• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

MAMMY 86 skrev 2012-01-24 20:42:21 följande:
    Okej, Tack=) 

va hos bm idag, hade sf på 33, är i vecka 35 och bebisen va inte ens fixerad, besviken jag blev, va nästan säker på att den va fixerad, har haft jätte ont den senaste veckan + sammandragningar/förvärkar. bm sa att det är vanligt att barnet sjunker och fixerar sig efter vecka 36  
    MIna barn blev aldrig fixerade fram till förlossningen, bara ruckbara.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Lyckobebisen skrev 2012-01-24 20:22:14 följande:
    Håller med faceprimer.. Har knappt tid att vara inne här, så jag känner mig supertråkig som inte kommenterar så mycket.

Idag är det v 33+4 och det var dags för ett till besök hos barnmorskan.
    Allt såg bra ut, vi pratade lite om vad som händer om han inte vänder på sig, hon bekräftade det vi redan visste, att han fortfarande ligger med rumpan ner (och gjort i 9v iaf). Vi ska dit på nästa besök om 2v i 35+3 och om bebisen fortfarande ligger i säte så kommer hon boka tid till förlossningen i v 36+ för att prata med läkare. Vi har redan besämt att vi INTE vill prova vända bebisen och C vill inte föda i säte och i så fall tas beslut om snitt då. Så nu hoppas vi att han vänder på sig, han har tre veckor på sig.. Känns lite nervöst, för C är inte förtjust i tanken på snitt, vilket jag förstår.

Hon har börjat få lite onda sammandragningar ibland, men inte så ofta och de släpper ganska fort. Vi ska ha hit elektrikerna i veckan och sen så kommer vi förhoppningsvis nästa vecka börja riva köket.

Är det nån som vet när man planerar snitt om barnet ligger i säte? Jag tänker att man vill ju inte riskera att förlossningen startar av sig själv så det blir akut?

Nej, vad tråkigt att han inte vill vända på sig... Hoppas han vänder på sig innan nästa BM besök. Kan man själv göra något för att få den att snurra runt??
    blääääääääääää
  • Chetti
    Lyckobebisen skrev 2012-01-24 20:22:14 följande:
    Håller med faceprimer.. Har knappt tid att vara inne här, så jag känner mig supertråkig som inte kommenterar så mycket.

Idag är det v 33+4 och det var dags för ett till besök hos barnmorskan.
    Allt såg bra ut, vi pratade lite om vad som händer om han inte vänder på sig, hon bekräftade det vi redan visste, att han fortfarande ligger med rumpan ner (och gjort i 9v iaf). Vi ska dit på nästa besök om 2v i 35+3 och om bebisen fortfarande ligger i säte så kommer hon boka tid till förlossningen i v 36+ för att prata med läkare. Vi har redan besämt att vi INTE vill prova vända bebisen och C vill inte föda i säte och i så fall tas beslut om snitt då. Så nu hoppas vi att han vänder på sig, han har tre veckor på sig.. Känns lite nervöst, för C är inte förtjust i tanken på snitt, vilket jag förstår.

Hon har börjat få lite onda sammandragningar ibland, men inte så ofta och de släpper ganska fort. Vi ska ha hit elektrikerna i veckan och sen så kommer vi förhoppningsvis nästa vecka börja riva köket.

Är det nån som vet när man planerar snitt om barnet ligger i säte? Jag tänker att man vill ju inte riskera att förlossningen startar av sig själv så det blir akut?
    Vad tråkigt att gossen inte vill vända på sig... Finns det något man kan göra för att få honom att vilja snurra runt?
    Jaja, ut ska han på något sätt i alla fall. Hoppas han vänder sig nu när det börjar dra ihop sig. Baby 
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag hinner inte heller med Rynkar på näsan

Men nu har jag bara 6 arbetsdagar kvar sedan är jag också ledig och kan titta in här några ggr per dag i alla fall Solig

Jag är nu i vecka 31 och har mindre än 10 veckor till BF. Tiden den springer fram.

I helgen blir det att vi tittar på barnvagnar och förhoppninsgvis köper en också. Har ju inte köpt något ännu men det ska bli kul att sätta igång på riktigt.      

Ha en fortsatt härlig vintervecka  

blääääääääääää
  • Chetti

En tråkig sak har hänt Gråter

Min syster har fått missfall, hon var i vecka 14. Så himla tråkigt... Gråter 

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-01-25 17:53:45 följande:
    Har varit och kollat lilla tjejen idag och hon hade vuxit så bra. Har nu i 32+0 en vikt på 1952 gram och ligger exakt på mittensträcket på viktkurvan:) Fanns mycket vatten runt henne och huvudet nedåt fortfarande.

Moderkakan ligger dock forfarande lågt, kant i kant med livmodermunnen och en läkare måste titta på det och ta ett beslut. Så jag får be bm skicka remiss för ul och kolla hur den ligger om några veckor. Hon sa dock att den drar ihop sig och blir tjockare nu på slutet så det är ju inte helt kört. Men jag har verkligen inget emot om det blir snitt. Jag är väl lite konstig men har ju opererats så mycket att det skrämmer mig mindre än att föda vaginalt även om jag vill det som är bäst för tjejen. Får jag blödningar ska jag åka in direkt dock. 

Jag är dock jättetacksam att allt såg så fint ut med henne och att hon mår bra min lilla tjej. Bm sa att om jag är orolig för att hon rör sig lite så kan jag knåda runt med magen ordentligt för att få en reaktion. Hon grävde in fingrarna typ ovanför blygdbenet och bråkade och det blev liv på en gång. Så det är skönt om man blir orolig!

Åt lunch med syrran och handlade lite o sen var jag helt slut, sov i fyra timmar och vaknade av att jag frös , kollade o hade feber igen...blä men nu kan jag ta det lugnt i min nystädade lägenhet:) Har inget idag eller imorgon så det blir vila. Har dock fruktansvärd träningsvärk från topp till tå efter mitt städ o tvätt o röj pass igår. Så man går som en gammal anka. Men det är värt det! :) Ska ta lite kaffe o gå igenom alla sidor nu!Glad      
    Härligt att tjejen mår så bra! Så stora våra barn är redan, nästan 2kg =) Solig

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-01-25 21:33:10 följande:
    usch nu känner jag mig helt slut på allt, jag orkar inte med att ta itu med någon jävla moderkaka också som ligger för lågt med risk för blödning o akut kjesarsnitt och inte veta om den ska flytta på sig eller inte och kanske behöva vänta tre veckor på att få göra nästa ul o inte kunna påverka det. Vill veta nu hur det ska bli så jag kan ställa in mig på det och få hem min man eller försöka i allafall. Vet inte ens vem jag ska ringa imorgon för att be om att få en undersökning, min bm är svår att få tag på o de gör ju ialllafall inga ul så då ska hon remittera o det tar ju tid. Vet inte om man kan ringa förlossningen eller spec.mvc på sjukhuset o be om att få kolla. För jag orkar inte med att vänta o inte veta vad som ska ske. Det räcker som det är. Hade precis börjat må lite bra men nu sitter jag o bölar och tycker synd om mig själv. Mina föräldrar ska i allafall hjälpa mig o köpa hem det som behövs o förbereda det sista utifall det händer något. Jag blir så trött. o har feber med! :( förlåt mitt klagande..men livet är tydligen inte rosor varje dag!

Förstår dig. Alltid ska det vara något som man inte räknat med. Kramar till dig {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2012-01-25 21:52:46 följande:
    Har ni skrivit erat förlossningsbrev ännu?
    Vad skriver man egentligen? Jag har ingen koll på sånt här överhuvudtaget..  

Jag har aldrig skrivit något och tänker inte göra det nu heller. Jag kommer berätta hur jag vill ha det när jag väl är på plats.

Med första barnet vet man ju inget och litar på att personalen vet. Som omföderska vet jag vad jag vill och inte vill ha. Och jag tror och hoppas jag är så pass medveten att jag kan berätta det där på plats. 
    blääääääääääää
  • Chetti

Tack för alla beklagelser {#emotions_dlg.flower} Min syster mår trots allt bra och de ger inte upp utan fortsätter att försöka nu direkt. Jag hoppas de lyckas snart igen!

Själv är jag nu nere på 5 arbetsdagar till innan jag går på graviditetspenning. Inte en dag för tidigt. Att dela post i snö, halka och minusgrader med min enorma kagge och obekväma arbetsbyxor är inte så trevligt...

Ha en fortsatt härlig vecka Solig    

blääääääääääää
  • Chetti

Hjälp vad ni skriver! Förvånad

Någon hade frågat om dop. Vi kommer döpa detta barn också precis som de två tidigare. Jag är troende medans mannen inte tror på något. Men för mig är dopet viktigt och därför låter han våra barn döpas.

Skönt med fredag! Kunna sova ut i två dagar och imorgon ska jag och sonen ha en mamma-son dag där vi ska göra saker bara han och jag. Ev. lekland och en bit mat efteråt.

På söndag ska jag ringa runt på annonser på barnvagnar och förhoppningsvis köpa en. Det börjar bli dags att börja köpa bebissaker, veckorna bara springer förbi ju Skrattande

Hoppas alla får en härlig helg!!

BF 2/4-2012
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)