Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Nu pratar vi och Juno eller Lovis. Men jag vet inte, det känns inte helt rätt. jag har fortfarande mitt favoritnamn kvar som jag trodde vi va överrens om, men nix så blir de inte :P
Lovis tycker jag är sött
ÄNTLIGEN känner jag av lilla pojken dagligen! Åå äntligen. Som jag längtat efter lite action där innifrån, Sambon kunde känna första sparken utanpå igår och idag har jag känt bebis flera gånger. Såååå underbart.
Har fått mig en rejäl karatekick så hela jag hoppade till, men mest känner jag buffar men jag är lika glad för det. Vilken mysig känsla det är
Fick lyssna på hjärtat hos BM idag (går ju på regelbundna kontroller delvis pga hepatos) och hjärtljudet var fint och jämnt och låg på 148-152 där nånstans sa hon
Kommer även få göra ett TUL i v.32 Åå som jag längtar efter att det ska bli mars nu!
Jag längtar SÅÅ efter förlossningen. Just för att jag inte är förlossningsrädd och sen att jag är så inställd på att det är ju förlossningen som kommer föra vår lilla son till världen. Då är det värt det. Och alla andra har klarat det, då gör jag det också.
Jag är van med sjukhus besök och allt som har med sådant att göra, så att vara på sjukhus i sig är inget jag heller tycker är obehagligt, sen att föda barn har jag ju aldrig gjort innan så det är ju något nytt, och smärtan, ja, den får jag hantera när den kommer. Jag vill ju föda med hjälp av Dyktekniken, som verkar passa mig jättebra. Så jag ser verkligen bara fram emot förlossningen och hoppas verkligen jag kan följa dyktekniken i den mån att allt går som det ska..
Jag kommer vara öppen för diverse smärtlindrig, känner jag att jag inte fixar det utan vill ha EDA så kommer jag ta det, känner jag att jag klarar det utan, så försöker jag utan. Kommer inte bestämma något innan utan mitt mål är verkligen att vara såå djupt fokuserad och avslappnad i hela kroppen sen får man se hur det går.
Har läst så himla mycket positivt om dyktekniken så jag ser liksom fram emot det
När jag duschade idag, så blev jag heeelt blå om benen. Någon som vet vad de kan bero på? Det var helt fläckigt med blått/vitt på benen. Jag blev helt chockad och vad tvungen att ta kort på det. Dålig blodcirkulation i benen?.. Det såg mest bara otäckt ut, det var ändå från låren ner till fötterna. Såg ut som.. ja, jag vet inte vad.
Stödstrumpor kanske vore något för mig? om det nu har något med blodcirulationen att göra.
Kära nån så känslig jag är. Jag storgrät till Drömmen om ett barn på tv, när man fick se när ett av paren var på förlossningen och födde sitt lilla barn. Man känner sig en aning fåning som sitter och storgråter framför tv:n men så känslosamt det var Åh, vad jag vill ha mars nuuu!
Ang. viktminskning efter förlossning, jag misstänker att jag kommer ha en heeeel del att gå ner. Säkert 20 kg eller nått, om inte mer. Har hittills gått upp runt 12+. Fy. Men jag ser inte ut att väga så mycket som jag faktiskt gör så när jag ser siffran på vågen så känns det helt.. overkligt. Jag vågar inte ens skriva här vad jag väger, haha. Jag väger lika mycket som min pappa, som är typ 190cm lång och har muskler! Heeelt sinnes.
Men jag får trösta mig att det inte är självförvållat. Men jag längtar tills jag kan träna ordentligt och ta tag i kroppen efteråt. Eller längtar är väl fel ord, haha. Hade ju gärna sluppit men om det är vad som krävs så
Så jag är verkligen på en "Vi som fick våra marsbebisar 2012 - eftersnack" eller nått, haha Där vi kan prata om sånt här men även uppdatera om hur de går för våra små