• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ponja skrev 2012-02-04 12:55:43 följande:
    Hej tjejer!
    Tack så mycket för alla era svar! Känns verkligen så otroligt skönt att få lite olika åsikter om saken {#emotions_dlg.flower}

Jag har ju sagt i ett par veckor nu att jag tycker att bebisen känns liten, jag känner bara bebisens kropp under min navel, och jag sa det till BM innan vi mätte. Hon kände och tryckte ordentligt, och även hon sa att bebisen kändes liten. Sen mätte vi, och måttet var detsamma som för 3 veckor sedan.
    Så jag skulle jag absolut tro att bebisen inte växt som den ska nu under några veckors tid, baserat på min känsla, att barnmorskan tyckte den kändes liten och pga sf-måttet.
    Hon trodde att det beror på att moderkakan inte längre fungerar som den ska. Och det sa dem på förlossningen också att det var det troligaste. Och om det är så så är det troligaste att dem får ta ut barnet relativt snabbt.
    Ringde till förlossningen idag, men fick prata med någon som inte alls var intresserad av att svara på någonting.
    Så det gav inget. hon sa bara att dem kommer kolla hur det står till när jag får en tid för TUL nästa vecka.

Jag är ju verkligen livrädd för att behöva föda ett jätte litet barn som inte växt sen v 33.. Som kanske inte ens väger 1500 g :(
    Men hur funkar det med organ och sådant tro om bebisen inte får tillräckligt med näring? Kan det hänt något med hjärnan eller liknande?
    Jag tycker du ska ringa tillbaka och kräva att få komma in! Du är orolig och du har rätt att få komma in och få din oro stillad. Stå på dig! Eller så låt gubben din ringa så blir det kanske fart på dem
    blääääääääääää
  • Chetti
    qatteriin skrev 2012-02-04 19:55:16 följande:
    Chetti: Tack!! Jaa det är jättekul, pyssel av det här slaget har alltid varit en passion... Men jag har redan lite ångest för att ett eventuellt småsyskon inte kommer få lika mycket såna grejer, för då kommer man ju ha fullt upp med annat... :-S
    Dina pysselsaker får gå i arv till ev. småsyskon. Och senare till barnbarnen Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    Nikis skrev 2012-02-04 21:16:53 följande:
    Usch jag vill så gärna gå ner i vikt nu. Mina armar har blivit gigantiska såg jag när jag råkade springa förbi spegeln i hallen :( Dom kommer ju aldrig att försvinna. jäkla gäddhäng och annat mys... bläää nu vill jag inte gå upp mer. Punkt slut..
    Samma här. Mina lår är gigantiska, och vaderna. Ansiktet är plufsigt och svullet. Jag kommer ha en del kilo att gå ner men jag ska göra det. Jag ska börja ganska omgående efter förlossningen att gå långa promenader och tänka på att äta mer nyttigt.
    Så fort jag kan börja träna mer så kommer jag göra det,
    blääääääääääää
  • Chetti

Idag blev det en tur till Ikea. Vi köpte spjälsäng och en massa andra bebissaker. Plus en byrå till lillebrors kläder.

Imorgon ska jag tvätta bebiskläder och sängkläder. Sätta ihop spjälsäng och byrå *mysigt* Hjärta

• Chetti

Jag känner mig så långt efter många av er härinne men egentligen rör det sig ju bara om ett par veckor Skrattande

Jag hänger ju kvar här trots BF 2/4 eftersom jag har BF 27/3 enligt SM. Jag är ju fortfarande i vecka 32 Solig

Så jag lär få vara med och se när allas bebisar poppar ut medans jag får snällt vänta på min tur Glad

blääääääääääää
  • Chetti
    canjjj skrev 2012-02-04 21:46:20 följande:
    Chetti; jag var också på Ikea idag.. :) köpte grejer till spjälsängen.
    Ok, I Kungens kurva?? Vi var där vid 15-17. Ni kanske inte ens bor här i STHLM??

Svårt att komma ihåg vart alla bor Flört
    blääääääääääää
  • Chetti
    canjjj skrev 2012-02-04 21:52:18 följande:
    Chetti; jo i kungens kurva! Jag bor i Huddinge.. Du bodde i Norsborg eller salem va? Det kanske var någon annan.. Jag var där runt 12 så då var vi inte där samtidigt..
    Ja, bra minne Skrattande

Jo, jag bor i Norsborg. Kul att vi är flera från söder om söder om söder om söder Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    Daysis skrev 2012-02-04 20:43:45 följande:
    Ellieott - Vilken mysig dag ni har haft!
    Jag tänkte jobba sista dagen 23 feb, då är jag i v 37+6 så det är precis två veckor innan bf. Jag har ju två barn sen tidigare och de föddes över tiden båda två så jag vill inte sluta jobba för tidigt heller om jag går över även denna gång..

På tal om att gå över tiden så påstod min kompis att 80% av alla förstföderskor går över tiden, tyckte det lät mycket men det kanske stämmer.. Men alla går ju inte över 15 dagar som jag gjorde första gången utan 3-5 dagar är mer vanligt.
    Jag gick över 5 dagar som förstföderska Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2012-02-04 21:50:58 följande:
    Här hemma är nu allt färdigt inför lillkillens ankomst, jag längtar så jag kan gråta! Så fort jag får se en bebis så blir jag helt tårögd och på riktigt så klarar jag knappt av att lyssna på en lugn eller känslosam låt eller nått, haha, jag bara tänker på att snart är vår bebis här och jag tänker på hur mycket jag älskar honom redan! kan det inte bli mars NU, på direkten?! Men det är helt galet ändå, snart är det dags. Känns som det var igår man var på första ultraljudet i v.13 och tyckte det var en evighet kvar, och nu är det nästan bara 5 veckor kvar. (mer/mindre beroende på när han vill komma ut) men det är helt galet att man ska bli mamma.
       Jag går och pysslar i hans rum och kollar på alla kläder etc. Längtar tills han är här i min famn. Åh, nu blir jag tårögd igen... Sitter ensam hemma en lördagkväll och lyssnar på lite lugn musik, då kommer alla känslor ifatt haha fast det är bara lycka. Ren lycka. Jag älskar honom så det gör ont redan. Om han bara visste hur älskad och efterlängtad han är... ♥
    Härligt inlägg! Visst är det under som ligger i våra magar. Som snart är här hos oss Baby
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-02-05 05:07:49 följande:

Chetti: Jag håller med dig och räknar med att gå över tiden o föda i april om det inte blir ks. Jag är glad att du vill vara kvar här för du är så gullig och så är det ju roligt att vi är så spridda rent tidsmässigt. Kanske grabben kommer tidigare också?:) 

Hur känns det att vara ledig? Vad mysigt att ni kunde ta er till ikea och inhandla saker till bebisen. Skön känsla att få göra iordning allt.

Stor kram hjärtat och hoppas du mår bra i din ledighet!     

Vad gullig du är {#emotions_dlg.flower}

Mitt andra barn kom 9 dagar innan BF. Så man vet aldrig när 3:an vill titta ut. Hoppas på ca en vecka innan, det hade varit lagom Skrattande

Det är helt underbart men konstigt att vara ledig. Jag får tänka på att inte glömma äta lunch och äte regelbundet och sådär. På jobbet är det mer naturligt med lunch och så.

Jag är inte rikigt rastlös än för jag har ju hållit igång varje dag men det lär komma dagar då jag inte vet vad jag ska göra.

Idag blir det fotbollsträning för sonen och sedan hem och sätta ihop spjälsäng och byrå. Jag ska tvätta bebiskläder och sängkläder och sådant också. Mysigt att få iordning saker och det blir mer verkligt för barnen också.

Kram på dig och ha en skön söndag!! Hjärta          
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)