• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

qatteriin skrev 2012-02-12 18:51:24 följande:

Chetti, det är ju nån här alla dygnets tider, så det är bara att komma in och vräka ur sig vet du! Det går ju i perioder hur bra och dåligt man mår som nån skrev, och jag håller med om att det hjälper att skriva av sig! Ta hand om dig!! {#emotions_dlg.flower}

Skönt att veta {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    Daysis skrev 2012-02-12 18:54:05 följande:
    Nä, jag älskar inte heller kylan men kanske därför man mår extra bra när man väl kommer ut, för man känner sig så extremt duktig oxå Jag brukar verkligen tillåta mig själv att känna mig duktig när jag gör något bra, det hjälper till att ta bort det dåliga samvetet för allt jag inte gör oxå, och det blir ju en del jag inte orkar med som vanligt just nu..

Du har rätt! Man borde lyfta fram allt det "duktiga" man gör varje idag istället för att fokusera på det man inte hunnit med, borde ha gjort m.m.

Igår var jag faktiskt i pulkabacken med sonen en stund Glad  
    blääääääääääää
  • Chetti
    Isavanna skrev 2012-02-12 19:04:57 följande:
    Chetti; härda ut tjejen. Det blir bättre fast du har det så tufft just nu. Du är starkare än du tror!!
    Kram

Tack {#emotions_dlg.flower}

Kramar
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-02-12 19:18:59 följande:
    Chetti: lika gullig som dig!Solig ja herregud, jag skulle behöva valium bara för att vistas där i en timme! haha t o m deras mamma är lite lättad när de är hos sin pappa nu så de får andas ut lite..det är väldigt mycket med dem och de är förpubertala och det är inte roligt och lätt att handskas med alla dagar, eller någon dag! haha

Ja kanske du kan ta in på hotell;)

Men det kanske blir jättebra med egen säng för dig o bebisen! Så ni får lite lugn o ro på nätterna:) Och vad fint ni har gjort till bebisen! supersmart med cykelkorgar och sängen ser så gosig ut, vill bara krypa ner o sova!;)

Skönt att det hjälpte med lite utetid för barnen, badhus är ju att rekommendera också, några timmar där så är de mest hyperaktiva o stökiga barn lugna och fina!:) Hoppas denna fas går över så de kan bli sams när bebisen kommer.

Stor kram på dig och hoppas du får lite lugnt nu imorgon när de är i skolan o gubben på jobbet! :) Tack själv för alla gånger du stöttar och skriver fina ord!Hjärta       
    Ja, badhus är en bra idé. Jag ska försöka hitta på saker med dem varje dag nu, mest på helgerna men på vardagarna kan vi ju bygga lego och annat skoj Glad

Ja, måndagar är faktiskt en skön dag nuförtiden. När det är helt lugnt och tyst hemma Solig

Kram Hjärta     
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-02-12 19:26:24 följande:
    Chetti: superfin mage tjejen! vad go o härlig den är!:) är det h&m byxor?? :)
    Jempa: Nej, det äe en H&M kjol men den var lite tajt haha. Så den lär jag inte använda något mer resten av tiden. Det får bli mammamjukisbyxor Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    qatteriin skrev 2012-02-12 19:43:08 följande:
    Chetti: Åh vad fint du - ni - har gjort! Smart med cykelkorgarna som förvaring! Vi har nog inte riktigt tänkt ut det där med förvaring precis vid skötbordet och det kan ju vara bra... :P Kke får gå på second hand och kolla efter barncykelkorgar! ;) Och fin mage!!
    qatterin:

Tack! {#emotions_dlg.flower} Ja, cykelkorgar kan vara bra till mycket haha. Barnen lär väl vilja ha tillbaka de i vår/sommar så då får det bli en annan lösning Glad
    blääääääääääää
  • Chetti
    Isavanna skrev 2012-02-12 19:51:16 följande:
    Chetti; Ni har verkligen fått jätte fint till nya lilla bebisen.

Isavanna: Ja, det är kul att sätta iordning fast jag har ganska många veckor kvar. Men det blir mer verkligt för både mig och barnen, ja för pappa också förstås! Tack {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    Lyckobebisen skrev 2012-02-12 20:40:35 följande:
    Idag var vi en snabbis på förlossningen eftersom lilleman var väldigt seg sen igårkväll. Han var slö och svarade knappt på buffar, iskall stark saft eller att C höll igång och donade. Så på eftermiddagen åkte vi in och kollade det. Fick göra ett CTG som såg bra ut. Lite sammandragningar på varierande mellan 20-80 men inget som C kände av. Bebbens hjärtslag såg så fina ut så. Fick sen göra ett väldigt snabbt ultraljud där hon kollade fostervattenmängden som också såg bra ut. Efter en god sen lunch på tacobar och lite bebiskläder shopping till vår bebis kusin som kom igår 10 dagar för tidigt (yay, en liten pojke!) så började han sätta igång lite mer. Troligen har han bara varit trött.

Min fina

Skönt att ni fick komma in och att allt var bra med lille gossen Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    Becka 77 skrev 2012-02-12 21:36:16 följande:
    Inne lite snabbt efter min babyshower

Vi var 13 vuxna och 6 barn. Min mamma och syster hade fixat en stor fikabuffé med ca 15 olika sorters mums. Vi lekte lekar och hade trevligt. Sitter nu i soffan med "doggybag-fika" som jag fick med hem så att mannen fick smaka. Det enda tråkiga var att dottern störtdök ner för ett bord när vi städade upp. Hon slog sig på näsan och munnen och började blöda. Kan inte se att hon är mer skadad än en fläskläpp men det var riktigt läskigt.

Fick en massa fina saker också, fotade lite snabbt sakerna på köksbordet:

De flesta verkar gissa på att det är en pojke. Time will tell

------------------------
    Skönt att allt är bra med lillen och C - Lyckobebisen.

Spännande Olivian! 

Har säkert missat att kommentera en massa andra - ursäkta! Men nu ska jag fika  

Vad många fina och bra saker! Kul med babyshower
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2012-02-12 22:07:44 följande:
    Jempa, inget barn fött här inte :) Men Carla undrar jag var hon håller hus däremot ;) Jag har bara varit totalt slut idag, dottern gör allt för att inte lyssna på mig och sambon har varit iväg med en kompis. Bebisen lever rövare i magen, och när jag och dottern satt och åt middag fick jag en värk som gjorde att jag trodde att det var på gång. Men det kom bara några till sen stannade det.

Isavanna, jag har också problem med min tvååring... Hon lyssnar inte ett ord på vad jag säger och jag vet inte hur jag ska hantera det. Till slut blir jag tyvärr så frustrerad så jag nästan skriker åt henne, och det hjälper ju knappast... dessutom får jag så fruktansvärt dåligt samvete, jag vill inte vara en mamma som skriker. Men tålamodet är verkligen inte på topp just nu. Jag försöker vara en bra mamma, men det känns som att allt jag gör blir fel :(

Becka, vad fina saker du fick och vad roligt med en babyshower! :) Stackars dottern som ramlade, och stackars dig som såg det :( Tur att det gick bra dock!

Lyckobebisen, vad bra att allt såg bra ut, bra att ni åkte in :) Och vad roligt att se C!

Imorgon är det dags att åka till bm för vanlig kontroll, då får vi se om jag har en ny uvi igen. Och så ska jag be henne att be läkaren skriva om mitt sjukintyg, det är alldeles för mycket fel i det. Jag skulle gärna vilja ha en undersökning för att se om det hänt nåt efter alla förvärkar, men det lär jag väl inte få... Jag får ge mig till tåls helt enkelt :) Godnatt alla fina tjejer!

Usch för trotsåldern. Båda mina barn blev små monster och det var många dagar jag tappade tålamodet... Men det är bara att härda ut, välja sina strider och tänka att en dag är det över. Sedan kommer 6-årstrotsen som min son är inne i nu... Usch ja
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)