Lyckobebisen skrev 2012-01-24 20:22:14 följande:
Håller med faceprimer.. Har knappt tid att vara inne här, så jag känner mig supertråkig som inte kommenterar så mycket.
Idag är det v 33+4 och det var dags för ett till besök hos barnmorskan.
Allt såg bra ut, vi pratade lite om vad som händer om han inte vänder på sig, hon bekräftade det vi redan visste, att han fortfarande ligger med rumpan ner (och gjort i 9v iaf). Vi ska dit på nästa besök om 2v i 35+3 och om bebisen fortfarande ligger i säte så kommer hon boka tid till förlossningen i v 36+ för att prata med läkare. Vi har redan besämt att vi INTE vill prova vända bebisen och C vill inte föda i säte och i så fall tas beslut om snitt då. Så nu hoppas vi att han vänder på sig, han har tre veckor på sig.. Känns lite nervöst, för C är inte förtjust i tanken på snitt, vilket jag förstår.
Hon har börjat få lite onda sammandragningar ibland, men inte så ofta och de släpper ganska fort. Vi ska ha hit elektrikerna i veckan och sen så kommer vi förhoppningsvis nästa vecka börja riva köket.
Är det nån som vet när man planerar snitt om barnet ligger i säte? Jag tänker att man vill ju inte riskera att förlossningen startar av sig själv så det blir akut?
Vad tråkigt att gossen inte vill vända på sig... Finns det något man kan göra för att få honom att vilja snurra runt?
Jaja, ut ska han på något sätt i alla fall. Hoppas han vänder sig nu när det börjar dra ihop sig.