Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Tur ändå att du kollar upp det, håller tummarna att allt är som det ska och ingen fara!! Kram till dig
Vet att jag skrev för ett par veckor sen men funderar lite på de fortfarande, sammandragningar, är de något man "bör" få? alltså, nu menar jag inte sånna som du Stinis fick, utan mer bara några som kommer någon gång ibland som inte gör ont, utan som man får för att kroppen "övar sig" ? Jag har inte fått en sammandragning än, vad jag vet iallafall, för man märker väl om man får det, eller? haha.
Haha lilla skrutten har hicka nu känner jag o eftersom de känns långt ner mot blygdbenet till måste de ju betyda att han ligger med huvudet nedåt? fast de kanske bara är tillfälligt de vet jag inte.
Jag tar alltid järntabletter tillsammans med mjölk, haha. Men då bör jag sluta med det då Hade ingen aning om detta faktiskt. Men om man tar järntabletten typ 30 min innan man dricker mjölk till frukosten då? Kan man göra så?
Jag velar fram och tillbaka om man ska göra 3d UL eller inte, jag kommer ju få göra ett vanligt UL runt v.32 så tror vi "nöjer" oss med det.
Det är ju mycket pengar, 1500kr kostar det, plus att vi får åka 1h och 40min för att komma dit till kliniken där dom gör ultraljudet, och lika långt hem, så jag är liite osäker. Det känns ju ändå bra att vi får göra ultraljudet i v.32 Hade vi inte gjort det hade jag nog gjort 3d ultraljud. Men nu får man ju se den lilla, även om de vore såååå häftigt med 3d ultraljud Får fundera lite till..
Har inte läst ikapp än men jag skriver ändå, Nappar.. Det finns ju hur mycket som helst! Hur vet man vad man ska köpa? Silikonnapp? Latex? Vilka märke rekomenderas till nyfödda? Är helt oinsatt. Tänkte mest napp som napp men det finns ju hur mycket som helst!
Tänkte på det här med att tvätta bebiskläderna innan dom används, jag var inne i en bebisaffär som säljer mycket bebiskläder som är gjorda för babyns känsliga hud etc, och hon som jobbade där sa att vanliga bebisplagg man köper på typ H&M etc, egentligen ska tvättas 7 gånger för att man ska få bort alla kemikalier och medel som kläderna besprutats med, och så, men det låter ju lite väl mycket? Eller?
Hur kommer ni göra, och ni som har barn innan, tvättade ni kläderna? Jag tänker ju tvätta alla kläder åtminstoene 1 gång, men behövs det fler gånger?