Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Stinis83 skrev 2012-01-01 17:15:17 följande:
    Jag ringde nu, har klockat sd en stund och de kommer med 3-5 min mellanrum nu. De känns mer, men det kan vara för att kroppen jobbat en stund och börjar bli trött kanske? Jag ringde nu igen, och de sa att jag skulle komma in så nu är sambon hemringd och barnvakt fixad så får vi se. Förmodligen ingen fara, men läskigt att de kommer så tätt... Kram!

Tur ändå att du kollar upp det, håller tummarna att allt är som det ska och ingen fara!! Kram till dig
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer

Vet att jag skrev för ett par veckor sen men funderar lite på de fortfarande, sammandragningar, är de något man "bör" få? alltså, nu menar jag inte sånna som du Stinis fick, utan mer bara några som kommer någon gång ibland som inte gör ont, utan som man får för att kroppen "övar sig" ? Jag har inte fått en sammandragning än, vad jag vet iallafall, för man märker väl om man får det, eller? haha.

• faceprimer

Haha lilla skrutten har hicka nu känner jag o eftersom de känns långt ner mot blygdbenet till måste de ju betyda att han ligger med huvudet nedåt? fast de kanske bara är tillfälligt de vet jag inte.

• faceprimer

Jag tar alltid järntabletter tillsammans med mjölk, haha. Men då bör jag sluta med det då Hade ingen aning om detta faktiskt. Men om man tar järntabletten typ 30 min innan man dricker mjölk till frukosten då? Kan man göra så?

• faceprimer
    lillaknytet skrev 2012-01-02 20:32:22 följande:
    Hej tjejer.

Hoppas det är bra med er?

Gjorde mitt 3d UL idag, och vilken känsla att få se vårt lilla knyte som ligger och gror i magen.. En exakt kopia av sin lilla storasyster var det med Glad

Vilken liten sötnos!
  • faceprimer

Jag velar fram och tillbaka om man ska göra 3d UL eller inte, jag kommer ju få göra ett vanligt UL runt v.32 så tror vi "nöjer" oss med det.
    Det är ju mycket pengar, 1500kr kostar det, plus att vi får åka 1h och 40min för att komma dit till kliniken där dom gör ultraljudet, och lika långt hem, så jag är liite osäker.  Det känns ju ändå bra att vi får göra ultraljudet i v.32 Hade vi inte gjort det hade jag nog gjort 3d ultraljud. Men nu får man ju se den lilla, även om de vore såååå häftigt med 3d ultraljud Får fundera lite till..

• faceprimer
    olivian skrev 2012-01-02 21:59:54 följande:
    Faceprimer: Tror inte att du ska ta järntabletter innan frukost! Det kan ju iofs variera beroende på vilken sort, men en fastande mage blir inte glad av en järntablett. Jag gjorde det misstaget för några år sen ett par dagar i rad och fick så fruktansvärt ont i magen till slut att jag spydde. Är väl i så fall bättre att ta en halvtimme efter frukost?

Eller vad säger Babybluey om det? (Som kan det här mycket bättre än jag.)

Okej, jag har ingen aning
    Läste på bipacksedeln om det stod något om man ska ta innan, i samband eller efter måltid men det står inget. Står bara att man inte skulle ta i samband med mat eller dryck som innehåller kalcium. 
    Men det är bara jag slutar dricka mjölk på morgonen, eller iallafall i samband med tabletterna, har C-vitamin brus hemma så kan ju börja ta till det istället   
  • faceprimer
    Chokladälskaren skrev 2012-01-03 22:56:07 följande:
    Skit oxå!! Har precis upptäckt att jag har fått nya bristningar på magenRynkar på näsan. Jag vet ju att dem bleknar med tiden men det kommer ju alltid synasObestämd. Då hjälper det ju inte alls att smörja in sig två ggr om dan.

Är det nån mer som har fått bristningar? 

Jag har :/ Ett flertal under naveln på högersidan, ingen höjdare. Dom är inte så tydliga än men jag väntar bara. De små två jag hade på sidan har nu blivit illröda :/ Nu förväntar jag mig att se ut som en zebra på magen, likabra att förvänta sig de värsta nu när de väl har börjat :P 
    Jag smörjer fortfarande men mest för att hålla magen mjuk. 
  • faceprimer

Har inte läst ikapp än men jag skriver ändå, Nappar.. Det finns ju hur mycket som helst! Hur vet man vad man ska köpa? Silikonnapp? Latex? Vilka märke rekomenderas till nyfödda? Är helt oinsatt. Tänkte mest napp som napp men det finns ju hur mycket som helst!

• faceprimer

Tänkte på det här med att tvätta bebiskläderna innan dom används, jag var inne i en bebisaffär som säljer mycket bebiskläder som är gjorda för babyns känsliga hud etc, och hon som jobbade där sa att vanliga bebisplagg man köper på typ H&M etc, egentligen ska tvättas 7 gånger för att man ska få bort alla kemikalier och medel som kläderna besprutats med, och så, men det låter ju lite väl mycket? Eller?
    Hur kommer ni göra, och ni som har barn innan, tvättade ni kläderna? Jag tänker ju tvätta alla kläder åtminstoene 1 gång, men behövs det fler gånger?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)