom vill bara försäkra sig om att bebisen växer som den ska eftersom jag äter starka mediciner och så..
    Men de känns bara jättebra att man får en extra titt att allt ser bra ut     
  • faceprimer
    Schabo skrev 2011-11-24 18:22:49 följande:
    Hej, hej. Tänkte också hoppa in här om man är välkommen?.  väntar en liten i början av mars.
    Till er som diskuterar viktväktarna, kan verkligen rekomendera nätet. (i kombination med möten) det är jätte smidigt alla livsmedel och pp värden finns ju där så det sparar mycket tid

Hej, såklart du är välkommen Grattis till graviditeten
    När är du beräknad?  
  • faceprimer

Kära nån så känslig jag är. Jag storgrät till Drömmen om ett barn på tv, när man fick se när ett av paren var på förlossningen och födde sitt lilla barn. Man känner sig en aning fåning som sitter och storgråter framför tv:n men så känslosamt det var Åh, vad jag vill ha mars nuuu!

• faceprimer

Ang. viktminskning efter förlossning, jag misstänker att jag kommer ha en heeeel del att gå ner. Säkert 20 kg eller nått, om inte mer. Har hittills gått upp runt 12+. Fy. Men jag ser inte ut att väga så mycket som jag faktiskt gör så när jag ser siffran på vågen så känns det helt.. overkligt. Jag vågar inte ens skriva här vad jag väger, haha. Jag väger lika mycket som min pappa, som är typ 190cm lång och har muskler! Heeelt sinnes.
     Men jag får trösta mig att det inte är självförvållat. Men jag längtar tills jag kan träna ordentligt och ta tag i kroppen efteråt. Eller längtar är väl fel ord, haha. Hade ju gärna sluppit men om det är vad som krävs så
    Så jag är verkligen på en "Vi som fick våra marsbebisar 2012 - eftersnack" eller nått, haha Där vi kan prata om sånt här men även uppdatera om hur de går för våra små

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)