• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

jempalainen skrev 2012-02-12 08:29:13 följande:

Qattriin: här är lilla hjärtat jag lyckades knåpa ihop:) lilla elefanten gav jag till min systerson samma dag han föddes och nu får lilla tjejen tillbaka den:) tycker den är så söt o så prasslar öronen:)

Och så har jag fått hjälp att sätta upp våra nya sänglampor och så sängen färdigmålad. Jag är så nöjd och lycklig:) Nu ska jag sy sänghimlen bara:)

Vad fint Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    Mary Jo skrev 2012-02-12 08:41:27 följande:

Nu är sängen bäddad till lillebror! Ska bara stoppa fast mitt fina Lundmyr spjälskydd.
    Jag älskar färg och mönster,kanske syns. ;)  
    Färgglatt och fint Glad
    blääääääääääää
  • Chetti
    k girl skrev 2012-02-12 11:08:57 följande:
    Hej tjejer, vi får nog vara kvar här ett tag till. Tösen har fått för höga gulsotsvärden och ligger nu och solar under uv-lampa. Sen fattar jag inte att vi alltid stöder på något jävla stolpskott till personal. Första intrycket var när hon skulle ta blodprov och frågade efter tutte. Jag svarade "jo, det har hon, men den har inte hjälpt någonting, hon tröstas inte av den - men sockret fungerade bra igår". Hon vänder sig om, letar reda på tutten som ligger i sängen och trycker in den i munnen på henne. Jag blev så förbannad och ledsen att jag gick när min man kom in i rummet. Han hade inte hört någonting. HAN påpekar samma sak när tösen ligger och skriker försöker spotta ut tutten. Hon ignorerar honom. Först en halv minut senare ger hon socker - som fungerar. Jävla idiot!

Senare kommer hon in med uv-lampan och börjar ställa den över sängen. Jag säger att jag vet hur glasögonen fungerar eftersom vi gjort det här med sonen också. MEN ställer frågan: "Hur högt ska lampan ställas in över sängen?". Hon svarar: "Så nära som möjligt så att de får så mycket uv-ljus på sig som de bara kan". Vilket vi gjorde. En stund senare reagerar vi på att tösen knöser och låter konstigt och andas pipigt. Jag känner på henne och hon är glödhet. Vi ringer efter personal som naturligtvis tycker att lampan är inställd för lågt (trots att vi vid det laget höjt en bit upp). Hon fick en temp på över 39 grader, hade feber hela natten och fick flytta in på bevakning igen. 

Vi känner ju oss dumma och korkade som inte fattade bättre, men hur tusan ska man veta? Det är två år sedan vi gjorde det här med sonen, klart att man inte kommer ihåg då.        
    Amen shit vad är det för personal egentligen??

Vad hände med att lyssna och hjälpa föräldrarna??

Kram{#emotions_dlg.flower}  
    blääääääääääää
  • Chetti
    Wielkip skrev 2012-02-12 12:45:38 följande:
    Ni som handlat bäddmadrass på IKEA, vilken valde ni utav "Vyssa skönt" och "vyssa vinka", och varför? Glad
    Vyssa skönt. Tyckte den var mjuk och lagom tjock Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    qatteriin skrev 2012-02-12 13:20:04 följande:
    Chetti: Det låter som att du har det väldigt tufft just nu, önskar jag kunde göra nåt för dig, men jag tänker på dig ska du veta! Kram!! Hjärta

Gullig du är! Bara att få komma in här och läsa era fina inlägg till mig. Och att jag får lov att skriva av mig när det känns tungt. Det gör mig stark och glad! Hjärta
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-02-12 13:35:14 följande:
    Chetti: nä visst är det märkligt att många kommer innan bf men vi är ju väldigt många som ska ha i mars. Blir det inte snitt så räknar jag lugnt med att gå över tiden , räknar med två veckor!:) Och du är så välkommen att gosa med bebis innan din kommer om det nu blir så! kanske du får innan mig eller samtidgt:)

Stumpan, låter som du har det tufft just nu. Förstår att du blir lite deppig när det är stök med barnen som bråkar med varandra och ingenting hjälper. Mina syskonbarn är ju i ungefär samma ålder som dina och de bråkar hela tiden och har utspel och tjatar och gnäller hela tiden. Jag tycker det är så jobbigt fast det inte ens är mina, så jag kan inte ens tänka mig hur det är att vara höggravid och behöva lugn och ro samtidigt som man ska lösa konflikter och hantera två barn som bråkar och inget hjälper. Hade jag pengar skulle jag betala hotell för dig!;) Det är skönt att säga som det är och låta det vara så just nu. Skönt att det är vår snart så ni kan vara ute mycket och man blir ju gladare och lättare till sinnet och de kan springa av sig och så. Ja gud vad skönt att kunna gå och vara ute och njuta av våren och sommaren! underbart!

Tufft att barnen kommer och ska sova varje natt, de är ju inte pyttesmå heller kan jag tänka mig. Ja har du någon annan säng att sova i? Du och bebisen måste ju få lite lugn också så du inte blir helt knäckt!

Tack sötaste chetti för att du glädjs med mig! :) ja det är så skönt och svårt att förstå!  och tack för din komplimang av mina bilder!:) gulle dig!! Stor styrkekram och vila så mycket du kan när barnen är i skolan och fritids om du kan!! HjärtaHjärtaHjärta 
    Gulliga du! Hjärta

Ja, då har du en inblick i hur det kan vara med två bråkiga syskon... Åh, hotell det låter för bra.

Jag kommer säkerligen få sova i någon av barnen sängar eller vår gästsäng vilket är en uppblåsbar dubbelsäng från Jysk Skrattande    

Tack för dina fina ord, min vän! {#emotions_dlg.flower}    
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2012-02-12 15:21:43 följande:
    Chetti, usch du verkar ha det kämpigt nu stackare... Jag önskar det fanns något jag kunde säga som får dig att må bättre :( Man har sina ups and downs, och jag tror det är viktigt att låta sig själv ha det. Ingen är på topp jämt. Sen att det är jobbigt med sonen och skolan kan ju knäcka vem som helst. Ta hand om dig fina du! Jag tänker på dig och hoppas att du mår bättre snart. Stor kram!
    Ni är bara för gulliga i denna tråden! Hjärta

Ni gör mig så glad över att få fina inlägg och peppande! Trots era egna krämpor och besvär. Trots att jag själv inte är så aktiv och peppande mot er. Mest p g a tidsbrist.

Tack så jättemycket Stinis!! Kramar {#emotions_dlg.flower}   
    blääääääääääää
  • Chetti
    Daysis skrev 2012-02-12 16:05:38 följande:
    chetti - Tycker synd om dig som har det så tufft. Alla hormoner kan ju göra en deppig trots att det inte finns någon anledning och bråkiga barn gör ju inte saken bättre. Mitt bästa råd är nog frisk luft både för ditt och barnens humör. Jag tycker mina barn blir helt utmattade när de varit ute några timmar att de inte ens orkar bråka och tjafsa Man är ju inte så rörlig själv men jag brukar gå till pulkabacken, nån park eller nånstans där de kan åka skridskor. De är ju så stora att man inte behöver göra så mycket utan de sköter sig själva om man bara tar dit dem. Sen blir man ju ofta lite gladare själv oxå när man varit ute en stund..
    Hur som helst hoppas jag att du får må lite bättre snart och imorgon blir det väl mindre bråk hemma iaf när det är skola för barnen, då får du passa på att ta hand om dig själv!
    Ännu ett gulligt inlägg! Jag blir alldeles rörd Hjärta

Jo, idag "slängde" jag ut barnen i pulkabacken så de fick leka av sig med sina kompisar. Mycket skönt för dem och mig Solig

Men du har rätt, vi måste ta oss ut mer så barnen får rastas lite. Jag hatar kyla bara Glad Men en stund ska väl gå bra.

Tack {#emotions_dlg.flower}           
    blääääääääääää
  • Chetti
    Skötplatsen klar, barnens cykelkorgar är förvaringslådor Solig

Bebisens spjälsäng, bäddad av storasyster

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)