Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Ponja skrev 2012-02-04 12:55:43 följande:
Hej tjejer! Tack så mycket för alla era svar! Känns verkligen så otroligt skönt att få lite olika åsikter om saken
Jag har ju sagt i ett par veckor nu att jag tycker att bebisen känns liten, jag känner bara bebisens kropp under min navel, och jag sa det till BM innan vi mätte. Hon kände och tryckte ordentligt, och även hon sa att bebisen kändes liten. Sen mätte vi, och måttet var detsamma som för 3 veckor sedan.
Så jag skulle jag absolut tro att bebisen inte växt som den ska nu under några veckors tid, baserat på min känsla, att barnmorskan tyckte den kändes liten och pga sf-måttet.
Hon trodde att det beror på att moderkakan inte längre fungerar som den ska. Och det sa dem på förlossningen också att det var det troligaste. Och om det är så så är det troligaste att dem får ta ut barnet relativt snabbt.
Ringde till förlossningen idag, men fick prata med någon som inte alls var intresserad av att svara på någonting.
Så det gav inget. hon sa bara att dem kommer kolla hur det står till när jag får en tid för TUL nästa vecka.
Jag är ju verkligen livrädd för att behöva föda ett jätte litet barn som inte växt sen v 33.. Som kanske inte ens väger 1500 g :(
Men hur funkar det med organ och sådant tro om bebisen inte får tillräckligt med näring? Kan det hänt något med hjärnan eller liknande?